Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
V tiskové zprávě k 18. narozeninám brzy najdete nové a zásadní informace.
Šablona:Článek dne/2018/38
Z Multimediaexpo.cz
(+ Optimalizace) |
m (Nahrazení textu „<noinclude>Kategorie:Článek DNE</noinclude>“ textem „<noinclude>Kategorie:Archiv Článků DNE</noinclude>“) |
||
Řádka 13: | Řádka 13: | ||
Policie je důležitou součástí herního světa. Policisté se o přestupcích hráče navzájem informují telefonem a vysílačkou (umístěnou v červených „sloupech“). Po spáchání přestupku o tom ví pouze policista, jenž hráče viděl; po zavolání z „červeného sloupu“ jsou alarmováni všichni policisté. Pokud však spáchá přestupek někdo jiný, není nijak postižen. | Policie je důležitou součástí herního světa. Policisté se o přestupcích hráče navzájem informují telefonem a vysílačkou (umístěnou v červených „sloupech“). Po spáchání přestupku o tom ví pouze policista, jenž hráče viděl; po zavolání z „červeného sloupu“ jsou alarmováni všichni policisté. Pokud však spáchá přestupek někdo jiný, není nijak postižen. | ||
- | <noinclude>[[Kategorie: | + | <noinclude>[[Kategorie:Archiv Článků DNE]]</noinclude> |
Aktuální verze z 5. 1. 2020, 19:41
Mafia: The City of Lost Heaven je akční počítačová hra viděná pohledem třetí osoby, vyvinutá v roce 2002 českým vývojářským týmem Illusion Softworks. Hráč se ocitá v roli Thomase Angela (původně taxikáře), který se stal členem jedné mafiánské rodiny ve fiktivním městě Lost Heaven ve Spojených státech amerických třicátých let 20. století. Hra obsahuje celkem dvacet misí s velmi různorodou náplní. Mafia bývá často označována za nejlepší českou hru vůbec.
Hra získala ve světě i v České republice vysoká hodnocení od hráčů i kritiky. Hra nabízí (například ve srovnání se soudobými díly série Grand Theft Auto) „dospělý“ příběh, který s sebou ovšem nese jistou linearitu (v klíčových okamžicích hráč nemůže ovlivnit další vývoj událostí). I díky množství propracovaných meziherních animací a profesionálnímu dabingu hra dosahuje až filmových kvalit. Přednostmi je i úroveň zpracování města, interiérů a automobilů (kvalita a počet modelů, jízdní model).
Na hře byla kritizována slabá umělá inteligence počítačem řízených postav a místy přílišná obtížnost, daná především systémem ukládacích bodů. Hráči si stěžovali také na extrémně náročné závody (mise Fairplay) v původní verzi hry; později byla vydána oficiální záplata, která umožnila volbu obtížnosti před zahájením závodu.
Hra obsahuje také režim volné jízdy s možností volby scenérie (jízda městem či krajinou ve dne nebo v noci). Po dohrání všech příběhových misí se dále zpřístupní extrémní jízda, kde hráč může plnit řadu bláznivých (a někdy dost obtížných) úkolů, nesouvisejících s realisticky pojatým hlavním příběhem. Místo extrémní jízdy se ve hře původně měl nacházet závodní režim (pro jednoho i více hráčů) na různých tratích přímo v ulicích Lost Heaven. Závodní režim však nebyl včas dokončen v požadované kvalitě a nakonec se na PC neobjevil ani v podobě slibovaného patche; byl však obsažen v konzolové verzi.
I přes skutečnost, že ke hře nebyl dodán žádný software pro její úpravy nebo technická dokumentace, se herní komunitě podařilo strukturu herních souborů reverzním inženýrstvím rozluštit. V průběhu let byla vytvořena sada programů usnadňující editaci herních souborů a tvorbu modifikací, kterých vzniklo velké množství.
V srpnu 2010 bylo vydáno volné pokračování hry pod názvem Mafia II.
Hra se odehrává v otevřeném městě Lost Heaven. Náplní hry je řízení aut (přeprava mezi lokacemi, honičky a závody) a pěší část, typická pro střílečku z pohledu třetí osoby, která obsahuje běhání a střílení, vyskytují se i stealth a adventurní prvky. Hráč může navštívit množství detailně vymodelovaných interiérů, jako je například letiště, muzeum, kostel, restaurace a opuštěná věznice. Mise se odehrávají za různého počasí a v různých denních dobách. Na naprostou většinu misí dostane hráč přidělené zbraně, další lze nalézt na místě nebo u padlých nepřátel. Rozloha města kromě „venkova“ je zhruba 3,19 km2.
Policie je důležitou součástí herního světa. Policisté se o přestupcích hráče navzájem informují telefonem a vysílačkou (umístěnou v červených „sloupech“). Po spáchání přestupku o tom ví pouze policista, jenž hráče viděl; po zavolání z „červeného sloupu“ jsou alarmováni všichni policisté. Pokud však spáchá přestupek někdo jiný, není nijak postižen.