V sobotu 2. listopadu proběhla mohutná oslava naší plnoletosti !!
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
V tiskové zprávě k 18. narozeninám brzy najdete nové a zásadní informace.

Moskvič 408

Z Multimediaexpo.cz

Verze z 22. 10. 2010, 12:28; Sysop (diskuse | příspěvky)
(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)

Moskvič 408 (rusky: Москвич-408) byl osobní automobil, který vyráběla automobilka MZMA (Moskevský Závod Malolitrážních Automobilů). Jednalo se pouze o facelift předchozího modelu, Moskviče 403. Vůz dostal zcela nový vzhled, nezměnily se pouze detaily jako u předchozích modelů. Motor byl převzatý z Moskviče 403.

Vůz se začal vyrábět v roce 1964. V roce 1967 začala výroba Moskviče 412, který byl kromě nového OHC motoru shodný s Moskvičem 408. Výroba Moskviče 408 pokračovala spolu s novým typem. O dva roky později dostal vůz nová hranatá světla. Roku 1975 byla výroba ukončena a začal se vyrábět nový typ - Moskvič 2138.

Obsah

Export

Exportní verze se jmenovala Moskvič 408E. Od obyčejného vozu se lišil počtem světlometů - zatímco domácí auta měla jen jeden, zahraniční vozy měly dva. V mnoha evropských zemích byl Moskvič 408 pojmenováván jinak: ve Francii se jmenoval Moskvič Elite 1360, ve Skandinávii a několika jiných zemích jako Scaldia 408 nebo Scaldia 1360 a ve Finsku Moskvič Elite.

Moskvič 426

Moskvič 426 byla kombi verze Moskviče 408.

Moskvič 433

Moskvič 433 byl užitkový vůz odvozený od Moskviče 408.

Externí odkazy

Commons nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
Moskvič 408