V sobotu 2. listopadu proběhla mohutná oslava naší plnoletosti !!
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!

Škoda 105

Z Multimediaexpo.cz

Verze z 24. 10. 2011, 14:19; Sysop (diskuse | příspěvky)
(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)
Škoda 105 S
Škoda 105 S

Automobily Škoda 105/120 jsou vozidla, která se objevila v roce 1976 jako nástupci řady Škoda 100/110. Jednalo se vlastně o modernizaci původního modelu, ke které došlo z čistě politických důvodu po zastavení vývoje nového modelu s předním pohonem, na kterém Škodovka spolupracovala s automobilkami v NDR. Z tohoto prototypu převzaly i základní karosářské linie. Oproti staré řadě měla různé změny, největší z nich je použití náporového chladiče v přední části vozu s elektrickým větrákem. Motor zůstal v principu stejný, dostal ovšem moderní dvoustupňový karburátor EDSR.

Základním provedením celé této modelové řady byla Š105S, která ze samého počátku výroby neměla ani zpětné světlomety, výstražné blikače, madla u dveří (místo madel byla textilní poutka), stahování zadních oken apod. Dále 105 L, která disponovala výbavou „LUX“. V letech 19811983 se vyráběla též Š 105 GL, výbavou odpovídající 120 GLS. Zvláštním provedením byla Škoda 105 SP, která neměla zadní sedačky a za předními sedačkami byla prosklená pevná mezistěna a dále byla vybavena odpojovačem akumulátoru. V roce 1983 (modelový rok 1984) se uskutečnila modernizační změna na model „M“. Vozy dostaly např. širší nápravy, tvarové přední světlomety, zadní vodorovně orientované svítilny, modernější karburátor SEDR a jiné přínosné změny. Výroba typu 105 S byla ukončena roku 1986, typ 105 L se vyráběl ještě rok poté.


Mezi nejčastější poruchy patří občasné prasknutí těsnění pod hlavou či prasknutí struny plynu. Tyto vozy mají ohromnou výhodu - v zimě prakticky neexistuje kopec který by nebyly schopny vyjet, a také náklady na jejich údržbu (která sama o sobě je velmi jednoduchá) a provoz jsou velmi nízké.

Vůz na obrázku Š105S je modelem roku 1983, má gumy zřetelné okolo skel bočních dveří, model v roce 1976/7 měl 14" palcové kola a neměl vzadu plastový výdech motoru upevněný na kapotě.

Obsah

Specifikace

Motor

Druh Řadový benzinový čtyřválec OHV typ 742.10
Obsah 1046 cm3
Výkon 33,1 kW při 4800 ot/min
Maximální rychlost 130 km/h

Rozměry a hmotnosti

Délka 4160
Šířka 1595
Výška 1400
Zavazadlový prostor 0.4 m³
Rozvor 2400 mm
Rozchod 1300/1270 mm
Spotřeba paliva 6,5-8,5 l/100 km, benzin Special 91
Pohotovostní hmotnost 855-915 kg (dle provedení)
Celková hmotnost 1255-1290 kg (dle provedení)
Model 1983 105M
Délka 4200
Šířka 1610
Výška 1400

Ceny

  • 1978 – Škoda 105 S – 52 000 Kč, Škoda 105 L – 53 000 Kč
  • 1984 – Škoda 105 S – 55 200 Kč, Škoda 105 L – 58 200 Kč

Související články

Externí odkazy