Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
V tiskové zprávě k 18. narozeninám brzy najdete nové a zásadní informace.
Mitsubishi Lancer
Z Multimediaexpo.cz
Lancer | ||
Základní charakteristika | ||
---|---|---|
Výrobce | ||
Koncern | ||
Produkce | ||
Vyrobeno | ||
Místa výroby | ||
Karoserie | ||
Designér | ||
Třída | ||
Technické údaje | ||
Délka | ||
Šířka | ||
Výška | ||
Rozvor | ||
Hmotnost | ||
Objem nádrže | ||
Motor a převodovka | ||
Motor | ||
Objem | ||
Počet válců | ||
Výkon | ||
Převodovka |
Mitsubishi Lancer je automobil firmy Mitsubishi Motors vyráběný od roku 1973. Dostupný je ve verzích sedan, kombi či hatchback. Řadí se do nižší střední třídy a patří do dvojice nejpopulárnějších vozů této značky. Mitsubishi dlouhodobě spolupracuje s americkou automobilkou Chrysler a proto také můžeme v Americe vidět tyto vozy pod značkou Chrysler.
Obsah |
První generace
Lancer první generace se vyráběl od roku 1973. Měl dotvořit "díru" mezi vozy Mitsubishi Minica a Galant. Vyráběl se ve dvanácti variantách s motory od 1.2L objemu po dvoulitry. Dva roky po začátku výroby, v roce 1975, se začalo vyrábět sportovní kupé Lancer Celeste, které se stalo velmi úspěšné. V USA se prodávalo jako Plymouth Arrow. Lancer také byl jeden z prvních vozů Mitsubishi, které se začalo prodávat v Evropě (vyjma východní státy pod vládou komunistů).
Druhá generace
V roce 1979 byla představena v Japonsku. Ze začátku byly nabízeny pouze dva motory, ale později přibyly do nabídky i motory 1.4 a 1.6 MCA-JET. U těch byl zaznamenán výrazný pokrok, protože kromě katalyzátoru se změnil tvar hlavy válců a lépe se spalovalo palivo. Mitsubishi se svou technologií MCA (Mitsubishi Clear Tec) tak udělalo výrozný pokrok v ekologii.
Třetí generace
Tato generace se zprvu vyráběla jen jako sedan či hatchback. Od roku 1985 se ale začala vyrábět i ve verzi kombi a o rok později i s pohonem všech kol. Ta se právě nejvíce ujala. V některých zemích se jmenovala Mitsubishi Mirage nebo Fiore. A např. v Malajsii Mitsubishi pomohlo založit automobilku Proton, která dlouhá léta poté stavěla své vozy na platformách Mitsubishi.
Čtvrtá generace
Čtvrtá generace Lanceru dostala více aerodynamické tvary. Opět byla vyráběna na stejné platformě jako Colt. Kombi se této generace nevyrábělo, ale ve výrobě zůstalo ještě kombi minulé generace až do roku 1992. Tento Lancer také bývával upravován jako dodávka. Přišel také nový motor 1.8 GTi 16V a s ním pohon všech kol.
Pátá generace
Pátá generace přinesla opět pár novinek. Do všech vozů se v základu montovalo ABS. Motory při nízkém objemu dosahovali vysokých výkonů a hlavně přichází i nová generace dosluhujícího kombi. To se stalo velmi prodávaným vozem Mitsubishi hlavně pro jízdní vlastnosti a spolehlivost, která byla velmi nízká, ba i skoro žádná. Také se velmi uchytil motor 1.6 s 83kW v kombinaci pohonu všech čtyř kol. Naopak málo prodávaný v ČR byl sedan a motor 1.3. Sedan byl moc drahý oproti konkurentům a motor 1.3 byl slabší, než by mohl být.Na trh hlavně přišel Mitsubishi Lancer Evolution, první generace světově populárního rallye-vozu. V roce 1993, kdy se začal prodávat v Japonsku, se prodalo neuvěřitelné množství tohoto vozu. Černý trh (dovoz z Japonska) se velmi rozrůstal a proto se Mitsubishi rozhodlo Lancer Evolution prodávat i v Evropě. Za tři dny se vyprodala celá první série Eva (6000Ks).
V Malajsii se tento vůz prodával pod značkou Proton Wiro, jako již dříve některé vozy.
Šestá generace
Šestá generace měla zachránit Mitsubishi před pádem do krize. Bohužel, tato generace nijak nepomohla proti zhroucení firmy v roce 2000. Prodávala se spolu s již zastaralým kombi.
Sedmá generace
Sedmá generace byla zahrnuta v plánu revitalizace automobilky. Mitsubishi se dostává zpět na scénu i díky ní. Přišla spolu s Coltem a Galantem jako sedan a kombi a hlavně na americkém trhu měla úspěch. Navíc se vyráběla i verze Ralliart, která byla něco jako mezistupeň mezi běžným Lancerem a Evem.
Osmá generace
Úvod na trh
První prototyp této generace se začíná objevovat již v roce 2005 na Franfurtském a Tokijském autosalonu. Automobil velmi zaujal díky svému designu, který by se měl v nejbližších letech promítnout do svěch vozů automobilky. Designéři se prý nechali inspirovat stíhacími letadly a žraloky. Sériové provedení se ukázalo o dva roky později na autosalonu v Detroitu jako Lancer Sportsedan, což zcela jasně spolu s prototypy naznačovalo, že brzy přibyde na trh i verze Sportback. Ten se začal prodávat v roce 2008.
Karosérie a interiér
Čtyřdveřový sedan má karoserii dlouhou 4570 mm, širokou 1760 mm a vysokou 1490 mm. Rozvor náprav 2635 mm se má stát zárukou, že pětimístný interiér s celkovou délkou 1715 mm poskytne všem cestujícím dostatek pohodlí. Přístrojová deska je přejata z modelu Outlander kvůli úspoře nákladů, protože firma se stále vzpamatovává z její krize. Zavazadlový prostor je skromných 400l, ovšem toto auto bylo plánováno spíše k vyrobení supersportu, ne nakladního vozidla.
Motory
V nabídce jsou dva zážehové motory (MIVEC) a jeden vznětový agregát (DI-D).
První zážehový motor je čtyřválec o objemu 1.5 litru s rozvodem ventilů DOHC a proměnným časováním MIVEC. Jeho výkon je 80kW a maximální rychlost je 191km/h. Zrychlení z 0 na 100km/h je za 11,6 s a spotřeba paliva se pohybuje okolo 6,5 litru/100km.
Druhý zážehový motor má objem 1.8 litru a má výkon 105kW. Maximální rychlost je 209km/h a zrychlení je za 10,2s. Motor si řekne přibližně o 8 litrů paliva na 100km.
Vznětový motor DI-D pochází z dílen VW a nacházel se pod jménem TDI např. v autech značky Škoda. Opět se zde jedná o úsporu nákladů, ovšem v roce 2010 už Mitsubishi hodlá mít svůj diesel. Objem motoru je 2.0 l, výkon má 103kW a využívá ještě dosluhující metodu čerpadlo-tryska. Kromě pozitiv, jako je nízká spotřeba (cca 6 l/100km) a vysokého zrychlení (za 9,6s na 100km/h) má hlavní negativum, kvůli kterému se dodává už jen značce Mitsubishi. Tím je velmi málá kultivovanost, kterou se ne vždy podaří utlumit (viz. Mitsubishi Grandis).
Bezpečnost
V Crachtestech Lancer dostal plný počet hvězdiček. Jediná větší výtka byla k ochraně chodců. Nový Lancer využívá systém nazvaný RISE (Reinforced Impact Safety Evolution), který rozptyluje energii působící na konstrukci karoserie během nárazu a reguluje její deformace. V základu má 6 airbagů, které také napomáhají bezpečnosti.
Související články
Mitsubishi Motors
Mitsubishi Pajero
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Grandis
Mitsubishi L200
Externí odkazy
|
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |