V sobotu 2. listopadu proběhla mohutná oslava naší plnoletosti !!
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
Royal Aircraft Factory R.A.F.4
Z Multimediaexpo.cz
Royal Aircraft Factory R.A.F.4 byl vzduchem chlazený vidlicový dvanáctiválcový letecký motor, vyvinutý roku 1915 na základě zkušeností s předchozími konstrukcemi motorů R.A.F.1 a R.A.F.3. Poháněl, mj., letouny Armstrong Whitworth F.K.8, Royal Aircraft Factory B.E.12, Royal Aircraft Factory R.E.7 a Royal Aircraft Factory R.E.8. Motor zkonstruoval A. J. Rowledge (* 1876, † 1957), který později pracoval na vývoji leteckých motorů u firmy Rolls-Royce Ltd.
Verze
- R.A.F.4, 140 hp
- R.A.F.4a, 150 hp
- R.A.F.4d, 180 hp (postaveno pouze 16 motorů, zkoušen na strojích Royal Aircraft Factory R.E.8 a Bristol F.2B Fighter)
- R.A.F.4e, 240 hp
Celkem bylo vyrobeno minimálně 3624 motorů R.A.F.4.
Technická data motoru Royal Aircraft Factory R.A.F.4a
- Typ: pístový letecký motor, čtyřdobý zážehový vzduchem chlazený vidlicový dvanáctiválec (bloky válců svírají úhel 60 stupňů) s atmosferickým plněním, vybavený reduktorem, motor pohání levotočivou tažnou vrtuli
- Vrtání válce: 100 mm
- Zdvih pístu: 140 mm
- Celková plocha pístů: 942,48 cm²
- Zdvihový objem motoru: 13 194 cm³
- Převod reduktoru: 2,00
- Kompresní poměr: 5,30
- Rozvod ventilový
- Zapalování magnety A6.S
- Příprava směsi: karburátory Claudel-Hobson Mk.1A
- Mazání tlakové, oběžné
- Hmotnost suchého motoru: 308,4 kg
- Výkony:
- vzletový: 163 hp (121,5 kW) při 1800 ot/min
- maximální: 173 hp (129 kW) při 2000 ot/min
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |