V sobotu 2. listopadu proběhla mohutná oslava naší plnoletosti !!
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
V tiskové zprávě k 18. narozeninám brzy najdete nové a zásadní informace.

Triumph TR7

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
m (1 revizi)
(-- Flickr Show)
 
Řádka 57: Řádka 57:
}}
}}
'''Triumph TR7''' je sportovní automobil, který v letech [[1975]] až [[1981]] vyráběla britská automobilka [[Triumph]]. Vůz se vyráběl jako [[kupé]] nebo jako [[roadster]]. Jeho předchůdcem byl [[Triumph TR6]].  
'''Triumph TR7''' je sportovní automobil, který v letech [[1975]] až [[1981]] vyráběla britská automobilka [[Triumph]]. Vůz se vyráběl jako [[kupé]] nebo jako [[roadster]]. Jeho předchůdcem byl [[Triumph TR6]].  
-
Vůz měl vpředu řadový čtyřválec o objemu 1,998 cm<sup>3</sup>, který poháněl zadní kola. Design vytvořil Harris Mann.
+
Vůz měl vpředu řadový čtyřválec o&nbsp;objemu 1,998 cm<sup>3</sup>, který poháněl zadní kola. Design vytvořil Harris Mann.
== Závodní verze ==
== Závodní verze ==
[[File:1978 Triumph TR7 V8 Rally Car Heritage Motor Centre, Gaydon (1).jpg|thumb|230px|Závodní Triumph TR7]]
[[File:1978 Triumph TR7 V8 Rally Car Heritage Motor Centre, Gaydon (1).jpg|thumb|230px|Závodní Triumph TR7]]
-
Byl postaven i speciál pro [[rallye]], který nahradil vůz [[Triumph Dolomite]] Sprint. Homologace proběhla 1. 4. 1978. Z tohoto vozu pocházel i šestnáctiventilový motor, který byl později zaměněn za vidlicový osmiválec [[Rover]]. Vůz byl úspěšný zejména na asfaltových tratích, kde s ním vítězil [[Tony Pond]]. Tým začal typ TR7nasazovat od poloviny roku 1976. Největším úspěchem vozu v [[mistrovství světa v rallye]] byla [[Finská rallye 1980]], kde Per Eklund dojel třetí.
+
Byl postaven i speciál pro [[rallye]], který nahradil vůz [[Triumph Dolomite]] Sprint. Homologace proběhla 1. 4. 1978. Z tohoto vozu pocházel i šestnáctiventilový motor, který byl později zaměněn za vidlicový osmiválec [[Rover]]. Vůz&nbsp;byl&nbsp;úspěšný zejména na asfaltových tratích, kde s ním vítězil [[Tony Pond]]. Tým začal typ TR7nasazovat od poloviny roku 1976. Největším úspěchem vozu v [[mistrovství světa v rallye]] byla [[Finská rallye 1980]], kde Per Eklund dojel třetí.
Vidlicový osmiválec Rover OHV o objemu 3492<sup>3</sup> byl uložen vpředu podélně a byl vybaven čtyřmi dvojitými karburátory Weber DCOE. Dosahoval výkonu 195 koní a kroustícího momentu 340 Nm. Diferenciál měl omezenou svornost. Vpředu bylo zavěšení McPherson, vzadu tuhá náprava s oblámi rameny a Panhardskou tyčí.<ref>{{Citace elektronické monografie
Vidlicový osmiválec Rover OHV o objemu 3492<sup>3</sup> byl uložen vpředu podélně a byl vybaven čtyřmi dvojitými karburátory Weber DCOE. Dosahoval výkonu 195 koní a kroustícího momentu 340 Nm. Diferenciál měl omezenou svornost. Vpředu bylo zavěšení McPherson, vzadu tuhá náprava s oblámi rameny a Panhardskou tyčí.<ref>{{Citace elektronické monografie
  | příjmení = Plachý
  | příjmení = Plachý
Řádka 75: Řádka 75:
}}</ref>
}}</ref>
-
== Flickr Show ==
+
== Reference ==
-
{{FlickrShow|Triumph TR7|600|400}}
+
-
== Zdroje ==
+
<references />
<references />

Aktuální verze z 31. 5. 2024, 21:12

Triumph TR7
Triumph TR7 Hardtop.jpg
Základní charakteristika
Výrobce Triumph
Koncern
Produkce 19751981
Vyrobeno
Místa výroby
Karoserie
Designér Harris Mann
Třída
Technické údaje
Délka
Šířka
Výška
Rozvor 2159
Hmotnost
Objem nádrže
Motor a převodovka
Motor
Objem
Počet válců
Výkon
Převodovka

Triumph TR7 je sportovní automobil, který v letech 19751981 vyráběla britská automobilka Triumph. Vůz se vyráběl jako kupé nebo jako roadster. Jeho předchůdcem byl Triumph TR6. Vůz měl vpředu řadový čtyřválec o objemu 1,998 cm3, který poháněl zadní kola. Design vytvořil Harris Mann.

Závodní verze

Závodní Triumph TR7

Byl postaven i speciál pro rallye, který nahradil vůz Triumph Dolomite Sprint. Homologace proběhla 1. 4. 1978. Z tohoto vozu pocházel i šestnáctiventilový motor, který byl později zaměněn za vidlicový osmiválec Rover. Vůz byl úspěšný zejména na asfaltových tratích, kde s ním vítězil Tony Pond. Tým začal typ TR7nasazovat od poloviny roku 1976. Největším úspěchem vozu v mistrovství světa v rallye byla Finská rallye 1980, kde Per Eklund dojel třetí. Vidlicový osmiválec Rover OHV o objemu 34923 byl uložen vpředu podélně a byl vybaven čtyřmi dvojitými karburátory Weber DCOE. Dosahoval výkonu 195 koní a kroustícího momentu 340 Nm. Diferenciál měl omezenou svornost. Vpředu bylo zavěšení McPherson, vzadu tuhá náprava s oblámi rameny a Panhardskou tyčí.[1]

Reference

  1. PLACHÝ, Tomáš. Triumph TR7 V8: Britský anti-stratos [online]. Rally Life, 2011-3-21, [cit. 2011-06-23]. Dostupné online.  


Flickr.com nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
Triumph TR7
Commons nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
Triumph TR7