Street Racing Syndicate

Z Multimediaexpo.cz

Hlavní menu hry

Street Racing Syndicate je arkádová závodní videohra vyvinutá společností Eutechnyx Studios a vydaná společností Namco 31. srpna 2004 v Severní Americe pro konzole PlayStation 2, GameCube a Xbox.

V roce 2005 byla hra Street Racing Syndicate vydána v Evropě a také pro počítače se systémem Windows. Pro kapesní systém Game Boy Advance byla vydána zjednodušená verze hry, kterou vyvinula společnost Raylight Studios. Od roku 2014 vydává PC verzi hry Street Racing Syndicate společnost Funbox Media a distribuuje ji digitálně.

Hra je o pouličních závodech: děj se odehrává v Los Angeles, Philadelphii a Miami, kde se hráč musí účastnit závodů a dalších závodů, získávat peníze a prestiž a také si odemykat přístup k novým závodům, autům a dívkám. Auta lze podrobit tuningu a stylingu a opravám, za které je třeba zaplatit, pokud hráč potřebuje opravit poškození vzniklá v důsledku kolizí. Díky možnosti uzavírat sázky mohou hráči nejen získat další peníze a nová auta, ale také o ně přijít. Kromě hry pro jednoho hráče je k dispozici i režim pro více hráčů, který obsahuje jak většinu podobných typů závodů, tak i závody vytvořené speciálně pro hru více hráčů.

Tato arkádová hra vznikla v návaznosti na rostoucí popularitu pouličních závodů v mediálním průmyslu, zejména ve videohrách. Hru původně vyvíjela společnost 3DO, ale kvůli jejímu bankrotu práva na hru odkoupila společnost Namco, která se rozhodla Street Racing Syndicate vylepšit podle moderních standardů. Vydání hry bylo opakovaně odloženo. Tisk přijal Street Racing Syndicate zdrženlivě, chválil ho za rozvinutí myšlenky pouličních závodů, ale kritizoval malý smysl pro rychlost a negativní vykreslení žen.

Hratelnost

Street Racing Syndicate je arkádová závodní hra s trojrozměrnou grafikou. Děj se odehrává na silnicích tří skutečných amerických měst – Los Angeles, Filadelfie a Miami, přičemž závody se mohou odehrávat jak v noci (Los Angeles a Filadelfie), tak ve dne (Los Angeles a Miami). Hráč má k dispozici vozy, které může řídit, přičemž každý z nich má specifikace, jako je zdvihový objem motoru a maximální rychlost; hráč si může vybrat mezi automatickou, poloautomatickou nebo manuální převodovkou. Nárazy způsobují postupné poškozování vozu, které ovlivňuje jeho vzhled a jízdní vlastnosti. Samotné závody mohou být buď okruhové (s počtem kol od jednoho do pěti), nebo sprintové (závod z jednoho bodu do druhého) a počet účastníků včetně hráče se pohybuje od dvou do čtyř. Po každém závodě si můžete prohlédnout jeho opakování, přičemž hra má pro takové záznamy zabudované zpracování obrazu.

Hlavním příběhovým režimem hry, který slouží k jejímu dokončení, je „Street Racing“. V něm je hráči představena mapa města, na které jsou namapovány různé symboly - jsou rozděleny na městské lokace, týmové závody, autoritativní výzvy a pouliční závody. Každý symbol lze zvýraznit, a tím vybrat příslušnou událost. Městské lokace jsou rozděleny na garáž, autosalon a dílnu. V garáži si hráč může vybrat jedno z vlastněných aut, v autosalonu koupit nové auto nebo prodat jedno ze stávajících a v dílně upravit a opravit auto. V týmových závodech jsou 3 série po 3 závodech a vítězem každé série se stává účastník s nejlepším součtem bodů ze závodů. Týmové závody se navíc dělí na legální a nelegální.

V legálních týmových závodech je pro účast v sérii vyžadován určitý výkon motoru vozu. V nelegálních závodech je vyžadováno určité množství bodů autority a peněz (sázka je uzavřena na určitou částku). Před závodem má hráč možnost dodatečně zvolit peněžní sázku na jednoho ze soupeřů, přičemž každý z nich má jinou výši peněz – pokud se ve výsledcích závodu hráč umístí nad soupeřem, dostane peníze soupeře nebo o svoje přijde. V každém závodě se získávají autoritativní body – v legálních závodech jejich výše závisí na obsazeném místě, v nelegálních na provedení různých manévrů (třeba předjíždění soupeřů a driftování). V posledním případě můžete manévry kombinovat – tím se získané body pokaždé násobí postupně rostoucím číslem.

Body se ztrácejí také při ztrátě pozice a kolizích. Ve výzvách autority zadává hráči určitá dívka určitý úkol (např. projet kontrolní body nebo získat určitý počet bodů autority v omezeném čase). Po úspěšném splnění výzvy autority v garáži si můžete vybrat dívku, která odstartuje nelegální závod, a sledovat videa z její účasti. U každé dívky jsou uvedeny její osobní údaje, například záliby a výška. Zpočátku je k dispozici pouze jedno video každé dívky, ale většina dívek má po vítězství v sérii nelegálních týmových závodů k dispozici další dvě videa, pokud je vybrána jako startovní dívka. Pokud v sérii nelegálních závodů prohrajete, dívka přestane být startovní dívkou, přejde na vítězku a její volba pro otevření videí se stane nedostupnou. V pouličních závodech se hráč a jeho soupeř utkají ve sprintu jeden na jednoho a podmínkou je vsadit určitou částku požadovanou soupeřem. Navíc je možné získat zpět dívku, která připadla soupeři.

Za opravu vozů v režimu „Street Racing“ je třeba zaplatit v dílně nebo v týmových závodech před výběrem série (v druhém případě je cena opravy vyšší) a hráč si může zvolit, jaké procento poškození chce opravit. Čím dražší je vůz a čím vyšší procento poškození, tím je samozřejmě dražší oprava. V režimu „Pouliční závody“ může hráč volně jezdit po Los Angeles, což umožňuje dostat se na závody a další místa po vlastní ose (požadované místo si můžete v případě potřeby označit na mini mapě). V tomto případě jezdí po městě kromě běžných občanů také pouliční závodníci - pokud na některého z nich zablikáte dálkovými světly, nabídne vám závod (sprint) se sázkou o určitou částku peněz, což hráč může odmítnout. Zatímco hráč volně cestuje, po městě jezdí také policie, a pokud hráč překročí povolenou rychlost, srazí se s policejním autem nebo je spatřen jako pouliční závodník, policie zahájí honičku. Během policejní honičky jsou všechny týmové závody, výzvy autorit a další akce nedostupné a policie začne aktivně volat posily a občas blokuje silnici dodávkami. Čím blíže je hráč k policii, tím rychleji se plní stupnice úlovků, a pokud se naplní až do konce, hráč prohraje a bude muset zaplatit pokutu (občas pěkně velkou). V případě nedostatku peněz policie vydá varování. Naopak pokud se více vzdálíte z dohledu policie, začne se postupně plnit úniková stupnice a nakonec hrač honičku vyhraje, honička se zastaví a všechny události ve městě budou opět dostupné.

Ve městě se nacházejí speciální místa – cestovní zóny. Hráč do nich může vjet a pak sledovat automatický pohyb svého vozu určitou částí města.

V režimu „Arcade“ jsou k dispozici čtyři typy závodů – rychlý závod (musíte si vybrat auto, trať a soutěžit proti třem soupeřům), kontrolní body (musíte projet co nejvíce kontrolních bodů před vypršením času a při projetí kontrolního bodu získáte čas navíc), závod o přežití (hráč soutěží proti třem soupeřům během několika kol, a když je poražen, kola se přeruší) a rychlostní zkoušky (hráč projíždí trať sám a stanovuje rekord v čase jejího projetí). „Kooperativní hra“ je režim pro více hráčů, který je k dispozici v různých variantách v závislosti na platformě. Na PlayStation 2, GameCube, Xbox a Windows je tak implementována varianta s technologií rozdělené obrazovky, přičemž na Xboxu podporuje až čtyři hráče a na ostatních platformách pouze dva. Na PlayStation 2, Xboxu a Windows existuje také varianta až pro čtyři hráče v místní síti a přes internet, přičemž na Xboxu je tato varianta realizována pomocí technologie služby Xbox Live. Na konzoli Game Boy Advance podporuje multiplayer dva hráče a je realizován propojením obou systémů pomocí speciálního kabelu.

Galerie závodních tratí

Obsah

[skrýt]

Vývoj a vydání hry

Vývoj hry Street Racing Syndicate začal 30. května 2002, kdy studio Eutechnyx, které má zkušenosti se závodními hrami, podepsalo s vydavatelem The 3DO Company smlouvu o vydání nové pouliční závodní hry na více platformách v létě 2003. Podle Jeffa Kretchera, viceprezidenta pro vývoj produktů ve společnosti The 3DO Company, zaujalo studio svým vysoce specializovaným zaměřením na závodní hry, což naznačovalo, že hra bude vynikajícím příkladem tohoto žánru. Brian Jobling, výkonný ředitel společnosti Eutechnyx, zase uvedl, že je ze spolupráce s The 3DO Company na hře nadšený a že hráči nebudou jen řídit superrychlá auta, ale budou se moci ponořit do kultury pouličních závodů.

Vývojáři věnovali velkou pozornost automobilům, které jsou licencovány od skutečných výrobců, jako jsou Mitsubishi, Toyota, Volkswagen a některé další: podle tvůrců se auta ve Street Racing Syndicate vyznačují vysoce kvalitní grafikou až po realistické efekty odrazů. U vozidel jsou implementovány možnosti tuningu a stylingu a díly jsou rovněž licencovány od skutečných výrobců, jako jsou BBS, HKS, Veilside a další. Kromě toho je k dispozici test vlastností vozu na dynamometru a vozy a jejich díly ve hře mají stejné ceny jako ve skutečnosti. Vývojáři slíbili realizovat poškození při nárazu, které ovlivňuje nejen vzhled, ale i jízdní vlastnosti. Jako herní svět vývojáři volně ztvárnili taková americká města, jako jsou Los Angeles, Miami a Filadelfie, která jsou zcela otevřená, a to i během závodů, a obsahují některá skutečná místa, například Hollywood Boulevard v Los Angeles: pro přesnost modelování měst pořídili vývojáři 10 000 fotografií. Charakteristickým rysem Street Racing Syndicate je možnost vyhrát dívky. Speciálně byla natočená videa se skutečnými modelkami, jako jsou Sheri Roberts a Kayla Yu (a další), které jsou známé třeba z automobilových show Hot Import Nights a Import Revolution.

Celkově hra Street Racing Syndicate, podle tvůrců, obsahuje prvky arkádových závodních her i realistických závodních simulátorů.

Hra Street Racing Syndicate byla poprvé odhalena 29. srpna 2002 na veletrhu ECTS 2002, kde společnost 3DO Company předvedla hru a odhalila první podrobnosti, včetně původně plánovaného vydání na všech současných domácích konzolích - Xbox, PlayStation 2 a GameCube. Hra byla oficiálně oznámena 14. října 2002. Dne 7. dubna 2003 představila společnost The 3DO Company na tiskové konferenci Street Racing Syndicate: projekt obsahoval řadu herních mechanik, které novináři často přirovnávali k hrám na hrdiny. Street Racing Syndicate například obsahoval kalendář, podle něhož byl vymezen určitý čas na závody, události a dokonce i úpravy vozů: v určitých situacích si například hráč musel vybrat mezi závoděním a trávením času s dívkou, což mělo různé dopady na reputaci a vydělávání peněz, a dodání upravených dílů vozu mohlo trvat až několik dní. Dívky by mohly hráčům vyprávět o závodech a soupeřích, o kterých se dosud nezmínily.

Samotné rozhraní bylo navrženo tak, aby bylo stylizováno jako kapesní počítač, obsahovalo herní e-mail, kalendář a webový prohlížeč a hráči pravidelně dostávali e-maily o nadcházejících událostech. Dne 14. května 2003 byla hra Street Racing Syndicate předvedena na veletrhu E3 2003. Dne 28. května však společnost The 3DO Company vyhlásila bankrot, což donutilo Eutechnyx najít pro hru nového vydavatele. Společnost The 3DO Company nicméně nadále držela vydavatelská práva, přestože se proslýchalo, že by hru mohla převzít společnost TDK. Dne 30. července společnost The 3DO Company nabídla Street Racing Syndicate k prodeji spolu s ostatním duševním vlastnictvím. Výsledkem bylo, že Street Racing Syndicate přešel pod kontrolu společnosti Namco, která hru 15. srpna koupila za přibližně 1,6 milionu dolarů.

Po zakoupení práv na hru plánovala společnost Namco vydat Street Racing Syndicate na podzim 2003, ale k vydání tehdy nedošlo a bylo odloženo na podzim 2004. Podle zástupců společnosti Namco bylo toto rozhodnutí učiněno proto, aby hra byla dopracována na moderní standardy hratelnosti a grafiky a mohla tak konkurovat úspěšnému Need for Speed: Underground. Vydání bylo brzy odsunuto na dřívější datum, léto 2004. Dne 13. května 2004 byla na veletrhu E3 2004 představena demoverze hry Street Racing Syndicate pro Xbox. Společnost Namco hru přepracovala s cílem vylepšit herní mechanismy: bylo rozhodnuto opustit rozhraní ve stylu PDA a další prvky dříve ohlášené společností The 3DO Company a také byl zaveden systém získávání bodů prováděním různých ostrých manévrů na silnici.

Podle Roberta Zalota, producenta společnosti Namco, se hra po přechodu Street Racing Syndicate pod jejich kontrolu výrazně zlepšila ve všech ohledech a stala se téměř identickou na všech platformách. Například byla vážně propracována grafická složka, která obsahuje realistické modely aut a efekty zvyšující rychlost, jako je dynamická kamera ve hře, částicový systém, rozmazání pohybu a další; důležitým úkolem bylo zajistit, aby hra běžela stabilně a s vysokou snímkovou frekvencí, až kolem 60 snímků za sekundu. Počet kombinací a vylepšení vozů ve Street Racing Syndicate je podle Zalota více než 700 miliard a samotné vozy mají propracovanou fyziku, včetně výpočtu zatížení jednotlivých kol a disponují první simulací chodu analogové spojky v historii konzolových závodních her. Podle tvrzení Zalota je umělá inteligence protivníků ve Street Racing Syndicate navržena tak, aby nepodváděla a co nejvíce se podobala chování skutečného hráče. Zalot prohlásil, že kombinace všech těchto prvků a mechanik dělá ze Street Racing Syndicate unikát na trhu závodních her, protože většinu těchto nápadů bylo dříve obtížné realizovat.

Pro Street Racing Syndicate byl použit soundtrack v žánrech moderního rhythm and blues, hip-hopu a rocku od známých umělců a skupin, jako jsou Tom Salta („Rule The Universe“) nebo The Numbs („What it's All About“) a další (vložená videa). Různé skladby hrají podle toho, kde se hráč nachází – v závodě, v garáži apod. Vývojáři se snažili vybrat kvalitní hudbu, která by podpořila atmosféru hry. Podle Toma Salty, jehož jedna ze skladeb se ve Street Racing Syndicate objevuje, hudba zajišťuje emocionální spojení mezi hráčem a hrou, takže by měla vždy doplňovat a umocňovat pocit ze hry.

Salta poznamenal, že ho tvorba hudby pro hry v posledních letech „neuvěřitelně“ inspirovala, protože si uvědomuje její velký potenciál, a vyjádřil také názor, že důležitým směrem pro hry je rozvoj interaktivní hudby, který může být v budoucnu plně realizován s rozvojem technologií a zejména herních systémů. Dne 25. června 2004 společnost Namco potvrdila vývoj hry Street Racing Syndicate pro osobní počítače se systémem Windows. Dne 27. července se společnost Namco v rámci propagace hry Street Racing Syndicate spojila s automobilovými show Hot Import Nights a Hot Import Daze jako oficiální sponzor. Dne 18. srpna 2004 bylo oznámeno, že vývoj hry byl dokončen a herní média byla odeslána do sériové výroby.

Hra Street Racing Syndicate vyšla 31. srpna 2004 na konzolích PlayStation 2, GameCube a Xbox v Severní Americe. V Evropě bylo vydání původně plánováno na podzim, ale bylo odloženo na jaro 2005, přičemž Codemasters v tomto regionu vystupoval jako vydavatel pro PlayStation 2 a Xbox. V roce 2004 vydala společnost BradyGames knihu s manuálem a dalšími informacemi.

Dne 18. ledna 2005 vyšla hra na osobních počítačích v USA a 24. března 2005 vyšla PC verze v Evropě.

Od roku 2014 je PC verze vydávána společností Funbox Media a nyní je distribuována na různých digitálních distribučních službách, jako je Steam a GOG.com.

Modelky ve hře

Velká Galerie

YouTube

Street Racing Syndicate – PC Longplay (1 of 3)
Street Racing Syndicate – ALL GIRL CHALLENGE
SRS Soundtrack – Tom Salta – Rule The Universe
SRS Soundtrack – Numbs – What it's All About
SRS Soundtrack – Drunken Tiger - Fist Of Fury
SRS Soundtrack – Qwes - Hush Bounse

Externí odkazy


Flickr.com nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
Street Racing Syndicate
[skrýt] Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly.
Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás.
Náš FIO účet — 2500575897 / 2010