V sobotu 2. listopadu proběhla mohutná oslava naší plnoletosti !!
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!

Bounce rate

Z Multimediaexpo.cz

Verze z 14. 10. 2022, 15:27; Sysop (diskuse | příspěvky)
(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)
Multimediaexpo.cz (14. říjen 2022)
Náš Bounce rate je dnes...60.6 %

Bounce rate, česky: míra okamžitého opuštění, je termín internetového marketingu používaný při analýze návštěvnosti webu.

Představuje procento návštěvníků, kteří vstoupí na web a poté jej opustí ("bounce"), místo aby pokračovali v prohlížení dalších stránek na stejném webu. Bounce rate se vypočítá tak, že se spočítá počet návštěv jednotlivých stránek a vydělí se celkovým počtem návštěv. Potom se vyjádří jako procento z celkového počtu návštěv.

Míra okamžitého opuštění je měřítkem "přilnavosti uživatelů". Vychází z toho, že efektivní webové stránky zaujmou návštěvníky hlouběji na webu. Vyjadřuje se v procentech a představuje podíl návštěv jednotlivých stránek na celkových návštěvách.

Míra odskočení (%) = Návštěvy, které navštíví pouze jednu stránku (#) ÷ Celkový počet návštěv webu.

Účel metriky

Míru okamžitého opuštění lze použít k určení účinnosti nebo výkonnosti vstupního bodu (stránky) při vyvolávání zájmu návštěvníků. Vstupní stránka s nízkou mírou odezvy znamená, že stránka efektivně způsobuje, že si návštěvníci prohlížejí další stránky a pokračují hlouběji do celého webu. Vysoká míra odchodu obvykle naznačuje, že webová stránka neodvádí dobrou práci při získávání trvalého zájmu návštěvníků. To znamená, že návštěvníci si prohlížejí pouze jednotlivé stránky, aniž by se podívali na další nebo provedli nějakou akci v rámci webu před uplynutím stanovené doby.

Interpretace hodnoty Bounce rate by měla odpovídat obchodním cílům webu a definicím konverze, ale univerzálně správná hodnota prakticky neexistuje.

Encyklopedie bude mít jinou hodnotu než zpravodajský portál, blog nebo třeba e-shop. Jiná hodnota bude pro uživatele osobních počítačů versus třeba uživatele mobilů.

Posuzování Bounce rate může být složité a vždy je nutný komplexní pohled v souvislostech. Navíc je dobré připomenout, že pokud uživatel na webu neprovede žádnou aktivitu, Google Analytics nemají šanci poznat, jestli ho stránka zaujala nebo ne. Pokud uživatel na nic nekliknul, není vlastně důležité, jestli ze stránky odešel po 2 vteřinách nebo 4 hodinách.

Z tohoto pohledu může být český překlad míra okamžitého opuštění poměrně zavádějící.

Asi vůbec nejhorší je mimořádně nízká bounce rate. U většiny webů se hodnota pohybuje mezi 30 až 80%. Číslo výrazně pod těmito hodnotami často znamená, že je něco opravdu špatně.

Související články

Externí odkazy


Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly.
Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás.
Náš FIO účet — 2500575897 / 2010