V sobotu 2. listopadu proběhla mohutná oslava naší plnoletosti !!
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!

Martin Dvořák (manažer)

Z Multimediaexpo.cz

Ing. Martin Dvořák (* 12. srpna 1970 Brno) je český manažer, ředitel Prima televize v letech 20002006, od 2. dubna 2007 ředitel Dopravního podniku hl. m. Prahy.

Obsah

Životopis

Narodil se v Brně, dětství prožil v Praze a Varšavě. Kromě češtiny hovoří plynně anglicky a polsky, umí i rusky. Je ženatý, má manželku Michaelu a syna Matyáše.[1] V letech 19881993 vystudoval na Vysoké škole ekonomické obor zahraniční obchod.

Funkce

Členství v dalších statutárních orgánech:

  • 11.května 2000 - 17.prosince 2001 člen dozorčí rady Euro Park Praha, a.s.
  • Od 25.dubna 2002 jednatel GOOD HARVEST spol. s r.o.
  • 22.ledna 2003 - 25.října 2006 člen představenstva TARGO HOLDING, a.s.
  • Od 1.července 2004 člen a od 30.listopadu 2004 předseda dozorčí rady Pražská energetika Holding a.s.
  • 17.prosince 2004 - 1.března 2006 člen představenstva MEDIA GAMES, a.s.
  • Od 9.března 2005 člen dozorčí rady akcové společnosti 1. CORPORATION
  • Od 22.června 2005 místopředseda správní rady Nadačního fondu Kapka naděje Venduly Svobodové
  • Od 31.října 2005 místopředseda představenstva FTV Prima Holding, a.s
  • Od 28.prosince 2005 člen představenstva GES MEDIA ASSET, a.s.
  • Od 31.ledna 2006 člen dozorčí rady TV PRODUKCE a.s.
  • Od 17.března 2006 místopředseda představenstva Media & Communications, a.s.
  • Od 17.května 2006 předseda představenstva TV EXPRESS a.s.

Působení v TV Prima

Milan Šmíd v časopise Louč 13. listopadu 2000 naznačil, že Martin Dvořák patří mezi marketingovou generaci nabiflovanou poučkami z příruček, která chce vše hned změnit, aniž by byla schopná vytvořit úspěšný produkt. Za první dva roky působení Martina Dvořáka ve funkci ředitele Prima TV však vzrostla její sledovanost (podle profilu na serveru Česká média) z 15 na 20 % a pozitivní trend pokračoval. Za příčinu úspěchu je považováno nalezení hlavní cílové skupiny (rodinné pořady, včetně vlídného a přátelského výrazu televize), vlastní tvorba pořadů a flexibilita. Podle Hlouškové[13] Martin Dvořák polemizoval s ministrem kultury Pavlem Dostálem. Kritizoval práci ministerstva informatiky, zejména zanedbávání příprav na digitalizaci televizního vysílání. ČTK jej 20. června 2003 citovala: „Dvořák se jednoznačně staví za to, aby byla nejdříve i na základě diskuze hráčů na trhu jasně stanovena pravidla, a teprve pak byla digitalizace uvedena do praxe.“ Místopředsedou představenstva v GTV Prima Holding zůstal Dvořák i po nástupu do funkce generálního ředitele Dopravního podniku hl. m. Prahy. Působení v dopravním podniku však označuje za prioritu.

Spolupráce na návrzích reformy médií sdružení Efektivní stát

Martin Dvořák byl iniciátorem návrhu think tanku eStat.cz z března 2007 na sloučení veřejnoprávního Českého rozhlasu s Českou televizí, sloučení jejich rad, zrušení Rady pro rozhlasové a televizní vysílání a její nahrazení jiným regulátorem (ministerstvo kultury nebo Český telekomunikační úřad) s vysokými kvalifikačními požadavky na jeho pracovníky, zrušení rozhlasových i televizních poplatků a jejich nahrazení mandatorními výdaji ze státního rozpočtu, snížení obsahové i technologické regulace soukromých médií, dražení licencí k eliminaci subjektivního hodnocení.[14]

Působení v Dopravním podniku hl. m. Prahy

Podle předsedy představenstva a. s. Radovana Šteinera se výběrové komisi zalíbil Dvořákův projekt finančního řízení, například větší centralizace nákupu zboží a služeb. Podle předchozího generálního ředitele Tomáše Jílka důvodem ke změně ředitele byla dosavadní malá razance při prosazování některých změn, a tedy potřeba ředitele, který není tolik spjatý s firmou osobními vazbami. Dvořák nesliboval snížení rozpočtu, ale větší efektivitu jeho využití, tedy více nových dopravních prostředků, nových stanic metra nebo zrekonstruovaných zastávek.[1] Jeho koncepce rovněž měla obsahovat záměr, jak získat více automobilistů k užívání MHD.[15] Slovy „filosofie je taková, že všechny firmy jsou stejné“[1] vyjádřil svou vícekrát opakovanou vizi, že chce k Dopravnímu podniku přistupovat jako ke standardní firmě, včetně kvalitního finančního plánování, a to dlouhodobého.[16] a základních principů komerčních firem a ekonomického myšlení.[11] V polovině dubna 2007 za největší cíl pro tento rok označil vytvoření strategického rozvojového a investičního plánu.[7] Ředitelem pro strategický a investiční rozvoj se stal předchozí generální ředitel Tomáš Jílek.[11] V oblasti strategie společnosti, investic a řízení kvality má být v úseku generálního ředitele k 30. dubnu 2007 zřízeno 44 nových míst a zároveň zrušeno 54 stávajících míst.[17] V rozhovoru se generální ředitel vyjádřil, že ho příjemně překvapila kvalita středního managementu na jednotlivých provozech a že většina problémů je podle jeho názoru „v tomhle baráku“ (míněna budova sídla společnosti v Sokolovské ulici).[17] Za prioritu z hlediska provozu označil Dvořák koncentraci rozhodovacích a schvalovacích pravomocí.[7] V rozhovoru pro Hospodářské noviny v první den ve funkci avizoval snížení počtu odborných úseků a zjednodušení řídící struktury a naznačil, že hodlá jak přivádět do vedení lidi z venku, tak motivovat lidi z podniku a umožnit jim kariérní postup.[16] Klade důraz na standardizaci všech smluvních a partnerských vztahů s dodavateli a transparentnost zadávání veřejných zakázek.[7] V dopise zaměstnancům na začátku dubna 2007[18] důrazně odmítl, že by chystal plošné propouštění. Avizoval zjednodušení procesů, využívání nových příležitostí a odstranění činností, které přímo nesouvisí s hlavní funkcí podniku. Přislíbil zaměstnancům posílení vnitřní komunikace a zpětné vazby včetně zavedení nových možností, jak se zaměstnanci budou moci obracet přímo na vedení firmy. Sdělil, že se hodlá sejít na společném sezení s co největším počtem zaměstnanců na všech úrovních. Jednou z prvních zpráv o konkrétních personálních změnách bylo, že údajně pro nadbytečnost má být zrušena funkce vedoucího vnitřní komunikace na personálním úseku, kterou zastával Bc. Jan Pospíchal.[17] V rozhovoru pro podnikový časopis 4. dubna Dvořák uvedl, že po několika málo dnech má pocit, že vnitřní komunikace moc dobře nefunguje.[11] K dosavadnímu „transformačnímu projektu“, který podle předchozího vedení byl v závěrečné, dolaďovací fázi, uvedl: „Co se podařilo nebo ne, je věc minulého vedení. První kroky byly udělány, ale ještě chybí další. (…) Nemělo by to být, jak je časté, že někam přijde poradenská firma, za půl rok druhá, stojí to hrozné peníze, vytvoří se krásná prezentace, ale pak firma odjede a nic moc se nestane.“[16] Tato nekonkrétní poznámka může být ve vztahu s tím, jak zejména odborové organizace popisovaly působení konzulačních firem CS Projekt s.r.o. a GMC Marketing při transformací Dopravního podniku hl. m. Prahy a. s. v letech 2004–2006, kdy si za svou činnost vyfakturovaly přes 17 miliónů Kč.[19]

Externí odkazy


Chybná citace Nalezena značka <ref> bez příslušné značky <references/>.