V sobotu 2. listopadu proběhla mohutná oslava naší plnoletosti !!
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
V tiskové zprávě k 18. narozeninám brzy najdete nové a zásadní informace.

Reggiane Re.2001

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
m (1 revizi)
(+ Výrazné vylepšení)
 
(Není zobrazena jedna mezilehlá verze.)
Řádka 3: Řádka 3:
  |typ = [[stíhací letoun]]
  |typ = [[stíhací letoun]]
  |výrobce = Officine Mecchaniche Italiane - Reggiane
  |výrobce = Officine Mecchaniche Italiane - Reggiane
 +
|image = [[File:Reggiane2001 San Diego Air Space Museum 3 ICAF.jpg|250px]]
  |první let = [[1939]]
  |první let = [[1939]]
  |zaveden = 1940
  |zaveden = 1940
Řádka 10: Řádka 11:
'''Reggiane Re.2001''' byl italský [[stíhací letoun]], který vznikl vývojem z typu [[Reggiane Re.2000]].  
'''Reggiane Re.2001''' byl italský [[stíhací letoun]], který vznikl vývojem z typu [[Reggiane Re.2000]].  
-
Roku [[1939]] bylo rozhodnuto adaptovat kvalitní drak typu [[Reggiane Re.2000]] pro výkonnější, kapalinou chlazený motor Daimler-Benz DB-601 A-1 o výkonu 1175 k. Zástavba proběhla úspěšně a stroj dosahoval v létě [[1940]] rychlosti 563 km/h. Dodávky německých motorů však vázly a vedly k omezování objednávky. Rozestavěné draky typu '''Reggiane Re.2001''' byly  použity pro některé nové varianty - např. noční stíhač, stíhací bombardér. Celkem bylo postaveno 237 kusů.  
+
Roku [[1939]] bylo rozhodnuto adaptovat kvalitní drak typu [[Reggiane Re.2000]] pro výkonnější, kapalinou chlazený motor Daimler-Benz DB-601 A-1 o výkonu 1175 k. Zástavba proběhla úspěšně a stroj dosahoval v létě [[1940]] rychlosti 563 km/h. Dodávky německých motorů však vázly a vedly k omezování objednávky. Rozestavěné draky typu Reggiane Re.2001 byly  použity pro některé nové varianty např. noční stíhač, stíhací bombardér.  
 +
 
 +
Celkem bylo postaveno 237 kusů.  
==Technická data==
==Technická data==
Řádka 31: Řádka 34:
== Externí odkazy ==
== Externí odkazy ==
-
{{Článek z Wikipedie}}
+
{{Commonscat|Reggiane Re.2001}}{{Italské vojenské letouny druhé světové války}}{{Článek z Wikipedie}}
-
{{Italské vojenské letouny druhé světové války}}
+
[[Kategorie:Italská stíhací letadla]]
[[Kategorie:Italská stíhací letadla]]

Aktuální verze z 27. 8. 2013, 09:20

Reggiane Re.2001
Reggiane2001 San Diego Air Space Museum 3 ICAF.jpg
Základní charakteristika
Určení stíhací letoun
Výrobce Officine Mecchaniche Italiane - Reggiane
Konstruktér
První let 1939
Zařazen 1940
Vyřazen
Výroba
Vyrobeno
Varianty
Uživatel Itálie

Reggiane Re.2001 byl italský stíhací letoun, který vznikl vývojem z typu Reggiane Re.2000.

Roku 1939 bylo rozhodnuto adaptovat kvalitní drak typu Reggiane Re.2000 pro výkonnější, kapalinou chlazený motor Daimler-Benz DB-601 A-1 o výkonu 1175 k. Zástavba proběhla úspěšně a stroj dosahoval v létě 1940 rychlosti 563 km/h. Dodávky německých motorů však vázly a vedly k omezování objednávky. Rozestavěné draky typu Reggiane Re.2001 byly použity pro některé nové varianty – např. noční stíhač, stíhací bombardér.

Celkem bylo postaveno 237 kusů.

Technická data

  • Rozpětí: 11,00 m
  • Délka: 7,99 m
  • Výška: 3,20 m
  • Nosná plocha: 20,40 m²
  • Hmotnost prázdného letounu: 2 095 kg
  • Vzletová hmotnost: 2 850 kg
  • Maximální rychlost: 563 km/h
  • Cestovní rychlost: 430 km/h
  • Dostup: 10 500 m
  • Dolet: 1 300 km
  • Motor: Alfa Romeo R.A. 1000 Monsone
  • Výzbroj: 2 kulomety ráže 12,7 mm a 2 kulomety ráže 7,7 mm

Prameny

  • Zbyněk Válka, Stíhací letadla 1939 - 1945

Externí odkazy

Commons nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
Reggiane Re.2001
Italské vojenské letouny druhé světové války
Stíhací letouny

Fiat CR.32 • Fiat CR.42 • Fiat G.50 • Fiat G.55 • MC.200 • MC.202 • MC.205 • Re.2000 • Re.2001 • Re.2002 • Re.2005CVF.5 • Ro. 57

Bombardovací letouny

SM. 79 • SM. 81 • SM. 82 • SM. 84 • Breda Ba.65 • Breda Ba.88 • CANT Z.1007 • Fiat BR.20 • Fiat CMASA RS. 14Piaggio P.108