Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
Silnice II/312
Z Multimediaexpo.cz
m (1 revizi) |
(++) |
||
(Není zobrazena jedna mezilehlá verze.) | |||
Řádka 1: | Řádka 1: | ||
+ | [[Soubor:SilniceII312.png|right|200px]] | ||
Silnice '''II/312''' je [[silnice]] II. třídy spojující města [[Choceň]], [[Žamberk]], [[Králíky]] a [[Hanušovice]] přes pohoří [[Orlické hory|Orlických hor]]<ref>[http://www.mapy.cz/#mm=TP@x=137869312@y=135829504@z=9 Silnice II/312 na Mapách.cz]</ref>. | Silnice '''II/312''' je [[silnice]] II. třídy spojující města [[Choceň]], [[Žamberk]], [[Králíky]] a [[Hanušovice]] přes pohoří [[Orlické hory|Orlických hor]]<ref>[http://www.mapy.cz/#mm=TP@x=137869312@y=135829504@z=9 Silnice II/312 na Mapách.cz]</ref>. | ||
- | Silnice směřuje přibližně západo - východním směrem. Začíná v Chocni na kruhovém objezdu v blízkosti centra města. Okamžitě prudce vystoupá ze zástavby za pomoci [[Serpentina|serpentin]] a vede přibližně východním směrem na obec [[Mostek (okres Ústí nad Orlicí)|Mostek]], kde odbočuje z hlavní silnice [[Brandýs nad Orlicí]] vlevo. Dále pokračuje mimo obce do [[České Libchavy|Českých Libchav]], kde po krátkém souběhu se [[Silnice I/14|silnicí I/14]] nabírá více severovýchodní směr. Vede přes obce [[Hejnice (okres Ústí nad Orlicí)|Hejnice]] a [[Dlouhoňovice]] do Žamberka. Přes jeho centrum a východní část je vedena v souběhu se [[Silnice I/11|silnicí I/11]]. Již mimo město z ní odbočuje vlevo a pokračuje opět přibližně východním směrem přes [[Líšnice (okres Ústí nad Orlicí)|Líšnici]] k [[Vodní nádrž Pastviny|vodní nádrži Pastviny]], kterou překonává po betonovém mostě. Přes [[Vlčkovice (Mladkov)|Vlčkovice]] pokračuje do [[Mladkov]]a, kde křižuje [[Silnice II/311|silnici II/311]], a [[Lichkov]]a. Za ním se k ní z leva od [[Polsko|polských]] hranic připojuje [[silnice I/43]], se kterou je vedena v souběhu přes [[Dolní Lipka|Dolní Lipku]] do Králík. Zde se s I/43 na kruhovém objezdu opět rozbíhá a pokračuje přes [[Červený Potok]] do údolí řeky [[Morava (řeka)|Moravy]], kterou sleduje po zbytek trasy. Následuje [[Horní Hedeč]] a [[Vlaské]]. Na západním okraji Hanušovic přechází do souběhu se [[Silnice II/446|silnicí II/446]] od [[Staré Město (okres Šumperk)|Starého Města]] a v centru Hanušovic končí na křižovatce se [[Silnice II/369|silnicí II/369]] [[Šumperk]] - [[Jeseník]]. Téměř v celé trase vede silnice náročným kopcovitým terénem, v závěru pak hluboce zaříznutým údolím. Hřeben Orlických hor překonává mezi obcemi [[Pastviny (okres Ústí nad Orlicí)|Pastviny]] a Mladkov. | + | Silnice směřuje přibližně západo - východním směrem. Začíná v Chocni na kruhovém objezdu v blízkosti centra města. |
+ | |||
+ | Okamžitě prudce vystoupá ze zástavby za pomoci [[Serpentina|serpentin]] a vede přibližně východním směrem na obec [[Mostek (okres Ústí nad Orlicí)|Mostek]], kde odbočuje z hlavní silnice [[Brandýs nad Orlicí]] vlevo. Dále pokračuje mimo obce do [[České Libchavy|Českých Libchav]], kde po krátkém souběhu se [[Silnice I/14|silnicí I/14]] nabírá více severovýchodní směr. Vede přes obce [[Hejnice (okres Ústí nad Orlicí)|Hejnice]] a [[Dlouhoňovice]] do Žamberka. Přes jeho centrum a východní část je vedena v souběhu se [[Silnice I/11|silnicí I/11]]. Již mimo město z ní odbočuje vlevo a pokračuje opět přibližně východním směrem přes [[Líšnice (okres Ústí nad Orlicí)|Líšnici]] k [[Vodní nádrž Pastviny|vodní nádrži Pastviny]], kterou překonává po betonovém mostě. Přes [[Vlčkovice (Mladkov)|Vlčkovice]] pokračuje do [[Mladkov]]a, kde křižuje [[Silnice II/311|silnici II/311]], a [[Lichkov]]a. Za ním se k ní z leva od [[Polsko|polských]] hranic připojuje [[silnice I/43]], se kterou je vedena v souběhu přes [[Dolní Lipka|Dolní Lipku]] do Králík. Zde se s I/43 na kruhovém objezdu opět rozbíhá a pokračuje přes [[Červený Potok]] do údolí řeky [[Morava (řeka)|Moravy]], kterou sleduje po zbytek trasy. Následuje [[Horní Hedeč]] a [[Vlaské]]. Na západním okraji Hanušovic přechází do souběhu se [[Silnice II/446|silnicí II/446]] od [[Staré Město (okres Šumperk)|Starého Města]] a v centru Hanušovic končí na křižovatce se [[Silnice II/369|silnicí II/369]] [[Šumperk]] - [[Jeseník]]. Téměř v celé trase vede silnice náročným kopcovitým terénem, v závěru pak hluboce zaříznutým údolím. Hřeben Orlických hor překonává mezi obcemi [[Pastviny (okres Ústí nad Orlicí)|Pastviny]] a Mladkov. | ||
== Význam == | == Význam == | ||
Ve své západní části mezi Chocní a Žamberkem slouží silnice převážně regionální dopravě. Ve střední části mezi Žamberkem a Králíky tvoří paralelu k silnici I/11, díky které je možné se vyhnout stoupání na [[Červenovodské sedlo]]. Není ovšem vhodná pro rozměrná nákladní vozidla díky nízkému podjezdu [[Železniční trať Ústí nad Orlicí - Lichkov - Štíty/Międzylesie|trati 024]] v Lichkově. Autobusové linky [[Praha]] - [[Hradec Králové]] - [[Jeseník]] jsou vedeny výhradně po II/312. Východní část mezi Králíky a Hanušovicemi je v návaznosti na obě výše popsané paralelní varianty součástí nejkratšího spojení mezi Prahou a Jeseníkem. | Ve své západní části mezi Chocní a Žamberkem slouží silnice převážně regionální dopravě. Ve střední části mezi Žamberkem a Králíky tvoří paralelu k silnici I/11, díky které je možné se vyhnout stoupání na [[Červenovodské sedlo]]. Není ovšem vhodná pro rozměrná nákladní vozidla díky nízkému podjezdu [[Železniční trať Ústí nad Orlicí - Lichkov - Štíty/Międzylesie|trati 024]] v Lichkově. Autobusové linky [[Praha]] - [[Hradec Králové]] - [[Jeseník]] jsou vedeny výhradně po II/312. Východní část mezi Králíky a Hanušovicemi je v návaznosti na obě výše popsané paralelní varianty součástí nejkratšího spojení mezi Prahou a Jeseníkem. | ||
Řádka 7: | Řádka 10: | ||
== Externí odkazy == | == Externí odkazy == | ||
* [http://www.rsd.cz/Silnicni-a-dalnicni-sit/Silnicni-databanka-Ostrava Silniční databanka Ostrava] | * [http://www.rsd.cz/Silnicni-a-dalnicni-sit/Silnicni-databanka-Ostrava Silniční databanka Ostrava] | ||
+ | |||
{{Článek z Wikipedie}} | {{Článek z Wikipedie}} |
Aktuální verze z 3. 7. 2022, 10:54
Silnice II/312 je silnice II. třídy spojující města Choceň, Žamberk, Králíky a Hanušovice přes pohoří Orlických hor[1]. Silnice směřuje přibližně západo - východním směrem. Začíná v Chocni na kruhovém objezdu v blízkosti centra města.
Okamžitě prudce vystoupá ze zástavby za pomoci serpentin a vede přibližně východním směrem na obec Mostek, kde odbočuje z hlavní silnice Brandýs nad Orlicí vlevo. Dále pokračuje mimo obce do Českých Libchav, kde po krátkém souběhu se silnicí I/14 nabírá více severovýchodní směr. Vede přes obce Hejnice a Dlouhoňovice do Žamberka. Přes jeho centrum a východní část je vedena v souběhu se silnicí I/11. Již mimo město z ní odbočuje vlevo a pokračuje opět přibližně východním směrem přes Líšnici k vodní nádrži Pastviny, kterou překonává po betonovém mostě. Přes Vlčkovice pokračuje do Mladkova, kde křižuje silnici II/311, a Lichkova. Za ním se k ní z leva od polských hranic připojuje silnice I/43, se kterou je vedena v souběhu přes Dolní Lipku do Králík. Zde se s I/43 na kruhovém objezdu opět rozbíhá a pokračuje přes Červený Potok do údolí řeky Moravy, kterou sleduje po zbytek trasy. Následuje Horní Hedeč a Vlaské. Na západním okraji Hanušovic přechází do souběhu se silnicí II/446 od Starého Města a v centru Hanušovic končí na křižovatce se silnicí II/369 Šumperk - Jeseník. Téměř v celé trase vede silnice náročným kopcovitým terénem, v závěru pak hluboce zaříznutým údolím. Hřeben Orlických hor překonává mezi obcemi Pastviny a Mladkov.
Význam
Ve své západní části mezi Chocní a Žamberkem slouží silnice převážně regionální dopravě. Ve střední části mezi Žamberkem a Králíky tvoří paralelu k silnici I/11, díky které je možné se vyhnout stoupání na Červenovodské sedlo. Není ovšem vhodná pro rozměrná nákladní vozidla díky nízkému podjezdu trati 024 v Lichkově. Autobusové linky Praha - Hradec Králové - Jeseník jsou vedeny výhradně po II/312. Východní část mezi Králíky a Hanušovicemi je v návaznosti na obě výše popsané paralelní varianty součástí nejkratšího spojení mezi Prahou a Jeseníkem.
Reference
Externí odkazy
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |