V sobotu 2. listopadu proběhla mohutná oslava naší plnoletosti !!
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
V tiskové zprávě k 18. narozeninám brzy najdete nové a zásadní informace.

Lancia Fulvia

Z Multimediaexpo.cz

Verze z 7. 12. 2011, 20:39; Sysop (diskuse | příspěvky)
(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)

Lancia Fulvia je automobily nižší střední třídy, který v letech 19631976 vyráběla italská automobilka Lancia. Jejím předchůdcem byla Lancia Appia a jejím nástupcem byla Lancia Beta. Vůz se vyráběl jako čtyřdvéřový sedan nebo dvoudveřové kupé. Měl motor vpředu a pohon zadních kol. Vůz byl poprvé představen na autosalonu v Ženevě v roce 1963.

Obsah

Motory

  • 1091 cm³ V4
  • 1216 cm³ V4
  • 1199 cm³ V4
  • 1231 cm³ V4
  • 1298 cm³ V4
  • 1584 cm³ V4

Závodní verze

Lancia Fulvia 2C

Tento sedan poprvé soutěžil v rallye na Rallye Monte Carlo 1964. Na Rallye San Remo 1965 zvítězil ve své kategorii.

Lancia Fulvia HF

Lancia Fulvia HF

Fulvia HF již vycházela z kupé. Prvním startem byla Korsická rallye 1965. Při Rallye San Remo 1966 již tento vůz zvítězil absolutně. S vozem začal startovat Ove Andersson a pravidelně se umisťoval na stupních vítězů. Tým Lancia Racing pak angažoval Sandra Munariho, který dokázal zvítězit na Korsice. Harry Källström se s tímto vozem stal mistrem Evropy 1969. Ve stejném roce byl homologován typ s motorem 1584 cm³ a pětistupňovou převodovkou, který dosahoval rychlosti 212 km/h. Vůz měl dva karburátory Dell Orto, výkon 165 koní a točivý moment 172 Nm. Källström zvítězil na Španělské rallye 1973 a RAC Rallye 1973, Munari na Rallye Monte Carlo 1972, Rally Costa Brava 1973 a stal se mistrem Evropy pro rok 1973. To už ale tým plně vyvíjel nový speciál Lancia Stratos HF.[1]

Zdroje

  1. FELT, Marek, Tomáš Wanka Lancia Fulvia. Sport Motor News, leden 2011, roč. 1, čís. 1, s. 9–10.  


Commons nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
Lancia Fulvia