Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
V tiskové zprávě k 18. narozeninám brzy najdete nové a zásadní informace.
Airbus A350
Z Multimediaexpo.cz
m (Nahrazení textu) |
(+ Masivní vylepšení) |
||
(Není zobrazena jedna mezilehlá verze.) | |||
Řádka 1: | Řádka 1: | ||
+ | '''Airbus A350 XWB''' je širokotrupý [[dopravní letoun]] na dlouhé vzdálenosti vyvíjený společností [[Airbus]]. A350 bude prvním Airbusem s trupem i křídly vyrobenými především z [[uhlík]]ových [[kompozit]]ů tj. [[Uhlíkové vlákno|uhlíkových vláken]] "slepených" polymerem. A350 bude převážet podle varianty 270 až 350 cestujících ve třech sedadlových třídách, počet cestujících může stoupnout v případě zhuštění sedadel u varianty A350-1000 dokonce až na 550. Typ je tedy přímým konkurentem letounů [[Boeing 787]] a větších [[Boeing 777]]. | ||
- | + | Projekt A350 je také ve skutečnosti odpovědí Airbusu na zahájení vývoje modelu [[Boeing 787|787]] u konkurenčního Boeingu. Původní A350 měl používat velké množství komponentů z již existujícího typu [[Airbus A330|A330]] (např. [[trup letadla|trup]]), ale velký úspěch zcela nového Boeingu 787 a reakce potenciálních zákazníků přinutily společnost Airbus změnit projekt A350 na od základu nový typ dopravního letounu. Airbus slibuje, že provozní náklady v současné podobě vyvíjeného A350, nyní prezentovaného jako A350 XWB (''extra wide body'') budou o 8% nižší než u hlavního konkurenčního typu [[Boeing 787]]. | |
- | + | Prvním zákazníkem který si letoun závazně objednal byly Qatar Airways, ty objednaly 80 kusů napříč všemi třemi v současnosti vyvíjenými verzemi. Náklady na vývoj mají dosáhnout 12 miliard €. První letoun by měl být nasazen do provozu v první půli roku [[2014]]. K 17.ledna 2012 bylo podle oficiálního sdělení firmy Airbus evidováno celkem 814 objednávek. | |
+ | |||
+ | == Typy == | ||
+ | Airbus A350 ma tři typy: 800, 900 a 1000. | ||
+ | === A350-800 === | ||
+ | Jeho dolet dosahuje 15 750 km. | ||
+ | Vejde se do něj 270 lidí ve třech třídách, maximální konfigurace počítá s 440 sedadly. | ||
+ | Maximální rychlost činí 0,85 mach. | ||
+ | |||
+ | === A350-900 === | ||
+ | Jeho dolet dosahuje 15 540 km. | ||
+ | Vejde se do něj 314 lidí ve třech třídách, maximální konfigurace počítá s 475 sedadly. | ||
+ | Maximální rychlost činí 0,85 mach. | ||
+ | |||
+ | === A350-1000 === | ||
+ | Jeho dolet dosahuje 15 360 km. | ||
+ | Vejde se do něj 350 lidí ve třech třídách, maximální konfigurace počítá s 550 sedadly. | ||
+ | Maximální rychlost činí 0,85 mach. | ||
+ | |||
+ | == Reference == | ||
+ | <references /> | ||
+ | == Externí odkazy == | ||
+ | * [http://www.airbus.com/aircraftfamilies/passengeraircraft/a350xwbfamily/ A350 na webu Airbusu] | ||
+ | * [http://www.a350xwb.com/ Airbus A350 XWB] | ||
{{Letouny Airbus}} | {{Letouny Airbus}} | ||
- | {{Článek z Wikipedie}} | + | {{Commonscat}}{{Článek z Wikipedie}} |
[[Kategorie:Dopravní letadla]] | [[Kategorie:Dopravní letadla]] | ||
[[Kategorie:Letadla Airbus|A350]] | [[Kategorie:Letadla Airbus|A350]] |
Aktuální verze z 20. 8. 2015, 11:01
Airbus A350 XWB je širokotrupý dopravní letoun na dlouhé vzdálenosti vyvíjený společností Airbus. A350 bude prvním Airbusem s trupem i křídly vyrobenými především z uhlíkových kompozitů tj. uhlíkových vláken "slepených" polymerem. A350 bude převážet podle varianty 270 až 350 cestujících ve třech sedadlových třídách, počet cestujících může stoupnout v případě zhuštění sedadel u varianty A350-1000 dokonce až na 550. Typ je tedy přímým konkurentem letounů Boeing 787 a větších Boeing 777.
Projekt A350 je také ve skutečnosti odpovědí Airbusu na zahájení vývoje modelu 787 u konkurenčního Boeingu. Původní A350 měl používat velké množství komponentů z již existujícího typu A330 (např. trup), ale velký úspěch zcela nového Boeingu 787 a reakce potenciálních zákazníků přinutily společnost Airbus změnit projekt A350 na od základu nový typ dopravního letounu. Airbus slibuje, že provozní náklady v současné podobě vyvíjeného A350, nyní prezentovaného jako A350 XWB (extra wide body) budou o 8% nižší než u hlavního konkurenčního typu Boeing 787.
Prvním zákazníkem který si letoun závazně objednal byly Qatar Airways, ty objednaly 80 kusů napříč všemi třemi v současnosti vyvíjenými verzemi. Náklady na vývoj mají dosáhnout 12 miliard €. První letoun by měl být nasazen do provozu v první půli roku 2014. K 17.ledna 2012 bylo podle oficiálního sdělení firmy Airbus evidováno celkem 814 objednávek.
Obsah |
Typy
Airbus A350 ma tři typy: 800, 900 a 1000.
A350-800
Jeho dolet dosahuje 15 750 km. Vejde se do něj 270 lidí ve třech třídách, maximální konfigurace počítá s 440 sedadly. Maximální rychlost činí 0,85 mach.
A350-900
Jeho dolet dosahuje 15 540 km. Vejde se do něj 314 lidí ve třech třídách, maximální konfigurace počítá s 475 sedadly. Maximální rychlost činí 0,85 mach.
A350-1000
Jeho dolet dosahuje 15 360 km. Vejde se do něj 350 lidí ve třech třídách, maximální konfigurace počítá s 550 sedadly. Maximální rychlost činí 0,85 mach.
Reference
Externí odkazy
|
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |