Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
Curtiss XP-46
Z Multimediaexpo.cz
Verze z 25. 2. 2009, 07:54
Curtisss XP-46 | ||
Soubor:Curtiss XP-46.jpg | ||
Prototyp XP-46 | ||
Základní charakteristika | ||
---|---|---|
Určení | prototyp stíhacího letounu | |
Výrobce | Curtiss-Wright Corporation | |
Konstruktér | Donovan Berlin | |
První let | 15. února 1941 | |
Zařazen | ||
Vyřazen | ||
Výroba | ||
Vyrobeno | 2 | |
Varianty | Curtiss P-40 | |
Uživatel | USAAC | |
Curtiss XP-46 (Curtiss Model 86) byl prototyp stíhacího letounu z období druhé světové války. Byl to pokus továrny Curtiss-Wright Corporation o nástupce, v té době továrnou vyráběného, úspěšného typu Curtiss P-40.
Obsah |
Vývoj
Americké armádní letectvo zadalo vývoj tohoto typu v září 1939 a přidělilo mu označení XP-46. Na základě požadavků firma Curtiss konstruovala jednomotorový dolnoplošník, který byl o něco menší než P-40. Záďový zatahovací podvozek se širokým rozchodem se zatahoval směrem k trupu. Pro jeho pohon byl vybrán pístový motor Allison V-1710-39, vidlicový dvanáctiválec o maximálním výkonu 1150 hp (857,5 kW). Výzbroj se měla skládat ze dvou synchronizovaných kulometů ráže 12,7 mm v přídi trupu a osmi kulometů ráže 7,62 mm v křídlech. O něco později byla požadována i instalace samosvorných palivových nádrží a 65 liber pancéřování.
Testy
Byly dodány dva prototypy. Druhý z nich, označený XP-46A, byl pro urychlení stavby dokončen bez výzbroje a radiostanice. XP-46A byl hotov o měsíc dříve než první prototyp a byl zalétán 15. února 1941. Jeho výkony ale byly menší, než se očekávalo. V té době se navíc letectvo rozhodlo, že modernizaci své výzbroje vyřeší pomocí modifikace běžného P-40 s podobným motorem a projekt zrušilo. Tím se zabránilo výpadku ve výrobě stíhacích letadel na linkách, které už produkovaly typ P-40. Tento další vývojový stupeň typu P-40D měl dokonce vyšší výkony, než původní XP-46.
Základní technická data
- Osádka: 1 muž (pilot)
- Rozpětí: 10,446 m
- Délka: 9,195 m
- Výška: 3,96 m
- Nosná plocha: 19,33 m²
- Hmotnost prázdného stroje: 2551 kg
- Vzletová hmotnost: 3321 kg
- Maximální vzletová hmotnost: 3477 kg
- Maximální rychlost (ve výšce 3718 m): 571 km/h
- Dostup: 8991 m
- Dolet: 523 km
- Pohonná jednotka
- 1× vidlicový, kapalinou chlazený čtyřdobý zážehový dvanáctiválec Allison V-1710-39, s maximálním výkonem 1150 hp (857,5 kW)
- Výzbroj
- 2 × synchronizovaný kulomet ráže 12,7 mm v trupu
- 8 × kulomet ráže 7,62 mm v křídlech
Externí odkazy
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |