Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
V tiskové zprávě k 18. narozeninám brzy najdete nové a zásadní informace.
Reggiane Re.2001
Z Multimediaexpo.cz
m (1 revizi) |
(+ Výrazné vylepšení) |
||
(Není zobrazena jedna mezilehlá verze.) | |||
Řádka 3: | Řádka 3: | ||
|typ = [[stíhací letoun]] | |typ = [[stíhací letoun]] | ||
|výrobce = Officine Mecchaniche Italiane - Reggiane | |výrobce = Officine Mecchaniche Italiane - Reggiane | ||
+ | |image = [[File:Reggiane2001 San Diego Air Space Museum 3 ICAF.jpg|250px]] | ||
|první let = [[1939]] | |první let = [[1939]] | ||
|zaveden = 1940 | |zaveden = 1940 | ||
Řádka 10: | Řádka 11: | ||
'''Reggiane Re.2001''' byl italský [[stíhací letoun]], který vznikl vývojem z typu [[Reggiane Re.2000]]. | '''Reggiane Re.2001''' byl italský [[stíhací letoun]], který vznikl vývojem z typu [[Reggiane Re.2000]]. | ||
- | Roku [[1939]] bylo rozhodnuto adaptovat kvalitní drak typu [[Reggiane Re.2000]] pro výkonnější, kapalinou chlazený motor Daimler-Benz DB-601 A-1 o výkonu 1175 k. Zástavba proběhla úspěšně a stroj dosahoval v létě [[1940]] rychlosti 563 km/h. Dodávky německých motorů však vázly a vedly k omezování objednávky. Rozestavěné draky typu | + | Roku [[1939]] bylo rozhodnuto adaptovat kvalitní drak typu [[Reggiane Re.2000]] pro výkonnější, kapalinou chlazený motor Daimler-Benz DB-601 A-1 o výkonu 1175 k. Zástavba proběhla úspěšně a stroj dosahoval v létě [[1940]] rychlosti 563 km/h. Dodávky německých motorů však vázly a vedly k omezování objednávky. Rozestavěné draky typu Reggiane Re.2001 byly použity pro některé nové varianty – např. noční stíhač, stíhací bombardér. |
+ | |||
+ | Celkem bylo postaveno 237 kusů. | ||
==Technická data== | ==Technická data== | ||
Řádka 31: | Řádka 34: | ||
== Externí odkazy == | == Externí odkazy == | ||
- | {{ | + | {{Commonscat|Reggiane Re.2001}}{{Italské vojenské letouny druhé světové války}}{{Článek z Wikipedie}} |
- | {{Italské vojenské letouny druhé světové války}} | + | |
[[Kategorie:Italská stíhací letadla]] | [[Kategorie:Italská stíhací letadla]] |
Aktuální verze z 27. 8. 2013, 09:20
Reggiane Re.2001 | ||
Základní charakteristika | ||
---|---|---|
Určení | stíhací letoun | |
Výrobce | Officine Mecchaniche Italiane - Reggiane | |
Konstruktér | ||
První let | 1939 | |
Zařazen | 1940 | |
Vyřazen | ||
Výroba | ||
Vyrobeno | ||
Varianty | ||
Uživatel | Itálie | |
Reggiane Re.2001 byl italský stíhací letoun, který vznikl vývojem z typu Reggiane Re.2000.
Roku 1939 bylo rozhodnuto adaptovat kvalitní drak typu Reggiane Re.2000 pro výkonnější, kapalinou chlazený motor Daimler-Benz DB-601 A-1 o výkonu 1175 k. Zástavba proběhla úspěšně a stroj dosahoval v létě 1940 rychlosti 563 km/h. Dodávky německých motorů však vázly a vedly k omezování objednávky. Rozestavěné draky typu Reggiane Re.2001 byly použity pro některé nové varianty – např. noční stíhač, stíhací bombardér.
Celkem bylo postaveno 237 kusů.
Technická data
- Rozpětí: 11,00 m
- Délka: 7,99 m
- Výška: 3,20 m
- Nosná plocha: 20,40 m²
- Hmotnost prázdného letounu: 2 095 kg
- Vzletová hmotnost: 2 850 kg
- Maximální rychlost: 563 km/h
- Cestovní rychlost: 430 km/h
- Dostup: 10 500 m
- Dolet: 1 300 km
- Motor: Alfa Romeo R.A. 1000 Monsone
- Výzbroj: 2 kulomety ráže 12,7 mm a 2 kulomety ráže 7,7 mm
Prameny
- Zbyněk Válka, Stíhací letadla 1939 - 1945
Externí odkazy
|
Italské vojenské letouny druhé světové války |
---|
Stíhací letouny |
Fiat CR.32 • Fiat CR.42 • Fiat G.50 • Fiat G.55 • MC.200 • MC.202 • MC.205 • Re.2000 • Re.2001 • Re.2002 • Re.2005 • CVF.5 • Ro. 57 |
Bombardovací letouny |
SM. 79 • SM. 81 • SM. 82 • SM. 84 • Breda Ba.65 • Breda Ba.88 • CANT Z.1007 • Fiat BR.20 • Fiat CMASA RS. 14 • Piaggio P.108 |
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |