Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
V tiskové zprávě k 18. narozeninám brzy najdete nové a zásadní informace.
Letiště Madrid-Barajas
Z Multimediaexpo.cz
(+ Nová šablona) |
(+ Typo) |
||
Řádka 15: | Řádka 15: | ||
V [[listopad]]u [[1998]] byla vybudována nová dráha 18R/36L. V roce [[2002]] začala stavba nového terminálu T4, podle návrhů architektů [[Antonio Lamel|Antonia Lamela]] a [[Richard Rogers|Richarda Rogerse]] a dvou nových drah. Stavby byly dokončeny v roce [[2004]]. | V [[listopad]]u [[1998]] byla vybudována nová dráha 18R/36L. V roce [[2002]] začala stavba nového terminálu T4, podle návrhů architektů [[Antonio Lamel|Antonia Lamela]] a [[Richard Rogers|Richarda Rogerse]] a dvou nových drah. Stavby byly dokončeny v roce [[2004]]. | ||
+ | <br style="clear:both;"/> | ||
{{Panorama1 | {{Panorama1 | ||
|Fotovyska=297 | |Fotovyska=297 |
Aktuální verze z 24. 1. 2014, 13:47
Mezinárodní letiště Madrid - Barajas (IATA: MAD, ICAO: LEMD, španělsky: aeropuerto internacional de Madrid - Barajas), je největší letiště ve Španělsku, čtvrté nejrušnější v Evropě a jedenácté nejrušnější na světě. Nachází se 13 km severovýchodně od centra španělské metropole Madridu, v jeho části Barajas. Na letišti má svou základnu společnost Iberia.
Historie
Letiště bylo otevřeno v roce 1927. Byl postaven malý terminál s několika hangáry. První let proběhl do Barcelony.
V roce 1940 začaly z letiště Barajas létat spoje do Latinské Ameriky a na Filipíny, v roce 1950 se odsud začalo létat i do New Yorku.
V roce 1954 začala výstavba nového terminálu, o rok později byla budova slavnostně otevřena.
V roce 1970, kdy se letecká doprava ještě více zkvalitnila a kdy byl vyroben Boeing 747, prošlo madridským letištěm před 4 miliony cestujících a začala výstavba nového mezinárodního terminálu. V roce 1974 zavedly aerolinie Iberia pravidelnou, kyvadlovou dopravu z Madridu do Barcelony.
Mistrovství světa ve fotbale 1982 významně přispěl k dalšímu rozvoji letiště - značně rozšířeny a upraveny byly dva terminály.
V roce 1990 bylo letiště opět rozšířeno. Byl postaven první cargo terminál a zmodernizována byla kontrolní věž. V roce 1998 byla zahájena stavba nové kontrolní věže, vysoké 71 metrů, pak v roce 1999 byl opraven mezinárodní terminál.
V listopadu 1998 byla vybudována nová dráha 18R/36L. V roce 2002 začala stavba nového terminálu T4, podle návrhů architektů Antonia Lamela a Richarda Rogerse a dvou nových drah. Stavby byly dokončeny v roce 2004.
Externí odkazy
|
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |