Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
Formule 1 v roce 1999
Z Multimediaexpo.cz
L. Mistrovství Světa Formule 1 / 1999 | |
---|---|
Formule 1 v roce 1998****Formule 1 v roce 2000 | |
Mistr světa Heinz-Harald Frentzen 54 | |
Pohár konstruktérů Ferrari 128 McLaren 124 Jordan 61 | |
Grand Prix | |
1. Velká Británie | 9. Japonsko |
Eddie Irvine zvítězil ve Velké ceně Austrálie, úvodním závodě letošního jubilejního 50. ročníku mistrovství světa formule 1. Na své první vítězství čekal 81 Grand Prix což je pět a půl roku. Ač to vypadalo, že se v první GP bude opakovat scénář z loňské GP Austrálie. Oba McLareny se usadily v čele a ostatní jen sekundovali. Ale začneme pěkně od startu, na ten se oba piloti McLarenu dostali na poslední chvíli, Fin dokonce v náhradním voze. Start se nepovedl Stewartům a kouř nad jejich vozy signalizuje odložení startovacího manévru. Druhý start je již bez komplikací. Třetina závodu je hodně dramatická, nejprve odstavuje svůj McLaren David Coulthard, posléze utržený spoiler Villeneuveova vozu poprvé pozvé safety-car na trať. Restart závodu nezvládl Häkkinenův McLaren a celé pole ho pohlcuje. O znovu vyjetí safety caru se postaral Alessandro Zanardi, když zcela zdemoloval Williams o bariéru. Úvodní závod nové sezóny přináší zajimavou podivanou. Dvojnásobný mistr světa Michael Schumacher, jenž dokončil zahajovací Grand prix Austrálie až na osmém místě, v Itálii špatně došlápl při joggingu a poranil si kotník, ale jeho start v následující velké ceně není ohrožen.
Obsah |
Pravidla
- Boduje prvních šest jezdců podle klíče:
- 1. 10 bodů
- 2. 6 bodů
- 3. 4 body
- 4. 3 body
- 5. 2 body
- 6. 1 bod
- Pneumatiky (široké 270 mm) musí mít čtyři drážky. Na každou velkou cenu může mít tým pouze 32 pneumatik (doposud 40).
- Zesílené zavěšení a upevnění kol drátěným lankem (8 mm široké, 25 cm dlouhé) zabrání, aby při případné havárii nelétala desítky metrů daleko a neohrožovala nejen samotné jezdce a diváky, ale i ostatní závodníky.
- Rychlost crash testu na předek vozu byla zvýšena na 46,8 km.
- Sedadla a ochranný kryt jsou do jednotlivých monopostů konstruovány tak, aby jezdci při nárazu poskytly co největší úkryt, Tím se podstatně zmenší riziko úrazu.
- Pokud vůz přijede do boxů, musí zde zůstat minimálně 10 sekund. Ještě vyšší časovou ztrátu nabere jezdec, jenž si zastávku v boxech naplánuje na posledních pět kol. Po průjezdu cílem pak bude penalizován 25 sekundami.
Složení týmů
Číslo | Pilot | Testovací pilot | |
---|---|---|---|
McLaren (West McLaren Mercedes) | Model: MP4/14 Motor: Mercedes FO110G V10 Pneumatiky: Bridgestone | ||
1 2 | David Coulthard | Nick Heidfeld | |
Ferrari (Scuderia Ferrari Marlboro) | Model: F399 Motor: Ferrari 048 V10 Pneumatiky: Bridgestone | ||
3 3 4 | Eddie Irvine | Luca Badoer | |
Williams(Winfield WilliamsF1) | Model: FW21 Motor: Supertec Renault FB01 V10 Pneumatiky: Bridgestone | ||
5 6 | Ralf Schumacher | Bruno Junqueira | |
Jordan(B&H Jordan) | Model: 199 Motor: Mugen Honda MF-301 HD V10 Pneumatiky: Bridgestone | ||
7 8 | Heinz-Harald Frentzen | Tomáš Enge | |
Benetton (Mild Seven Benetton Playlife) | Model: B199 Motor: Playlife Renault FB01 V10 Pneumatiky: Bridgestone | ||
9 10 | Alexander Wurz | Laurent Rédon | |
Sauber(Red Bull Sauber Petronas) | Model: C18 Motor: Petronas (Ferrari) SPE-03A V10 Pneumatiky: Bridgestone | ||
11 12 | Pedro Diniz | Není | |
Arrows(Repsol Arrows) | Model: A20 Motor: Arrows T2-F1 V10 Pneumatiky: Bridgestone | ||
14 15 | Toranosuke Takagi | Stephen Watson | |
Stewart (HSBC Stewart Ford) | Model: SF-3 Motor: Ford CR-1 V10 Pneumatiky: Bridgestone | ||
16 17 | Johnny Herbert | Luciano Burti | |
Prost (Gauloises Prost Peugeot) | Model: AP02 Motor: Peugeot A18 V10 Pneumatiky: Bridgestone | ||
18 19 | Jarno Trulli | Stéphane Sarrazin | |
Minardi(Fondmetal Minardi Ford) | Model: M01 Motor: Fondmetal VJM1/2 V10 (Ford Zetec R) Pneumatiky: Bridgestone | ||
20 20 21 | Marc Gené | Gaston Mazzacane | |
B.A.R (British American Racing) | Model: 001 Motor: Supertec Renault FB01 V10 Pneumatiky: Bridgestone | ||
22 23 23 | Mika Salo | Patrick Lemarié |
Velké ceny
Konečné hodnocení Mistrovství světa
Jezdci
- Mika Häkkinen McLaren 76
- Eddie Irvine Ferrari 74
- Heinz Harald Frentzen Jordan 54
- David Coulthard McLaren 48
- Michael Schumacher Ferrari 44
- Ralf Schumacher Williams 35
- Rubens Barrichello Stewart 21
- Johnny Herbert Stewart 15
- Giancarlo Fisichella Benetton 13
- Mika Salo Ferrari 10
- Jarno Trulli Prost 7
- Damon Hill Jordan 7
- Alexander Wurz Benetton 3
- Pedro Diniz Sauber 3
- Olivier Panis Prost 2
- Jean Alesi Sauber 2
- Pedro de la Rosa Arrows 1
- Marc Gené Arrows 1
Pohár konstruktérů
- Ferrari 128
- McLaren 124
- Jordan 61
- Stewart 36
- Williams 35
- Benetton 16
- Prost 9
- Sauber 5
- Arrows 1
- Minardi 1
Národy
Související články
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |