Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
Tatra 70
Z Multimediaexpo.cz
Tatra 70 byla luxusní limuzína kopřivnické firmy Tatra, vyráběná v letech 1931 až 1936. Byla následníkem velkého osobního automobilu T 31, jehož výrobu firma ukončila v roce 1931.
Automobil byl osazen vodou chlazeným řadovým šestiválcem s rozvodem OHC o objemu 3406 cm³ s výkonem 65 koní (48 kW). Motor předával výkon přes mechanickou dvoulamelovou suchou spojku a čtyřstupňovou převodovku na zadní kola. Maximální rychlost 2400 kilogramů těžkého vozu byla 110 kilometrů za hodinu. Podvozek byl tatrovácké koncepce s centrální rourou se spojovací hřídelí uvnitř. Vpředu byla dělená náprava odpružená příčnými listovými pery. Zadní náprava měla výkyvné poloosy a šikmo uložená listová pera.
Do 27. dubna 1932 bylo vyrobeno 50 různých dvou a čtyřdvéřových limuzín se čtyřmi, šesti a sedmi místy a landauletů. Vznikly i hasičské vozy na bázi T 70. Na jejích podvozcích vznikly i různé vozy individuálně karosované pro zákazníky, většinu z nich vyrobila firma Sodomka.
V roce 1933 byl typ T 70 přepracován a od roku 1934 jej spolu s T 80 nahradil model nový, označovaný Tatra 70 A. Koncept vycházel z původního modelu, ale objem motoru se zvýšil na 3845 cm³ a výkon vzrostl na 70 koní (51 kW). Tak mohl 2450 kilogramů těžký automobil dosáhnout maximální rychlosti 130 km/h.
Do 28. srpna 1936 vzniklo 70 kusů T 70 A. Po druhé světové válce byl z náhradních dílů postaven další automobil, který 23. května 1947 obdržel prezident Edvard Beneš. Následníkem typu T 70 A se v roce 1937 celkově odlišně koncipovaná Tatra 87.
Limuzína T 70 a jeden hasičský vůz jsou exponáty sbírek Technického muzea Tatra Kopřivnice.
Technické údaje T 70
- Motor: zážehový vodou chlazený řadový šestiválec s rozvodem OHC
- Maximální rychlost: 110 km/h
- Převodovka: mechanická dvoulamelová suchá, čtyřstupňová
- Rozměry:
- Délka: 5350 mm
- Šířka: 1800 mm
- Výška: 1730 mm
- Spotřeba: 20 až 22 l/100km
Zdroj
- Schmarbeck, Wolfgang: Tatra - Die Geschichte der Tatra-Automobile, Verlag des Internationalen Auto- und Motorrad-Museums Deutschland, Bad Oeynhausen (1977)
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |