Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
Porsche 924
Z Multimediaexpo.cz
m (Nahrazení textu) |
(+ Výrazné vylepšení) |
||
(Není zobrazena jedna mezilehlá verze.) | |||
Řádka 1: | Řádka 1: | ||
- | |||
{{Infobox Automobil | {{Infobox Automobil | ||
| název = Porsche 924 | | název = Porsche 924 | ||
- | | obrázek = | + | | obrázek = [[Soubor:924 S.JPG|245px]] |
| produkce = 1976–1988 | | produkce = 1976–1988 | ||
| vyroba = [[Německo]] | | vyroba = [[Německo]] | ||
Řádka 12: | Řádka 11: | ||
| motor =2 L, 2.5 L vodou chlazený | | motor =2 L, 2.5 L vodou chlazený | ||
| prevodovka = | | prevodovka = | ||
- | | rozvor = | + | | rozvor = 2 150 mm |
- | | delka = | + | | delka = 4 200 mm |
- | | sirka = | + | | sirka = 1 685 mm |
- | | vyska = | + | | vyska = 1 270 mm |
- | | hmotnost = | + | | hmotnost = 1 080 kg |
| zavazprostor = | | zavazprostor = | ||
| objemnadrze = | | objemnadrze = | ||
- | | designer = | + | | designer = Porsche AG |
| pribuznevozy = | | pribuznevozy = | ||
}} | }} | ||
- | '''Porsche 924''' je sportovní automobil, který se vyráběl od roku 1976 do roku 1988. | + | '''Porsche 924''' je sportovní automobil, který se vyráběl od roku [[1976]] do roku [[1988]]. |
== Historie == | == Historie == | ||
- | S modelem 924 začala v roce 1976 éra netradičních vozů Porsche se zvláštní karosérií a motory vpředu. Původně byl model 924 navrhnut společným podnikem VW Porsche, ale nakonec byl dokončen a představen firmou PORSCHE v roce 1976. | + | S modelem 924 začala v roce 1976 éra netradičních vozů Porsche se zvláštní karosérií a motory vpředu. Původně byl model 924 navrhnut společným podnikem VW Porsche, ale nakonec byl dokončen a představen firmou PORSCHE v roce 1976. |
- | Vyráběno bylo do roku 1988 v několika verzích karoserie (zpočátku s úzkými blatníky - ve verzi GT rozšířenými a bez vyjímatelné střechy, později ve verzi [[Targa (automobil)|Targa]] pro jízdu s nebem nad hlavou) i čtyřválcového vodou chlazeného motoru (zpočátku 2-litrové provedení, později 2,5-litrový motor verze S používaný též v modelu [[Porsche 944]]). V pozdějších verzích došlo i na použití katalyzátoru. Převodovka byla čtyřstupňová nebo pětistupňová, řazení manuální nebo automatické. Motor byl pro Porsche vyvinut firmou Audi a bylo zde použito mechanické vstřikování paliva. | + | Vyráběno bylo do roku 1988 v několika verzích karoserie (zpočátku s úzkými blatníky - ve verzi GT rozšířenými a bez vyjímatelné střechy, později ve verzi [[Targa (automobil)|Targa]] pro jízdu s nebem nad hlavou) i čtyřválcového vodou chlazeného motoru (zpočátku 2-litrové provedení, později 2,5-litrový motor verze S používaný též v modelu [[Porsche 944]]). V pozdějších verzích došlo i na použití katalyzátoru. Převodovka byla čtyřstupňová nebo pětistupňová, řazení manuální nebo automatické. Motor byl pro Porsche vyvinut firmou Audi a bylo zde použito mechanické vstřikování paliva. |
+ | |||
Výkon motoru se pohyboval od 125 do 245 koní a došlo i na TURBO provedení. V konstrukci vozu je uplatněna tzv. transaxle, což znamená tuhou rouru spojující motor ( a spojku) vepředu s převodovkou vzadu. Zadní opěrka v interiéru byla sklopná a v takovém stavu vozidlo získává skutečně prostorný zavazadlový prostor. | Výkon motoru se pohyboval od 125 do 245 koní a došlo i na TURBO provedení. V konstrukci vozu je uplatněna tzv. transaxle, což znamená tuhou rouru spojující motor ( a spojku) vepředu s převodovkou vzadu. Zadní opěrka v interiéru byla sklopná a v takovém stavu vozidlo získává skutečně prostorný zavazadlový prostor. | ||
+ | |||
Spotřeba paliva by dle zdrojů mohla být od 6,1 litru při 90 km/h až po 12,3 litru benzínu při městském provozu. | Spotřeba paliva by dle zdrojů mohla být od 6,1 litru při 90 km/h až po 12,3 litru benzínu při městském provozu. | ||
Řádka 314: | Řádka 315: | ||
- | {{Článek z Wikipedie}} | + | {{Flickr|Porsche+924}}{{Článek z Wikipedie}} |
[[Kategorie:Automobily Porsche|924]] | [[Kategorie:Automobily Porsche|924]] | ||
[[Kategorie:Sportovní automobily]] | [[Kategorie:Sportovní automobily]] |
Aktuální verze z 20. 9. 2013, 16:00
Porsche 924 je sportovní automobil, který se vyráběl od roku 1976 do roku 1988.
Obsah |
Historie
S modelem 924 začala v roce 1976 éra netradičních vozů Porsche se zvláštní karosérií a motory vpředu. Původně byl model 924 navrhnut společným podnikem VW Porsche, ale nakonec byl dokončen a představen firmou PORSCHE v roce 1976. Vyráběno bylo do roku 1988 v několika verzích karoserie (zpočátku s úzkými blatníky - ve verzi GT rozšířenými a bez vyjímatelné střechy, později ve verzi Targa pro jízdu s nebem nad hlavou) i čtyřválcového vodou chlazeného motoru (zpočátku 2-litrové provedení, později 2,5-litrový motor verze S používaný též v modelu Porsche 944). V pozdějších verzích došlo i na použití katalyzátoru. Převodovka byla čtyřstupňová nebo pětistupňová, řazení manuální nebo automatické. Motor byl pro Porsche vyvinut firmou Audi a bylo zde použito mechanické vstřikování paliva.
Výkon motoru se pohyboval od 125 do 245 koní a došlo i na TURBO provedení. V konstrukci vozu je uplatněna tzv. transaxle, což znamená tuhou rouru spojující motor ( a spojku) vepředu s převodovkou vzadu. Zadní opěrka v interiéru byla sklopná a v takovém stavu vozidlo získává skutečně prostorný zavazadlový prostor.
Spotřeba paliva by dle zdrojů mohla být od 6,1 litru při 90 km/h až po 12,3 litru benzínu při městském provozu.
Výroba
924
Modelový rok | Výroba | Zbytek světa | USA | Japonsko |
---|---|---|---|---|
1976 | 5145 | 5144 | 1 | |
1977 | 25596 * | 17675 | 7496 | 425 |
1978 | 21562 | 9474 | 11638 | 450 |
1979 | 20619 | 10475 | 9636 | 508 |
1980 | 12794 † | 9094 | 3700 | |
1981 | 11824 ‡ | 9669 | 2155 | |
1982 | 10091 | 7814 | 2277 | |
1983 | 5785 | 5785 | ||
1984 | 4659 | 4659 | ||
1985 | 3214 | 3214 | ||
Celkem | 121289 | 83004 | 36902 | 1383 |
- * zahrnuje 3000 vozů special edition „Martini“
- † zahrnuje 1030 vozů special edition „Le Mans“
- ‡ zahrnuje 1015 vozů special edition „50's Porsche/Weissach“
924 Turbo (931)
Modelový rok | Výroba | Zbytek světa | USA | Japonsko |
---|---|---|---|---|
1979 | 2932 | 1982 | 950 | |
1980 | 5243 | 1803 | 3440 | |
1981 | 3312 | 1783 | 1529 * | 1529 * |
1982 | 1819 | 876 | 943 | |
1983 | 310 | 310 † | ||
Celkem | 13616 | 5568 | 6795 | 943 |
- * celkový počet vozů dovezených do USA a Japonska
- † vozy dovezené pouze do Itálie
924 Turbo (931)
Modelový rok | Výroba | Zbytek světa | USA | Japonsko |
---|---|---|---|---|
1979 | 2932 | 1982 | 950 | |
1980 | 5243 | 1803 | 3440 | |
1981 | 3312 | 1783 | 1529 * | 1529 * |
1982 | 1819 | 876 | 943 | |
1983 | 310 | 310 † | ||
Celkem | 13616 | 5568 | 6795 | 943 |
- * celkový počet vozů dovezených do USA a Japonska
- † vozy dovezené pouze do Itálie
924 Carrera GT (937/938)
Modelový rok | Výroba | Německo | V. Británie | Zbytek světa | Poznámky |
---|---|---|---|---|---|
1980 | 406 | 200 | 75 | 131 | včetně prototypů |
924S
Modelový rok | Výroba | Zbytek světa | USA | Poznámky |
---|---|---|---|---|
1986 | 3536 | 3536 | ||
1987 | 8940 | 1993 | 6947 | |
1988 | 4193 | 2003 | 2190 | výroba ukončena v září 1988 |
Celkem | 16669 | 7532 | 9137 |
- Pro sportovní verzi 924S, dováženou do
USA, chybí výrobní data.
924 Special Production
Modelový rok | Type | Výroba | Poznámky |
---|---|---|---|
1978 | 924 Rallye Turbo | 4 | |
1979 | 924 Rallye Turbo | 1 | |
1979 | 924 SCCA | 16 | pro trh v USA |
1979 | 924 Group 4 | 1 | postaveno ze silničního vozu |
1980 | 924 Le Mans GTP | 4 | |
1981 | 924 Carrera GTS | 59 | 15 vozů bylo Club Sport |
1981 | 924 Carrera GTR | 17 | |
Celkem | 101 |
Externí odkazy
- PORSCHE.108.CZ - internetový klub věnující se vozům Porsche s transaxle konstrukcí
- 924 Carrera GT
- 944-Spec racing class (924S and 944)
- Oficiální PCA 924 fansite
- The Porsche 924 Championship
|
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |