Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
Austin-Healey Sprite
Z Multimediaexpo.cz
m (1 revizi) |
(+ šablona FLICKR) |
||
Řádka 1: | Řádka 1: | ||
- | [[Soubor:Austin Healey Sprite Mk I red vl.jpg|thumb|Austin-Healey Sprite | + | [[Soubor:Austin Healey Sprite Mk I red vl.jpg|thumb|220px|Austin-Healey Sprite Mk I]] |
- | [[Soubor:Austin Healey Sprite Mk I r.jpg|thumb|Austin-Healey | + | [[Soubor:Austin Healey Sprite Mk I r.jpg|thumb|220px|Austin-Healey Mk I]] |
'''Austin-Healey Sprite''' se asi nejvíce proslavil svými roztomilými tvary karoserie. Vyráběl se od | '''Austin-Healey Sprite''' se asi nejvíce proslavil svými roztomilými tvary karoserie. Vyráběl se od | ||
- | roku | + | roku 1958 do roku 1971. Vyrobeno bylo necelých 40 000 vozů. Mezi jeho konkurenty patřily vozy Triumph nebo Honda S800. |
Malý sportovní automobil, mladší bratr slavného modelu ''3000Z'' se díky široce rozevřené mřížce | Malý sportovní automobil, mladší bratr slavného modelu ''3000Z'' se díky široce rozevřené mřížce | ||
chladiče a vystouplím světlometům získal přezdívku ,,Žabí oko". Světlomety byli vlastně kompromisem, | chladiče a vystouplím světlometům získal přezdívku ,,Žabí oko". Světlomety byli vlastně kompromisem, | ||
- | protože Donald Healey chtěl plnohodnotná vysunovací světla. Toto řešení se ale zdálo příliš nákladné, a tak vznikl jedinečný design, který si získal mnoho obdivovatelů po celém světě. | + | protože Donald Healey chtěl plnohodnotná vysunovací světla. Toto řešení se ale zdálo příliš nákladné, a tak vznikl jedinečný design, který si získal mnoho obdivovatelů po celém světě. |
+ | |||
Mechanické části převzal z vozů koncernu BMC, hlavně vozů [[Morris Minor]] a Austin A35. Pod kapotou, která se při | Mechanické části převzal z vozů koncernu BMC, hlavně vozů [[Morris Minor]] a Austin A35. Pod kapotou, která se při | ||
otvírání odklopila celá i se světlomety ukrývala řadový čtyřválec s výkonem 43 koní. Úctu | otvírání odklopila celá i se světlomety ukrývala řadový čtyřválec s výkonem 43 koní. Úctu | ||
- | zasluhovala i maximální rychlost 135 km/h a spotřeba 6, | + | zasluhovala i maximální rychlost 135 km/h a spotřeba 6,5 litru / 100km. Na základě původního modelu vzniklo |
mnoho variant. Poslední z počátku sedmdesátých let měla vyšší úroveň luxusu a výkonu. Vznikl i model | mnoho variant. Poslední z počátku sedmdesátých let měla vyšší úroveň luxusu a výkonu. Vznikl i model | ||
- | anglické automobilky [[MG (automobil)|MG]] pod názvem ''Midget''. Tato pozdější provedení nikdy nepřekonala původní | + | anglické automobilky [[MG (automobil)|MG]] pod názvem ''Midget''. Tato pozdější provedení nikdy nepřekonala původní |
kultovní vůz. | kultovní vůz. | ||
Řádka 17: | Řádka 18: | ||
*'''Výkon:''' 43 koní | *'''Výkon:''' 43 koní | ||
*'''Max. rychlost:''' 135 km/h | *'''Max. rychlost:''' 135 km/h | ||
- | *'''Objem:'''948 cm<sup>3</sup> | + | *'''Objem:''' 948 cm<sup>3</sup> |
- | *'''Převodovka:''' | + | *'''Převodovka:''' 4 stupňová mechanická |
- | *'''Počet | + | *'''Počet vyrobených vozů:''' 38 999 |
== Externí odkazy == | == Externí odkazy == | ||
- | {{Článek z Wikipedie}} | + | {{Flickr|Austin+Healey+Sprite}}{{Článek z Wikipedie}} |
[[Kategorie:Sportovní automobily]] | [[Kategorie:Sportovní automobily]] | ||
[[Kategorie:Britské automobily]] | [[Kategorie:Britské automobily]] |
Aktuální verze z 22. 12. 2013, 21:21
Austin-Healey Sprite se asi nejvíce proslavil svými roztomilými tvary karoserie. Vyráběl se od roku 1958 do roku 1971. Vyrobeno bylo necelých 40 000 vozů. Mezi jeho konkurenty patřily vozy Triumph nebo Honda S800.
Malý sportovní automobil, mladší bratr slavného modelu 3000Z se díky široce rozevřené mřížce chladiče a vystouplím světlometům získal přezdívku ,,Žabí oko". Světlomety byli vlastně kompromisem, protože Donald Healey chtěl plnohodnotná vysunovací světla. Toto řešení se ale zdálo příliš nákladné, a tak vznikl jedinečný design, který si získal mnoho obdivovatelů po celém světě.
Mechanické části převzal z vozů koncernu BMC, hlavně vozů Morris Minor a Austin A35. Pod kapotou, která se při otvírání odklopila celá i se světlomety ukrývala řadový čtyřválec s výkonem 43 koní. Úctu zasluhovala i maximální rychlost 135 km/h a spotřeba 6,5 litru / 100km. Na základě původního modelu vzniklo mnoho variant. Poslední z počátku sedmdesátých let měla vyšší úroveň luxusu a výkonu. Vznikl i model anglické automobilky MG pod názvem Midget. Tato pozdější provedení nikdy nepřekonala původní kultovní vůz.
- Motor: řadový čtyřválec
- Výkon: 43 koní
- Max. rychlost: 135 km/h
- Objem: 948 cm3
- Převodovka: 4 stupňová mechanická
- Počet vyrobených vozů: 38 999
Externí odkazy
|
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |