V sobotu 2. listopadu proběhla mohutná oslava naší plnoletosti !!
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!

McDonnell Aircraft Corporation

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
(+ Optimalizace)
m (Nahrazení textu „US Navy“ textem „US Navy“)
 
(Není zobrazena jedna mezilehlá verze.)
Řádka 5: Řádka 5:
V roce [[1946]] se [[Dave Lewis]] stal novým vedoucím oddělení aerodynamiky. Ten vedl vývoj legendárního stíhacího letounu [[McDonnell F-4 Phantom II]], který vznikal od roku [[1954]]. V roce [[1958]] se Dave Lewis stal výkonným viceprezidentem společnosti a v roce [[1962]] prezidentem společnosti. Po sloučení McDonnellu s Douglasem se nakonec v roce [[1969]] stal ředitelem celé firmy McDonnell Douglas.
V roce [[1946]] se [[Dave Lewis]] stal novým vedoucím oddělení aerodynamiky. Ten vedl vývoj legendárního stíhacího letounu [[McDonnell F-4 Phantom II]], který vznikal od roku [[1954]]. V roce [[1958]] se Dave Lewis stal výkonným viceprezidentem společnosti a v roce [[1962]] prezidentem společnosti. Po sloučení McDonnellu s Douglasem se nakonec v roce [[1969]] stal ředitelem celé firmy McDonnell Douglas.
Ke konci druhé světové války se firma rychle přeorientovala na proudové letouny. Úspěšným typem [[McDonnell FH-1 Phantom]] založila vývojovou řadu námořních stíhacích letounů, která pokračovala přes typy [[McDonnell F2H Banshee]], [[McDonnell F3H Demon]] a [[McDonnell F-101 Voodoo]] až k veleúspěšnému [[McDonnell F-4 Phantom II]], který se rozšířil i do armádního letectva a řady dalších států.  
Ke konci druhé světové války se firma rychle přeorientovala na proudové letouny. Úspěšným typem [[McDonnell FH-1 Phantom]] založila vývojovou řadu námořních stíhacích letounů, která pokračovala přes typy [[McDonnell F2H Banshee]], [[McDonnell F3H Demon]] a [[McDonnell F-101 Voodoo]] až k veleúspěšnému [[McDonnell F-4 Phantom II]], který se rozšířil i do armádního letectva a řady dalších států.  
-
Firma dodržovala tradiční pojmenování svých typů po mýtických bytostech. Kromě jmenovaných to byl také experimentální parazitní stíhač [[McDonnell XF-85 Goblin]], který měl létat v podvěsu pod těžkým [[bombardér]]em [[Convair B-36|Covair B-36 Peacemaker]]. Tento projekt ale nebyl úspěšný. Až konce 60. let byl McDonnell hlavním dodavatelem stíhacím letounů [[Námořnictvo Spojených států|US Navy]].
+
Firma dodržovala tradiční pojmenování svých typů po mýtických bytostech. Kromě jmenovaných to byl také experimentální parazitní stíhač [[McDonnell XF-85 Goblin]], který měl létat v podvěsu pod těžkým [[bombardér]]em [[Convair B-36|Covair B-36 Peacemaker]]. Tento projekt ale nebyl úspěšný. Až konce 60. let byl McDonnell hlavním dodavatelem stíhacím letounů [[Námořnictvo Spojených států amerických|US Navy]].
McDonnell se podílel i na vývoji řady řízených střel, například neobvyklé [[McDonnell ADM-20 Quail]]. Zkoumal také možnosti letů v hypersonických rychlostech, což vedlo až ke spolupráci s [[NASA]] na projektech [[Mercury]] a [[Program Gemini|Gemini]].
McDonnell se podílel i na vývoji řady řízených střel, například neobvyklé [[McDonnell ADM-20 Quail]]. Zkoumal také možnosti letů v hypersonických rychlostech, což vedlo až ke spolupráci s [[NASA]] na projektech [[Mercury]] a [[Program Gemini|Gemini]].
V 60. letech začalo jednání mezi ''McDonnell Aircraft'' a ''Douglas Aircraft'' o sloučení v jednu společnost. Rozhovory začaly [[1963]], finální nabídku Douglas vznesl v roce [[1966]]. Ke sloučení firem došlo 28. dubna [[1967]]. Vznikla tak ''McDonnell Douglas Corporation (MDC)''. Sloučení společností řídil Dawe Lewis z McDonnellu.
V 60. letech začalo jednání mezi ''McDonnell Aircraft'' a ''Douglas Aircraft'' o sloučení v jednu společnost. Rozhovory začaly [[1963]], finální nabídku Douglas vznesl v roce [[1966]]. Ke sloučení firem došlo 28. dubna [[1967]]. Vznikla tak ''McDonnell Douglas Corporation (MDC)''. Sloučení společností řídil Dawe Lewis z McDonnellu.

Aktuální verze z 1. 10. 2015, 22:04

McDonnell Aircraft Corporation byl americký letecký výrobce se sídlem v St. Louis, Missouri. Firmu roku 1939 založil James Smith McDonnell. Roku 1967 byla sloučena s firmou Douglas Aircraft a tak vznikla společnost McDonnell Douglas.

Obsah

Historie

James Smith McDonnell založil v roce 1928 v Milwaukee ve státě Wisconsin společnost J.S. McDonnell & Associates. Jelikož ale krátce nato vypukla ekonomická krize, firma už v roce 1929 zkrachovala. McDonnell poté pracoval pro společnost Glenn L. Martin Company. V roce 1938 společnost opustil, aby opět založil vlastní společnost. Jeho nová McDonnell Aircraft Corporation byla vznikla v roce 1939 v St. Louis, Missouri. Druhá světová válka znamenala překotný rozvoj společnosti. Z patnácti zaměstnanců v roce 1939 jejich počet vzrostl na 5 000 a koncem války se společnost stala významným leteckým výrobcem. S koncem války a poklesem vládním objednávek nastal se činnost firmy utlumila a byla nucena propouštět. V roce 1946 se Dave Lewis stal novým vedoucím oddělení aerodynamiky. Ten vedl vývoj legendárního stíhacího letounu McDonnell F-4 Phantom II, který vznikal od roku 1954. V roce 1958 se Dave Lewis stal výkonným viceprezidentem společnosti a v roce 1962 prezidentem společnosti. Po sloučení McDonnellu s Douglasem se nakonec v roce 1969 stal ředitelem celé firmy McDonnell Douglas. Ke konci druhé světové války se firma rychle přeorientovala na proudové letouny. Úspěšným typem McDonnell FH-1 Phantom založila vývojovou řadu námořních stíhacích letounů, která pokračovala přes typy McDonnell F2H Banshee, McDonnell F3H Demon a McDonnell F-101 Voodoo až k veleúspěšnému McDonnell F-4 Phantom II, který se rozšířil i do armádního letectva a řady dalších států. Firma dodržovala tradiční pojmenování svých typů po mýtických bytostech. Kromě jmenovaných to byl také experimentální parazitní stíhač McDonnell XF-85 Goblin, který měl létat v podvěsu pod těžkým bombardérem Covair B-36 Peacemaker. Tento projekt ale nebyl úspěšný. Až konce 60. let byl McDonnell hlavním dodavatelem stíhacím letounů US Navy. McDonnell se podílel i na vývoji řady řízených střel, například neobvyklé McDonnell ADM-20 Quail. Zkoumal také možnosti letů v hypersonických rychlostech, což vedlo až ke spolupráci s NASA na projektech Mercury a Gemini. V 60. letech začalo jednání mezi McDonnell Aircraft a Douglas Aircraft o sloučení v jednu společnost. Rozhovory začaly 1963, finální nabídku Douglas vznesl v roce 1966. Ke sloučení firem došlo 28. dubna 1967. Vznikla tak McDonnell Douglas Corporation (MDC). Sloučení společností řídil Dawe Lewis z McDonnellu.

Letouny

Kosmický výzkum

Rakety