Junkers W 34

Z Multimediaexpo.cz

Verze z 25. 2. 2009, 08:10; Sysop (diskuse | příspěvky)
(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)
Junkers W 34
Image:Junkers W34 2 ExCC.jpg
První Junkers W 34 výr. č. 795 při zkoušce plováků v roce 1926
Základní charakteristika
Určení Dopravní letoun
Výrobce Junkers
Konstruktér
První let 1926
Zařazen
Vyřazen
Výroba
Vyrobeno ~ 2000[1]
Varianty Junkers W 33
Uživatel Německo

Junkers W 34 byl německý celokovový jednomotorový dopravní dolnoplošník používaný na střední tratě. Jednalo se o další vývoj typu Junkers F 13. Stroj byl současně vyráběn s řadovým motorem jako model W 33 a s hvězdicovým motorem jako W 34.[1] Existovala i jeho plováková verze.

První prototyp W 34, poháněný motorem Gnome-Rhône 9A (licenční britský motor Bristol Jupiter VI), vzlétl roku 1926. Sériové stroje poháněly různé typy motorů a byly exportovány do řady zemí. Hvězdicový vzduchem chlazený devítiválec BMW 132A měla poslední sériová verze typu W 34, která byla až do počátku druhé světové války nejrozšířenějším transportním letounem Luftwaffe.[1] Z přibližně 2000 sériových kusů W 34 byla přibližně polovina používána civilními uživateli.

Několik kusů W 34 používala německá Legie Condor ve Španělsku.[1] Luftwaffe typ provozovala až do konce druhé světové války. Po jejím ukončení byly Junkersy W-34, které zůstaly na území Československa jako válečná kořist, přeznačeny jako D-43.

Hlavní technické údaje

  • Osádka: 2
  • Počet cestujících: 6
  • Rozpětí: 17,75 m
  • Délka: 10,27 m
  • Výška: 3,53
  • Nosná plocha: 43 m²
  • Hmotnost prázdného letounu: 1700 kg
  • Max. vzletová hmotnost: 3200 kg
  • Maximální rychlost: 233 km/h s nákladem
  • Dostup: 6300 m
  • Dolet: 900 km

Pohonná jednotka

  • 1 × hvězdicový vzduchem chlazený devítiválec BMW 132A
    • Výkon motoru: 660 k (485 kW)



Chybná citace Nalezena značka <ref> bez příslušné značky <references/>.