V sobotu 2. listopadu proběhla mohutná oslava naší plnoletosti !!
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!

Honda Civic VIII

Z Multimediaexpo.cz

Verze z 23. 10. 2011, 08:09; Sysop (diskuse | příspěvky)
(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)


Osmá generace Hondy Civic se prodává od roku 2005. Pro Evropu je určený tří- a pětidveřový hatchback a sedan. Jedná se o vůz nižší střední třídy, který má poháněnou přední nápravu. Kromě běžných verzí je nabízen i třídveřový model Type R, automobil tzv. kategorie hot-hatch. Od sedanu je odvozený Civic Hybrid.

Obsah

Hatchback

Pětidveřový

Pětidveřový hatchback je základní karosářskou verzí Civicu. Proti předchozí generaci je kratší a užší. Má výrazný futuristický design exteriéru i interiéru. V přední části tvoří světlomety a maska chladiče jednolitou lesklou plochu krytou průhledným sklem, mlhová světla mají tvar trojúhelníku. Boční profil má kompaktní tvary, díky krátkým zadním dveřím a mohutným zadním sloupkem vyvolává dojem třídveřového auta. Zadní světla opakují motiv z přední části vozu, zadní okno je vypouklé a rozdělené integrovaným spoilerem na dvě části, dvě trojúhelníkové koncovky výfuku jsou umístěny stejným způsobem jako přední mlhová světla. Pro pětidveřový hatchback jsou určeny benzínové motory 1.4, který má svůj původ v menším modelu Jazz, a zcela nový 1.8. Naftové motory zastupuje 2.2 i-CTDi představený dříve v sedmé generaci Accordu. Všechny motorizace jsou standardně spojeny s šestistupňovou manuální převodovkou, pro 1.8 i-VTEC je nabízen i šestistupňový automat.

Model 1.4 i-DSI 1.8 i-VTEC 2.2 i-CTDi
Uspořádání válců 4 v řadě
Druh motoru benzínový turbodiesel
Typ motoru L13A7 R18A2 N22A2
Objem (cm³) 1339 1799 2204
Výkon (kW) 61 při 5700 ot. 103 při 6300 ot. 103 při 4000 ot.
Kroutící moment (Nm) 117 při 2800 ot. 174 při 4300 ot. 340 při 2000 ot.
Nejvyšší rychlost 170 km/h 205 km/h 205 km/h
Zrychlení 0–100 km/h 14,6 s 8,9 s 8,6 s
Kombinovaná spotřeba 5,9 l/100 km 6,6 (6,8*) l/100 km 5,3 l/100 km
Pohotovostní hmotnost 1240 kg 1265 kg 1422 kg



Pozn.: * = s automatickou převodovkou

Type S

Třídveřový hatchback má obchodní označení Type S. Představen byl v roce 2006. Od pětidveřové verze se příliš neliší, zpracování detailů je více sportovní, zadní část karosérie je více zkosená. Nabídka motorů je shodná, jen chybí základní motor 1.4 i-DSI.

Model 1.8 i-VTEC 2.2 i-CTDi
Uspořádání válců 4 v řadě
Druh motoru benzínový turbodiesel
Typ motoru R18A2 N22A2
Objem (cm³) 1799 2204
Výkon (kW) 103 při 6300 ot. 103 při 4000 ot.
Kroutící moment (Nm) 174 při 4300 ot. 340 při 2000 ot.
Nejvyšší rychlost 205 km/h 205 km/h
Zrychlení 0–100 km/h 8,9 (10,9*) s 8,6 s
Kombinovaná spotřeba 6,6 (6,5*) l/100 km 5,2 l/100 km
Pohotovostní hmotnost 1266 kg 1383 kg



Pozn.: * = s automatickou převodovkou

Type R

Vysokovýkonná verze Type R vychází ze třídveřového hatchbacku. Pohání ji evoluce motoru z předchozí generace Type R. Světlá výška je snížena o 15 mm, proti Type S jsou rozšířené blatníky, litá kola mají standardně průměr 18 palců. Pod předním a zadním nárazníkem se nacházejí spoilery. Maska chladiče není tvořena průhledným plastem ale černou mřížkou s logem Hondy v červené barvě. Karosérie má příčné výztuhy podlahy pro zvýšení tuhosti a zesílené uchycení náprav. Převod řízení je strmější.

Atmosférický motor o objemu dva litry má rozvod DOHC s technologii variabilního časování ventilů i-VTEC. Kompresní poměr je 11,0:1, vrtání i zdvih shodně 86 mm. Díky nové konstrukci sacího potrubí a sacích kanálů vzrostl výkon proti předchozí generaci ze 147 kW při 7400 ot./min na 148 kW při 7800 ot./min.

Model 2.0 i-VTEC
Uspořádání válců 4 v řadě
Druh motoru benzínový
Typ motoru K20Z4
Objem (cm³) 1998
Výkon (kW) 148 při 7800 ot.
Kroutící moment (Nm) 193 při 5600 ot.
Nejvyšší rychlost 235 km/h
Zrychlení 0–100 km/h 6,6 s
Kombinovaná spotřeba 9,1 l/100 km
Pohotovostní hmotnost 1338 kg



Sedan

Civic Sedan

Model 1.8 i-VTEC
Uspořádání válců 4 v řadě
Druh motoru benzínový
Typ motoru R18A2
Objem (cm³) 1799
Výkon (kW) 103 při 6300 ot.
Kroutící moment (Nm) 174 při 4300 ot.
Nejvyšší rychlost 200 km/h
Zrychlení 0–100 km/h 9,0 (10,4*) s
Kombinovaná spotřeba 6,6 (6,7*) l/100 km
Pohotovostní hmotnost 1269 (1299*) kg



Pozn.: * = s automatickou převodovkou

Externí odkazy