Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
V tiskové zprávě k 18. narozeninám brzy najdete nové a zásadní informace.
Honda Civic VIII
Z Multimediaexpo.cz
m (Nahrazení textu) |
m (1 revizi) |
Aktuální verze z 29. 5. 2014, 11:21
Osmá generace Hondy Civic se prodává od roku 2005. Pro Evropu je určený tří- a pětidveřový hatchback a sedan. Jedná se o vůz nižší střední třídy, který má poháněnou přední nápravu. Kromě běžných verzí je nabízen i třídveřový model Type R, automobil tzv. kategorie hot-hatch. Od sedanu je odvozený Civic Hybrid.
Obsah |
Hatchback
Pětidveřový
Pětidveřový hatchback je základní karosářskou verzí Civicu. Proti předchozí generaci je kratší a užší. Má výrazný futuristický design exteriéru i interiéru. V přední části tvoří světlomety a maska chladiče jednolitou lesklou plochu krytou průhledným sklem, mlhová světla mají tvar trojúhelníku. Boční profil má kompaktní tvary, díky krátkým zadním dveřím a mohutným zadním sloupkem vyvolává dojem třídveřového auta. Zadní světla opakují motiv z přední části vozu, zadní okno je vypouklé a rozdělené integrovaným spoilerem na dvě části, dvě trojúhelníkové koncovky výfuku jsou umístěny stejným způsobem jako přední mlhová světla. Pro pětidveřový hatchback jsou určeny benzínové motory 1.4, který má svůj původ v menším modelu Jazz, a zcela nový 1.8. Naftové motory zastupuje 2.2 i-CTDi představený dříve v sedmé generaci Accordu. Všechny motorizace jsou standardně spojeny s šestistupňovou manuální převodovkou, pro 1.8 i-VTEC je nabízen i šestistupňový automat.
Model | 1.4 i-DSI | 1.8 i-VTEC | 2.2 i-CTDi |
---|---|---|---|
Uspořádání válců | 4 v řadě | ||
Druh motoru | benzínový | turbodiesel | |
Typ motoru | L13A7 | R18A2 | N22A2 |
Objem (cm³) | 1339 | 1799 | 2204 |
Výkon (kW) | 61 při 5700 ot. | 103 při 6300 ot. | 103 při 4000 ot. |
Kroutící moment (Nm) | 117 při 2800 ot. | 174 při 4300 ot. | 340 při 2000 ot. |
Nejvyšší rychlost | 170 km/h | 205 km/h | 205 km/h |
Zrychlení 0–100 km/h | 14,6 s | 8,9 s | 8,6 s |
Kombinovaná spotřeba | 5,9 l/100 km | 6,6 (6,8*) l/100 km | 5,3 l/100 km |
Pohotovostní hmotnost | 1240 kg | 1265 kg | 1422 kg |
Pozn.: * = s automatickou převodovkou
Type S
Třídveřový hatchback má obchodní označení Type S. Představen byl v roce 2006. Od pětidveřové verze se příliš neliší, zpracování detailů je více sportovní, zadní část karosérie je více zkosená. Nabídka motorů je shodná, jen chybí základní motor 1.4 i-DSI.
Model | 1.8 i-VTEC | 2.2 i-CTDi |
---|---|---|
Uspořádání válců | 4 v řadě | |
Druh motoru | benzínový | turbodiesel |
Typ motoru | R18A2 | N22A2 |
Objem (cm³) | 1799 | 2204 |
Výkon (kW) | 103 při 6300 ot. | 103 při 4000 ot. |
Kroutící moment (Nm) | 174 při 4300 ot. | 340 při 2000 ot. |
Nejvyšší rychlost | 205 km/h | 205 km/h |
Zrychlení 0–100 km/h | 8,9 (10,9*) s | 8,6 s |
Kombinovaná spotřeba | 6,6 (6,5*) l/100 km | 5,2 l/100 km |
Pohotovostní hmotnost | 1266 kg | 1383 kg |
Pozn.: * = s automatickou převodovkou
Type R
Vysokovýkonná verze Type R vychází ze třídveřového hatchbacku. Pohání ji evoluce motoru z předchozí generace Type R. Světlá výška je snížena o 15 mm, proti Type S jsou rozšířené blatníky, litá kola mají standardně průměr 18 palců. Pod předním a zadním nárazníkem se nacházejí spoilery. Maska chladiče není tvořena průhledným plastem ale černou mřížkou s logem Hondy v červené barvě. Karosérie má příčné výztuhy podlahy pro zvýšení tuhosti a zesílené uchycení náprav. Převod řízení je strmější.
Atmosférický motor o objemu dva litry má rozvod DOHC s technologii variabilního časování ventilů i-VTEC. Kompresní poměr je 11,0:1, vrtání i zdvih shodně 86 mm. Díky nové konstrukci sacího potrubí a sacích kanálů vzrostl výkon proti předchozí generaci ze 147 kW při 7400 ot./min na 148 kW při 7800 ot./min.
Model | 2.0 i-VTEC |
---|---|
Uspořádání válců | 4 v řadě |
Druh motoru | benzínový |
Typ motoru | K20Z4 |
Objem (cm³) | 1998 |
Výkon (kW) | 148 při 7800 ot. |
Kroutící moment (Nm) | 193 při 5600 ot. |
Nejvyšší rychlost | 235 km/h |
Zrychlení 0–100 km/h | 6,6 s |
Kombinovaná spotřeba | 9,1 l/100 km |
Pohotovostní hmotnost | 1338 kg |
Sedan
Civic Sedan
Model | 1.8 i-VTEC |
---|---|
Uspořádání válců | 4 v řadě |
Druh motoru | benzínový |
Typ motoru | R18A2 |
Objem (cm³) | 1799 |
Výkon (kW) | 103 při 6300 ot. |
Kroutící moment (Nm) | 174 při 4300 ot. |
Nejvyšší rychlost | 200 km/h |
Zrychlení 0–100 km/h | 9,0 (10,4*) s |
Kombinovaná spotřeba | 6,6 (6,7*) l/100 km |
Pohotovostní hmotnost | 1269 (1299*) kg |
Pozn.: * = s automatickou převodovkou
Externí odkazy
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |