Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
DTM
Z Multimediaexpo.cz
DTM, celým názvem Deutsche Tourenwagen-Meisterschaft, založeno v roce 1984, je druh automobilových závodů konajících se na uzavřených okruzích, především v Německu. Spadá pod německý klub ADAC motorsport. Mistrovství se těší oblibě především v domácím Něměcku. Možnost zhlédnout závody měli i příznivci z tehdejšího Českoslovenka. V roce 1988 se mistrovství cestovních vozů konalo v Brně. Tento rok byl na několik let poslední, kdy se tyto závody uskutečnily na našem uzemí. DTM se vrátilo v roce 1991 a 10.-12.7 roku 1992 závody přivítalo Brno a Masarykův okruh. Především domácí Německo je centrem DTM, některé závody jsou pořádany na okruzích v Evropě. Postupem času si tyto závody vydobily prestiž a jsou známy po celém světě. To v roce 1996 přilákalo Bernie Eclestona, guru F1. To ovšem vedlo, spolu s vysokými náklady na provoz a údržbu tohoto šampionátu, k zániku a ukončení této série. Do této doby se v závodech ukázalo veliké množství značek. Mezi jiné sem patřily výrobci jako Mercedes-Benz, Opel, BMW, italská Alfa Romeo a mnoho dalších. V roce 2000 se začala psát novodobá historie mistrovství. Tento comeback přivítala motoristická veřejnost s velkou radostí, ale i zároveň s obavami, jestli se seriál udrží a neskončí jako po roce 1996. Do nového ročníku tak nastoupily tři značky : Audi, Opel a Mercedes-Benz. Už se ale nejednalo o cestovní auta známá z předešlých let, ale šlo o závodní "monstra", vybavená nejmodernější technikou a predevším neobvyklým designem karoserií. DTM expanduje také do jiných destinací po celém světě. V roce 2004 zavítali opět do České republiky, konkrétně do Brna. Do dnešní doby se závody pořádájí a stále lákají obrovské množství lidí, i přesto, že se v závodech potkávájí už jen dvě značky, Audi a Mercedes-Benz. I přes tento "handicap" se v loňské sezóně (2006) podařilo utvořit nový rekord v návštěvnosti, na německém Norisringu bylo přítomno kolem 150 000 diváků. DTM prošlo velké množství jezdců, např. i Michael Schumacher, Giancarlo Fisichella , kteří se potom objevily ve formuli 1. Mezi největší hvězdy bezesporu patří Bernd Schneider, Mattias Ekström , Martin Tomczyk a jejich soupeři, těmi se stali v posledních letech například Jean Alesi a Mika Hakkinen.
Technické regule
Auto vychází ze siluety sériového auta, upravena speciálně pro motorsport, vybavena prostorovou ocelovou rámovou konstrukcí. Díly karoserie vyrobeny z kompozitového materiálu, střecha zůstává originální z produkční výroby. Povinný pohon zadních kol, zakázána jakákoliv elektronická řídící pomoc, stejně jako ABS nebo kontrola trakce. Motor Zdvihový objem 4 l, 8 válců do V (úhel 90°), maximálně 4 ventily na válec, nasávací systém opatřen dvěma restriktory o průměru 28mm Převodovka jsou používány dvě odlišné diferenciální převodovky, dodáváné buď jako X-Trac nebo Hewland, které schválilo DTM. Brzdy karbonové brzdové kotouče, brzdové destičky a třmeny dodáváné jediným výrobcem všem týmům. Aerodynamika aerodynamické nastavení musí být jednotlivými výrobci určeno ne později, než osm dní před startem sezony a nesmí být měněno během sezony. Pneumatiky jsou dodávány exklusivně pouze firmou Dunlop a to pouze dvě verze, slick a tzv. mokrá verze, pneu na mokré závody. Hmotnost je podle usnesení DTM komise rozdělena dle specifikace vozu, specifikace vozů od roku 2006 mají minimální hmotnost 1070 kg, specifikace vozů z roku 2005 musí vážit 1060 kg, zatímco verze 2004 byla redukována na minimum 1020 kg.
Externí odkazy
|
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |