V sobotu 2. listopadu proběhla mohutná oslava naší plnoletosti !!
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!

Austin-Healey Sprite

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
m (1 revizi)
(+ šablona FLICKR)
 
Řádka 1: Řádka 1:
-
[[Soubor:Austin Healey Sprite Mk I red vl.jpg|thumb|Austin-Healey Sprite MkI]]
+
[[Soubor:Austin Healey Sprite Mk I red vl.jpg|thumb|220px|Austin-Healey Sprite Mk I]]
-
[[Soubor:Austin Healey Sprite Mk I r.jpg|thumb|Austin-Healey MkI]]
+
[[Soubor:Austin Healey Sprite Mk I r.jpg|thumb|220px|Austin-Healey Mk I]]
'''Austin-Healey Sprite''' se asi nejvíce proslavil svými roztomilými tvary karoserie. Vyráběl se od  
'''Austin-Healey Sprite''' se asi nejvíce proslavil svými roztomilými tvary karoserie. Vyráběl se od  
-
roku do roku . Vyrobeno bylo necelých 40 000 vozů. Mezi jeho konkurenty patřily vozy Triumph nebo Honda S800.
+
roku 1958 do roku 1971. Vyrobeno bylo necelých 40 000 vozů. Mezi jeho konkurenty patřily vozy Triumph nebo Honda S800.
Malý sportovní automobil, mladší bratr slavného modelu ''3000Z'' se díky široce rozevřené mřížce
Malý sportovní automobil, mladší bratr slavného modelu ''3000Z'' se díky široce rozevřené mřížce
chladiče a vystouplím světlometům získal přezdívku ,,Žabí oko". Světlomety byli vlastně kompromisem,
chladiče a vystouplím světlometům získal přezdívku ,,Žabí oko". Světlomety byli vlastně kompromisem,
-
protože Donald Healey chtěl plnohodnotná vysunovací světla. Toto řešení se ale zdálo příliš nákladné, a tak vznikl jedinečný design, který si získal mnoho obdivovatelů po celém světě.  
+
protože Donald Healey chtěl plnohodnotná vysunovací světla. Toto řešení se ale zdálo příliš nákladné, a tak vznikl jedinečný design, který si získal mnoho obdivovatelů po celém světě.
 +
 
Mechanické části převzal z vozů koncernu BMC, hlavně vozů [[Morris Minor]] a Austin A35. Pod kapotou, která se při
Mechanické části převzal z vozů koncernu BMC, hlavně vozů [[Morris Minor]] a Austin A35. Pod kapotou, která se při
otvírání odklopila celá i se světlomety ukrývala řadový čtyřválec s výkonem 43 koní. Úctu  
otvírání odklopila celá i se světlomety ukrývala řadový čtyřválec s výkonem 43 koní. Úctu  
-
zasluhovala i maximální rychlost 135 km/h a spotřeba 6,5l/100km. Na základě původního modelu vzniklo
+
zasluhovala i maximální rychlost 135 km/h a spotřeba 6,5 litru / 100km. Na základě původního modelu vzniklo
mnoho variant. Poslední z počátku sedmdesátých let měla vyšší úroveň luxusu a výkonu. Vznikl i model
mnoho variant. Poslední z počátku sedmdesátých let měla vyšší úroveň luxusu a výkonu. Vznikl i model
-
anglické automobilky [[MG (automobil)|MG]] pod názvem ''Midget''. Tato pozdější provedení nikdy nepřekonala původní
+
anglické automobilky [[MG (automobil)|MG]] pod názvem ''Midget''. Tato pozdější provedení nikdy nepřekonala původní
kultovní vůz.
kultovní vůz.
Řádka 17: Řádka 18:
*'''Výkon:''' 43 koní
*'''Výkon:''' 43 koní
*'''Max. rychlost:''' 135 km/h
*'''Max. rychlost:''' 135 km/h
-
*'''Objem:'''948 cm<sup>3</sup>
+
*'''Objem:''' 948 cm<sup>3</sup>
-
*'''Převodovka:''' 4stupňová mechanická
+
*'''Převodovka:''' 4 stupňová mechanická
-
*'''Počet vyr. vozů:''' 38 999
+
*'''Počet vyrobených vozů:''' 38 999
== Externí odkazy ==
== Externí odkazy ==
-
{{Článek z Wikipedie}}
+
{{Flickr|Austin+Healey+Sprite}}{{Článek z Wikipedie}}
[[Kategorie:Sportovní automobily]]
[[Kategorie:Sportovní automobily]]
[[Kategorie:Britské automobily]]
[[Kategorie:Britské automobily]]

Aktuální verze z 22. 12. 2013, 21:21

Austin-Healey Sprite Mk I
Austin-Healey Mk I

Austin-Healey Sprite se asi nejvíce proslavil svými roztomilými tvary karoserie. Vyráběl se od roku 1958 do roku 1971. Vyrobeno bylo necelých 40 000 vozů. Mezi jeho konkurenty patřily vozy Triumph nebo Honda S800.

Malý sportovní automobil, mladší bratr slavného modelu 3000Z se díky široce rozevřené mřížce chladiče a vystouplím světlometům získal přezdívku ,,Žabí oko". Světlomety byli vlastně kompromisem, protože Donald Healey chtěl plnohodnotná vysunovací světla. Toto řešení se ale zdálo příliš nákladné, a tak vznikl jedinečný design, který si získal mnoho obdivovatelů po celém světě.

Mechanické části převzal z vozů koncernu BMC, hlavně vozů Morris Minor a Austin A35. Pod kapotou, která se při otvírání odklopila celá i se světlomety ukrývala řadový čtyřválec s výkonem 43 koní. Úctu zasluhovala i maximální rychlost 135 km/h a spotřeba 6,5 litru / 100km. Na základě původního modelu vzniklo mnoho variant. Poslední z počátku sedmdesátých let měla vyšší úroveň luxusu a výkonu. Vznikl i model anglické automobilky MG pod názvem Midget. Tato pozdější provedení nikdy nepřekonala původní kultovní vůz.

  • Motor: řadový čtyřválec
  • Výkon: 43 koní
  • Max. rychlost: 135 km/h
  • Objem: 948 cm3
  • Převodovka: 4 stupňová mechanická
  • Počet vyrobených vozů: 38 999

Externí odkazy

Flickr.com nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
Austin-Healey Sprite