Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
Reggiane Re.2001
Z Multimediaexpo.cz
Reggiane Re.2001 | ||
Základní charakteristika | ||
---|---|---|
Určení | stíhací letoun | |
Výrobce | Officine Mecchaniche Italiane - Reggiane | |
Konstruktér | ||
První let | 1939 | |
Zařazen | 1940 | |
Vyřazen | ||
Výroba | ||
Vyrobeno | ||
Varianty | ||
Uživatel | Itálie | |
Reggiane Re.2001 byl italský stíhací letoun, který vznikl vývojem z typu Reggiane Re.2000.
Roku 1939 bylo rozhodnuto adaptovat kvalitní drak typu Reggiane Re.2000 pro výkonnější, kapalinou chlazený motor Daimler-Benz DB-601 A-1 o výkonu 1175 k. Zástavba proběhla úspěšně a stroj dosahoval v létě 1940 rychlosti 563 km/h. Dodávky německých motorů však vázly a vedly k omezování objednávky. Rozestavěné draky typu Reggiane Re.2001 byly použity pro některé nové varianty – např. noční stíhač, stíhací bombardér.
Celkem bylo postaveno 237 kusů.
Technická data
- Rozpětí: 11,00 m
- Délka: 7,99 m
- Výška: 3,20 m
- Nosná plocha: 20,40 m²
- Hmotnost prázdného letounu: 2 095 kg
- Vzletová hmotnost: 2 850 kg
- Maximální rychlost: 563 km/h
- Cestovní rychlost: 430 km/h
- Dostup: 10 500 m
- Dolet: 1 300 km
- Motor: Alfa Romeo R.A. 1000 Monsone
- Výzbroj: 2 kulomety ráže 12,7 mm a 2 kulomety ráže 7,7 mm
Prameny
- Zbyněk Válka, Stíhací letadla 1939 - 1945
Externí odkazy
|
Italské vojenské letouny druhé světové války |
---|
Stíhací letouny |
Fiat CR.32 • Fiat CR.42 • Fiat G.50 • Fiat G.55 • MC.200 • MC.202 • MC.205 • Re.2000 • Re.2001 • Re.2002 • Re.2005 • CVF.5 • Ro. 57 |
Bombardovací letouny |
SM. 79 • SM. 81 • SM. 82 • SM. 84 • Breda Ba.65 • Breda Ba.88 • CANT Z.1007 • Fiat BR.20 • Fiat CMASA RS. 14 • Piaggio P.108 |
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |