Z Multimediaexpo.cz
(Rozdíly mezi verzemi)
Verze z 20. 11. 2011, 15:54
Porsche 924
|
Porsche 932 and 924 S.jpg
|
|
Základní charakteristika
|
Výrobce
|
|
Koncern
|
|
Produkce
|
|
Vyrobeno
|
|
Místa výroby
|
|
Karoserie
|
|
Designér
| Porsche AG
|
Třída
|
|
Technické údaje
|
Délka
| 4200 mm
|
Šířka
| 1685 mm
|
Výška
| 1270 mm
|
Rozvor
| 2150 mm
|
Hmotnost
| 1080 kg
|
Objem nádrže
|
|
Motor a převodovka
|
Motor
| 2 L, 2.5 L vodou chlazený
|
Objem
|
|
Počet válců
|
|
Výkon
|
|
Převodovka
|
|
Porsche 924 je sportovní automobil, který se vyráběl od roku 1976 do roku 1988.
Historie
S modelem 924 začala v roce 1976 éra netradičních vozů Porsche se zvláštní karosérií a motory vpředu. Původně byl model 924 navrhnut společným podnikem VW Porsche, ale nakonec byl dokončen a představen firmou PORSCHE v roce 1976.
Vyráběno bylo do roku 1988 v několika verzích karoserie (zpočátku s úzkými blatníky - ve verzi GT rozšířenými a bez vyjímatelné střechy, později ve verzi Targa pro jízdu s nebem nad hlavou) i čtyřválcového vodou chlazeného motoru (zpočátku 2-litrové provedení, později 2,5-litrový motor verze S používaný též v modelu Porsche 944). V pozdějších verzích došlo i na použití katalyzátoru. Převodovka byla čtyřstupňová nebo pětistupňová, řazení manuální nebo automatické. Motor byl pro Porsche vyvinut firmou Audi a bylo zde použito mechanické vstřikování paliva.
Výkon motoru se pohyboval od 125 do 245 koní a došlo i na TURBO provedení. V konstrukci vozu je uplatněna tzv. transaxle, což znamená tuhou rouru spojující motor ( a spojku) vepředu s převodovkou vzadu. Zadní opěrka v interiéru byla sklopná a v takovém stavu vozidlo získává skutečně prostorný zavazadlový prostor.
Spotřeba paliva by dle zdrojů mohla být od 6,1 litru při 90 km/h až po 12,3 litru benzínu při městském provozu.
Výroba
924
Modelový rok
| Výroba
| Zbytek světa
| USA
| Japonsko
|
1976
| 5145
| 5144
| 1
|
|
1977
| 25596 *
| 17675
| 7496
| 425
|
1978
| 21562
| 9474
| 11638
| 450
|
1979
| 20619
| 10475
| 9636
| 508
|
1980
| 12794 †
| 9094
| 3700
|
|
1981
| 11824 ‡
| 9669
| 2155
|
|
1982
| 10091
| 7814
| 2277
|
|
1983
| 5785
| 5785
|
|
|
1984
| 4659
| 4659
|
|
|
1985
| 3214
| 3214
|
|
|
Celkem
| 121289
| 83004
| 36902
| 1383
|
- * zahrnuje 3000 vozů special edition „Martini“
- † zahrnuje 1030 vozů special edition „Le Mans“
- ‡ zahrnuje 1015 vozů special edition „50's Porsche/Weissach“
924 Turbo (931)
Modelový rok
| Výroba
| Zbytek světa
| USA
| Japonsko
|
1979
| 2932
| 1982
| 950
|
|
1980
| 5243
| 1803
| 3440
|
|
1981
| 3312
| 1783
| 1529 *
| 1529 *
|
1982
| 1819
|
| 876
| 943
|
1983
| 310
| 310 †
|
|
Celkem
| 13616
| 5568
| 6795
| 943
|
- * celkový počet vozů dovezených do USA a Japonska
- † vozy dovezené pouze do Itálie
924 Turbo (931)
Modelový rok
| Výroba
| Zbytek světa
| USA
| Japonsko
|
1979
| 2932
| 1982
| 950
|
|
1980
| 5243
| 1803
| 3440
|
|
1981
| 3312
| 1783
| 1529 *
| 1529 *
|
1982
| 1819
|
| 876
| 943
|
1983
| 310
| 310 †
|
|
Celkem
| 13616
| 5568
| 6795
| 943
|
- * celkový počet vozů dovezených do USA a Japonska
- † vozy dovezené pouze do Itálie
924 Carrera GT (937/938)
Modelový rok
| Výroba
| Německo
| V. Británie
| Zbytek světa
| Poznámky
|
1980
| 406
| 200
| 75
| 131
| včetně prototypů
|
924S
Modelový rok
| Výroba
| Zbytek světa
| USA
| Poznámky
|
1986
| 3536
| 3536
| |
|
1987
| 8940
| 1993
| 6947
|
|
1988
| 4193
| 2003
| 2190
| výroba ukončena v září 1988
|
Celkem
| 16669
| 7532
| 9137
|
|
- Pro sportovní verzi 924S, dováženou do
USA, chybí výrobní data.
924 Special Production
Modelový rok
| Type
| Výroba
| Poznámky
|
1978
| 924 Rallye Turbo
| 4
|
|
1979
| 924 Rallye Turbo
| 1
|
|
1979
| 924 SCCA
| 16
| pro trh v USA
|
1979
| 924 Group 4
| 1
| postaveno ze silničního vozu
|
1980
| 924 Le Mans GTP
| 4
|
|
1981
| 924 Carrera GTS
| 59
| 15 vozů bylo Club Sport
|
1981
| 924 Carrera GTR
| 17
|
|
Celkem |
| 101 |
|
Externí odkazy
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010
|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. Tento text je dostupný za podmínek Creative Commons 3.0 Unported – creativecommons.org.
|