Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
Iljušin Il-114
Z Multimediaexpo.cz
m (1 revizi) |
(+ Výrazné vylepšení) |
||
(Není zobrazena jedna mezilehlá verze.) | |||
Řádka 3: | Řádka 3: | ||
|typ = dopravní letoun | |typ = dopravní letoun | ||
|výrobce = Iljušin | |výrobce = Iljušin | ||
- | |image = | + | |image = [[Soubor:Ильюшин Ил-114 2053800109, Хабаровск - Новый RP22506.jpg|250px]] |
- | |text = Iljušin Il-114 | + | |text = Iljušin Il-114 (červen 2010) |
|konstruktér = | |konstruktér = | ||
|první let = [[29. březen|29. března]] [[1990 v letectví|1990]] | |první let = [[29. březen|29. března]] [[1990 v letectví|1990]] | ||
Řádka 17: | Řádka 17: | ||
|více uživatelů = | |více uživatelů = | ||
}} | }} | ||
- | '''Iljušin Il-114''' je ruský turbovrtulový dopravní letoun pro regionální tratě. Vznikl jako stroj, který měl nahradit zejména zastaralé letouny [[Antonov An-24]]. Vzlet prvního prototypu se uskutečnil [[29. březen|29. března]] [[1990 v letectví|1990]]. Poté nastala krize ruského průmyslu, která se dotkla i vývoje nových letadel a po havárii prototypu roku [[1993]] byl tento vývoj zastaven. Zkoušky se znovu rozběhly až na konci roku [[1994]] a roku [[1997]] byl letoun schválen do provozu. Stroj je poháněn dvěma motory Klimov TV7-117C, ovšem pro zahraniční zájemce je připravena verze se západní avionikou a s motory Allison 2100. O '''Il-114''' je zatím malý zájem zákazníků, stejně jako o jeho západní konkurenční protějšek [[BAe ATP]]. Navíc se na ruském trhu stále více prosazuje konkurenční [[Antonov An-140]], který lépe vyhovuje potřebám uživatelů ve státech bývalého [[Sovětský svaz|Sovětského svazu]]. | + | '''Iljušin Il-114''' je ruský turbovrtulový dopravní letoun pro regionální tratě. Vznikl jako stroj, který měl nahradit zejména zastaralé letouny [[Antonov An-24]]. Vzlet prvního prototypu se uskutečnil [[29. březen|29. března]] [[1990 v letectví|1990]]. Poté nastala krize ruského průmyslu, která se dotkla i vývoje nových letadel a po havárii prototypu roku [[1993]] byl tento vývoj zastaven. Zkoušky se znovu rozběhly až na konci roku [[1994]] a roku [[1997]] byl letoun schválen do provozu. Stroj je poháněn dvěma motory Klimov TV7-117C, ovšem pro zahraniční zájemce je připravena verze se západní avionikou a s motory Allison 2100. O '''Il-114''' je zatím malý zájem zákazníků, stejně jako o jeho západní konkurenční protějšek [[BAe ATP]]. Navíc se na ruském trhu stále více prosazuje konkurenční [[Antonov An-140]], který lépe vyhovuje potřebám uživatelů ve státech bývalého [[Sovětský svaz|Sovětského svazu]]. |
==Technické údaje== | ==Technické údaje== | ||
- | [[Soubor: | + | [[Soubor:Uzbekistan Airways Ilyushin Il-114 Dyubin.jpg|thumb|230px|Uzbekistánský Iljušin Il-114 (2012)]] |
*Osádka: 2 | *Osádka: 2 | ||
*Počet cestujících: 64 | *Počet cestujících: 64 | ||
Řádka 26: | Řádka 26: | ||
*Délka: 26,9 [[Metr|m]] | *Délka: 26,9 [[Metr|m]] | ||
*Výška: 9,33 [[Metr|m]] | *Výška: 9,33 [[Metr|m]] | ||
- | *Nosná plocha: 82 | + | *Nosná plocha: 82 m<sup>2</sup> |
- | *Hmotnost prázdného stroje: 15 [[Kilogram| | + | *Hmotnost prázdného stroje: 15 [[Kilogram|tun]] |
- | *Maximální vzletová hmotnost: 23,5 [[Kilogram| | + | *Maximální vzletová hmotnost: 23,5 [[Kilogram|tuny]] |
*Motory: 2× Klimov TV7-117C výkon po 1765 [[Watt|kW]] | *Motory: 2× Klimov TV7-117C výkon po 1765 [[Watt|kW]] | ||
*Cestovní rychlost: 500 km /h | *Cestovní rychlost: 500 km /h | ||
- | *Dolet: | + | *Dolet: 2 400 [[Metr|km]] |
== Externí odkazy == | == Externí odkazy == | ||
- | * [http://russianplanes.net/EN/REGIST2/Ilushin/Il-114 Seznam vyrobených letounů Il-114 | + | * [http://russianplanes.net/EN/REGIST2/Ilushin/Il-114 Seznam vyrobených letounů Il-114 (anglicky)] |
- | {{Článek z Wikipedie}} | + | {{Flickr|Ilyushin+Il-114}}{{Commonscat|Ilyushin Il-114}}{{Článek z Wikipedie}} |
[[Kategorie:Dopravní letadla]] | [[Kategorie:Dopravní letadla]] | ||
[[Kategorie:Letadla Iljušin]] | [[Kategorie:Letadla Iljušin]] |
Aktuální verze z 24. 9. 2016, 12:32
Iljušin Il-114 | ||
Iljušin Il-114 (červen 2010) | ||
Základní charakteristika | ||
---|---|---|
Určení | dopravní letoun | |
Výrobce | Iljušin | |
Konstruktér | ||
První let | 29. března 1990 | |
Zařazen | ||
Vyřazen | ||
Výroba | ||
Vyrobeno | ||
Varianty | ||
Uživatel | Rusko | |
Iljušin Il-114 je ruský turbovrtulový dopravní letoun pro regionální tratě. Vznikl jako stroj, který měl nahradit zejména zastaralé letouny Antonov An-24. Vzlet prvního prototypu se uskutečnil 29. března 1990. Poté nastala krize ruského průmyslu, která se dotkla i vývoje nových letadel a po havárii prototypu roku 1993 byl tento vývoj zastaven. Zkoušky se znovu rozběhly až na konci roku 1994 a roku 1997 byl letoun schválen do provozu. Stroj je poháněn dvěma motory Klimov TV7-117C, ovšem pro zahraniční zájemce je připravena verze se západní avionikou a s motory Allison 2100. O Il-114 je zatím malý zájem zákazníků, stejně jako o jeho západní konkurenční protějšek BAe ATP. Navíc se na ruském trhu stále více prosazuje konkurenční Antonov An-140, který lépe vyhovuje potřebám uživatelů ve státech bývalého Sovětského svazu.
Technické údaje
- Osádka: 2
- Počet cestujících: 64
- Rozpětí: 30,0 m
- Délka: 26,9 m
- Výška: 9,33 m
- Nosná plocha: 82 m2
- Hmotnost prázdného stroje: 15 tun
- Maximální vzletová hmotnost: 23,5 tuny
- Motory: 2× Klimov TV7-117C výkon po 1765 kW
- Cestovní rychlost: 500 km /h
- Dolet: 2 400 km
Externí odkazy
|
|
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |