Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
V tiskové zprávě k 18. narozeninám brzy najdete nové a zásadní informace.
Triumph TR7
Z Multimediaexpo.cz
m (1 revizi) |
(-- Flickr Show) |
||
Řádka 57: | Řádka 57: | ||
}} | }} | ||
'''Triumph TR7''' je sportovní automobil, který v letech [[1975]] až [[1981]] vyráběla britská automobilka [[Triumph]]. Vůz se vyráběl jako [[kupé]] nebo jako [[roadster]]. Jeho předchůdcem byl [[Triumph TR6]]. | '''Triumph TR7''' je sportovní automobil, který v letech [[1975]] až [[1981]] vyráběla britská automobilka [[Triumph]]. Vůz se vyráběl jako [[kupé]] nebo jako [[roadster]]. Jeho předchůdcem byl [[Triumph TR6]]. | ||
- | Vůz měl vpředu řadový čtyřválec o objemu 1,998 cm<sup>3</sup>, který poháněl zadní kola. Design vytvořil Harris Mann. | + | Vůz měl vpředu řadový čtyřválec o objemu 1,998 cm<sup>3</sup>, který poháněl zadní kola. Design vytvořil Harris Mann. |
== Závodní verze == | == Závodní verze == | ||
[[File:1978 Triumph TR7 V8 Rally Car Heritage Motor Centre, Gaydon (1).jpg|thumb|230px|Závodní Triumph TR7]] | [[File:1978 Triumph TR7 V8 Rally Car Heritage Motor Centre, Gaydon (1).jpg|thumb|230px|Závodní Triumph TR7]] | ||
- | Byl postaven i speciál pro [[rallye]], který nahradil vůz [[Triumph Dolomite]] Sprint. Homologace proběhla 1. 4. 1978. Z tohoto vozu pocházel i šestnáctiventilový motor, který byl později zaměněn za vidlicový osmiválec [[Rover]]. Vůz byl úspěšný zejména na asfaltových tratích, kde s ním vítězil [[Tony Pond]]. Tým začal typ TR7nasazovat od poloviny roku 1976. Největším úspěchem vozu v [[mistrovství světa v rallye]] byla [[Finská rallye 1980]], kde Per Eklund dojel třetí. | + | Byl postaven i speciál pro [[rallye]], který nahradil vůz [[Triumph Dolomite]] Sprint. Homologace proběhla 1. 4. 1978. Z tohoto vozu pocházel i šestnáctiventilový motor, který byl později zaměněn za vidlicový osmiválec [[Rover]]. Vůz byl úspěšný zejména na asfaltových tratích, kde s ním vítězil [[Tony Pond]]. Tým začal typ TR7nasazovat od poloviny roku 1976. Největším úspěchem vozu v [[mistrovství světa v rallye]] byla [[Finská rallye 1980]], kde Per Eklund dojel třetí. |
Vidlicový osmiválec Rover OHV o objemu 3492<sup>3</sup> byl uložen vpředu podélně a byl vybaven čtyřmi dvojitými karburátory Weber DCOE. Dosahoval výkonu 195 koní a kroustícího momentu 340 Nm. Diferenciál měl omezenou svornost. Vpředu bylo zavěšení McPherson, vzadu tuhá náprava s oblámi rameny a Panhardskou tyčí.<ref>{{Citace elektronické monografie | Vidlicový osmiválec Rover OHV o objemu 3492<sup>3</sup> byl uložen vpředu podélně a byl vybaven čtyřmi dvojitými karburátory Weber DCOE. Dosahoval výkonu 195 koní a kroustícího momentu 340 Nm. Diferenciál měl omezenou svornost. Vpředu bylo zavěšení McPherson, vzadu tuhá náprava s oblámi rameny a Panhardskou tyčí.<ref>{{Citace elektronické monografie | ||
| příjmení = Plachý | | příjmení = Plachý | ||
Řádka 75: | Řádka 75: | ||
}}</ref> | }}</ref> | ||
- | == | + | == Reference == |
- | + | ||
- | + | ||
<references /> | <references /> | ||
Aktuální verze z 31. 5. 2024, 21:12
Triumph TR7 | ||
Základní charakteristika | ||
---|---|---|
Výrobce | Triumph | |
Koncern | ||
Produkce | 1975–1981 | |
Vyrobeno | ||
Místa výroby | ||
Karoserie | ||
Designér | Harris Mann | |
Třída | ||
Technické údaje | ||
Délka | ||
Šířka | ||
Výška | ||
Rozvor | 2159 | |
Hmotnost | ||
Objem nádrže | ||
Motor a převodovka | ||
Motor | ||
Objem | ||
Počet válců | ||
Výkon | ||
Převodovka |
Triumph TR7 je sportovní automobil, který v letech 1975 až 1981 vyráběla britská automobilka Triumph. Vůz se vyráběl jako kupé nebo jako roadster. Jeho předchůdcem byl Triumph TR6. Vůz měl vpředu řadový čtyřválec o objemu 1,998 cm3, který poháněl zadní kola. Design vytvořil Harris Mann.
Závodní verze
Byl postaven i speciál pro rallye, který nahradil vůz Triumph Dolomite Sprint. Homologace proběhla 1. 4. 1978. Z tohoto vozu pocházel i šestnáctiventilový motor, který byl později zaměněn za vidlicový osmiválec Rover. Vůz byl úspěšný zejména na asfaltových tratích, kde s ním vítězil Tony Pond. Tým začal typ TR7nasazovat od poloviny roku 1976. Největším úspěchem vozu v mistrovství světa v rallye byla Finská rallye 1980, kde Per Eklund dojel třetí. Vidlicový osmiválec Rover OHV o objemu 34923 byl uložen vpředu podélně a byl vybaven čtyřmi dvojitými karburátory Weber DCOE. Dosahoval výkonu 195 koní a kroustícího momentu 340 Nm. Diferenciál měl omezenou svornost. Vpředu bylo zavěšení McPherson, vzadu tuhá náprava s oblámi rameny a Panhardskou tyčí.[1]
Reference
- ↑ PLACHÝ, Tomáš. Triumph TR7 V8: Britský anti-stratos [online]. Rally Life, 2011-3-21, [cit. 2011-06-23]. Dostupné online.
|
|
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |