Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
Šablona:Článek dne/2016/02
Z Multimediaexpo.cz
(+ Nový servisní článek) |
m (Stránka Multimediaexpo.cz:Článek dne/2016/02 přemístěna na stránku Šablona:Článek dne/2016/02) |
||
(Není zobrazeno 5 mezilehlých verzí.) | |||
Řádka 1: | Řádka 1: | ||
<!-- Zde bude umístěn článek platný pro daný rok a den. Každému dni náleží jiný článek. --> | <!-- Zde bude umístěn článek platný pro daný rok a den. Každému dni náleží jiný článek. --> | ||
- | [[Soubor: | + | [[Soubor:Civilization-1-Win16-01.png|right|160px|Počáteční menu hry Civilization]] |
- | '''[[ | + | '''[[Civilization|Sid Meier's Civilization]]''' (v češtině zvaná ''Civilizace'') je prvním dílem úspěšné série [[Tahová strategie|tahových]] [[Strategická počítačová hra|strategických počítačových her]] typu [[4X]] od společnosti [[Civilization (série)|MicroProse]]. |
- | + | Byla vydána v roce [[1991]] pro [[MS-DOS]]. A díky mimořádnému úspěchu byla v roce [[1993]] portována do [[Windows 3.x|Windows 3.1]]. | |
- | + | Pro svůj úspěch a oblíbenost měla velký vliv na podobu dalších strategických her. Vzniklo též několik jejích klonů, které převzaly většinu pravidel beze změny – například [[Freeciv]] a [[C-evo]]. | |
- | + | Civilizace má oproti jiným hrám široký záběr co do [[epocha|epochy]], v níž se odehrává. Hra začíná v roce 4 000 před n. l. a hráč postupně vynalézá mnoho desítek [[technologie|technologií]], jako železo, psaní, jízdu na koni, později střelný prach, železnici a spalovací motor a nakonec [[Tank|tanky]], [[Bombardér|bombardéry]], [[Jaderná zbraň|jadernou bombu]] a [[Kosmický let|let do vesmíru]]. | |
- | <noinclude>[[Kategorie: | + | |
+ | Hráč začíná s jednou jednotkou osadníků. Z nich postaví město, které produkuje vojenské jednotky a další osadníky, nebo též budovy zvyšující produktivitu města. Podstatou hry je úspěšně řídit říši a moudře rozdělit prostředky mezi armádu, vědu, rozvoj měst, průzkum, zabírání nových území apod. | ||
+ | |||
+ | Hráč se při hře setkává s jinými civilizacemi, které jsou řízené [[počítač]]em. S nimi může soupeřit o zabrání území, bojovat pomocí [[vojenská jednotka|vojenských jednotek]], vyjednávat [[mír]], nebo spolupracovat (například výměnou technologií). | ||
+ | |||
+ | Každé město spravuje v závislosti na své velikosti jistý počet políček. Různá pole generují různá množství výše uvedeného, například pastviny generují hodně jídla, lesy poskytují suroviny. Existují též bonusová políčka: například les se zvěří produkuje více jídla než běžný les. | ||
+ | |||
+ | Obyvatelé města jsou na počátku hry nespokojení a je nutné je změnit na spokojené nebo šťastné pomocí budov, vojenských jednotek ve městě, divů nebo luxusu. Pokud v některém městě je více nespokojených obyvatel než šťastných, dojde k '''revoltě''' a město přestane produkovat. | ||
+ | <noinclude>[[Kategorie:Archiv Článků DNE]]</noinclude> |
Aktuální verze z 10. 1. 2018, 15:54
Sid Meier's Civilization (v češtině zvaná Civilizace) je prvním dílem úspěšné série tahových strategických počítačových her typu 4X od společnosti MicroProse.
Byla vydána v roce 1991 pro MS-DOS. A díky mimořádnému úspěchu byla v roce 1993 portována do Windows 3.1.
Pro svůj úspěch a oblíbenost měla velký vliv na podobu dalších strategických her. Vzniklo též několik jejích klonů, které převzaly většinu pravidel beze změny – například Freeciv a C-evo.
Civilizace má oproti jiným hrám široký záběr co do epochy, v níž se odehrává. Hra začíná v roce 4 000 před n. l. a hráč postupně vynalézá mnoho desítek technologií, jako železo, psaní, jízdu na koni, později střelný prach, železnici a spalovací motor a nakonec tanky, bombardéry, jadernou bombu a let do vesmíru.
Hráč začíná s jednou jednotkou osadníků. Z nich postaví město, které produkuje vojenské jednotky a další osadníky, nebo též budovy zvyšující produktivitu města. Podstatou hry je úspěšně řídit říši a moudře rozdělit prostředky mezi armádu, vědu, rozvoj měst, průzkum, zabírání nových území apod.
Hráč se při hře setkává s jinými civilizacemi, které jsou řízené počítačem. S nimi může soupeřit o zabrání území, bojovat pomocí vojenských jednotek, vyjednávat mír, nebo spolupracovat (například výměnou technologií).
Každé město spravuje v závislosti na své velikosti jistý počet políček. Různá pole generují různá množství výše uvedeného, například pastviny generují hodně jídla, lesy poskytují suroviny. Existují též bonusová políčka: například les se zvěří produkuje více jídla než běžný les.
Obyvatelé města jsou na počátku hry nespokojení a je nutné je změnit na spokojené nebo šťastné pomocí budov, vojenských jednotek ve městě, divů nebo luxusu. Pokud v některém městě je více nespokojených obyvatel než šťastných, dojde k revoltě a město přestane produkovat.