V sobotu 2. listopadu proběhla mohutná oslava naší plnoletosti !!
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
V tiskové zprávě k 18. narozeninám brzy najdete nové a zásadní informace.

Lotus Elan

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
m (1 revizi)
(++)
 
Řádka 1: Řádka 1:
-
[[Soubor:Lotus Elan 2+2.JPG|thumb|Lotus Elan S130 Coupe 2+2 1973]]
+
[[Soubor:Lotus Elan 2+2.JPG|thumb|230px|Lotus Elan S130 Coupe 2+2 1973]]
-
[[Soubor:Lotus-Elan-'66.jpg|thumb|Lotus Elan 1966]]
+
[[Soubor:Lotus-Elan-'66.jpg|thumb|230px|Lotus Elan 1966]]
Modelem '''Lotus Elan''' se automobilka Lotus z anglického [[Norfolk (anglické hrabství)|Norfolku]] pevně zapsala mezi světové výrobce sportovních automobilů. Elan se vyráběl se od roku 1963 do roku 1973 v počtu 12 220 vozů. Elan nahradil model ''Elite'' a jeho nástupcem se staly modely ''Elise'' a ''Esprit''.
Modelem '''Lotus Elan''' se automobilka Lotus z anglického [[Norfolk (anglické hrabství)|Norfolku]] pevně zapsala mezi světové výrobce sportovních automobilů. Elan se vyráběl se od roku 1963 do roku 1973 v počtu 12 220 vozů. Elan nahradil model ''Elite'' a jeho nástupcem se staly modely ''Elise'' a ''Esprit''.
-
Lehké hbité vozidlo mělo řadový čtyřválec s výkonem přes 100 koní, který poskytoval vozu mimořádnou rychlost. V roce 1971 se navíc objevilo poslední provedení automobilu s označením Sprint. Toto provedení mělo 126 koní a stejné zrychlení z 0 na 100 km/h jako o mnohem dražší [[Lamborghini|Lamborghini Islero]]. Dále se nejvyšší rychlostní stupeň řadil ve stejné rychlosti jako u vozů [[Ferrari Dino]] nebo [[Porsche 911]]E, tedy 130 km/h. Za deset let výroby se vůz prodával v provedení 2+2 (pod ozn. Elan Plus 2) a od poloviny 60. let i jako oblíbené coupé. Výroba modelu byla zastavena v roce 1973 v souvislosti se snahou Lotusu zbavit se pověsti výrobce stavebnicových automobilů. V současnosti je duch Elanu zachován ve voze [[Lotus Elise]], který mu je v mnoha ohledech podobný.
+
Lehké hbité vozidlo mělo řadový čtyřválec s výkonem přes 100 koní, který poskytoval vozu mimořádnou rychlost. V roce 1971 se navíc objevilo poslední provedení automobilu s označením Sprint. Toto provedení mělo 126 koní a stejné zrychlení z 0 na 100 km/h jako o mnohem dražší [[Lamborghini|Lamborghini Islero]]. Dále se nejvyšší rychlostní stupeň řadil ve stejné rychlosti jako u vozů [[Ferrari Dino]] nebo [[Porsche 911]]E, tedy 130 km/h. Za deset let výroby se vůz prodával v provedení 2+2 (pod ozn. Elan Plus 2) a od poloviny 60. let i jako oblíbené coupé. Výroba modelu byla zastavena v roce 1973 v souvislosti se snahou Lotusu zbavit se pověsti výrobce stavebnicových automobilů. V současnosti je duch Elanu zachován ve voze [[Lotus Elise]], který mu je v mnoha ohledech podobný.
== Externí odkazy ==
== Externí odkazy ==
-
*[http://www.partaj.cz www.partaj.cz]
+
* [http://www.partaj.cz/index.php/encyklopedie-klasickych-vozu/316-veteran-lotus/163-lotus-elan-1962-1973 Partaj.cz – Lotus Elan (1962-1973)]

Aktuální verze z 22. 12. 2019, 10:09

Lotus Elan S130 Coupe 2+2 1973
Lotus Elan 1966

Modelem Lotus Elan se automobilka Lotus z anglického Norfolku pevně zapsala mezi světové výrobce sportovních automobilů. Elan se vyráběl se od roku 1963 do roku 1973 v počtu 12 220 vozů. Elan nahradil model Elite a jeho nástupcem se staly modely Elise a Esprit.

Lehké hbité vozidlo mělo řadový čtyřválec s výkonem přes 100 koní, který poskytoval vozu mimořádnou rychlost. V roce 1971 se navíc objevilo poslední provedení automobilu s označením Sprint. Toto provedení mělo 126 koní a stejné zrychlení z 0 na 100 km/h jako o mnohem dražší Lamborghini Islero. Dále se nejvyšší rychlostní stupeň řadil ve stejné rychlosti jako u vozů Ferrari Dino nebo Porsche 911E, tedy 130 km/h. Za deset let výroby se vůz prodával v provedení 2+2 (pod ozn. Elan Plus 2) a od poloviny 60. let i jako oblíbené coupé. Výroba modelu byla zastavena v roce 1973 v souvislosti se snahou Lotusu zbavit se pověsti výrobce stavebnicových automobilů. V současnosti je duch Elanu zachován ve voze Lotus Elise, který mu je v mnoha ohledech podobný.

Externí odkazy