Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
Saab 96
Z Multimediaexpo.cz
m (1 revizi) |
m (Nahrazení textu „Saab“ textem „Saab“) |
||
(Není zobrazena jedna mezilehlá verze.) | |||
Řádka 1: | Řádka 1: | ||
- | [[Soubor:Saab 96.JPG|thumb|Saab 96]] | + | [[Soubor:Saab 96.JPG|thumb|220px|Saab 96]] |
- | [[Soubor: | + | [[Soubor:Saab 96-rear.JPG|thumb|220px|Saab 96]] |
- | '''Saab 96''' byl osobní automobil vyráběný firmou | + | '''Saab 96''' byl osobní automobil vyráběný firmou Saab od roku [[1960]] až do ledna [[1980]]. Během dvaceti let bylo vyrobeno více než 540 000 vozů všech verzí. Vozy se proslavily v závodech rallye. |
Saab 96 byl s malými změnami nástupcem [[Saab 93|Saabu 93]]. Až do roku [[1966]] byl osazován osvědčeným dvoutaktním tříválcovým motorem s objemem 841 cm³, od roku [[1969]] byl dodáván pouze s čtyřválcovým motorem do V Ford s objemem 1,5 l. Během tří let se sedany Saab 96 a kombi typu 95 dodávaly s dvoudobými i čtyřdobými motory. | Saab 96 byl s malými změnami nástupcem [[Saab 93|Saabu 93]]. Až do roku [[1966]] byl osazován osvědčeným dvoutaktním tříválcovým motorem s objemem 841 cm³, od roku [[1969]] byl dodáván pouze s čtyřválcovým motorem do V Ford s objemem 1,5 l. Během tří let se sedany Saab 96 a kombi typu 95 dodávaly s dvoudobými i čtyřdobými motory. | ||
- | Kořeny modelu 96 sahají až k vozu s označením 92 z roku 1945, který byl zkonstruován v souvislosti se snahou koncernu | + | Kořeny modelu 96 sahají až k vozu s označením 92 z roku 1945, který byl zkonstruován v souvislosti se snahou koncernu Saab rozšířit svou výrobní činnost v oblasti leteckého průmyslu v letech 1950 až 1956. Díky tomu vůz dostal [[aerodynamika|aerodynamickou]] karoserii. Typ 93, který po něm následoval měl výkon 55 koní. |
V roce [[1960]] byl uveden typ 96, který po svých předchůdcích zdědil podobnou karoserii na které bylo pozměněno pouze zadní sklo. Vůz dostal nový dvoudobý tříválec (841 cm³) o výkonu 38 koní. Maximální rychlost dosahovala 125 km/h. Existovaly také modely ''Sport'' a ''Monte Carlo'' s čtyřstupňovou převodovkou, předními kotoučovými brzdami nebo tlakovým mazáním, které skoncovalo s nutností vytvářet směs oleje a benzinu při tankování. Maximální rychlost se zvýšila na necelých 150 km/h. S tímto provedení vozu vítězil [[Erik Carlson]] v závodech rallye. | V roce [[1960]] byl uveden typ 96, který po svých předchůdcích zdědil podobnou karoserii na které bylo pozměněno pouze zadní sklo. Vůz dostal nový dvoudobý tříválec (841 cm³) o výkonu 38 koní. Maximální rychlost dosahovala 125 km/h. Existovaly také modely ''Sport'' a ''Monte Carlo'' s čtyřstupňovou převodovkou, předními kotoučovými brzdami nebo tlakovým mazáním, které skoncovalo s nutností vytvářet směs oleje a benzinu při tankování. Maximální rychlost se zvýšila na necelých 150 km/h. S tímto provedení vozu vítězil [[Erik Carlson]] v závodech rallye. | ||
Řádka 12: | Řádka 12: | ||
== Externí odkazy == | == Externí odkazy == | ||
- | *[http://www.partaj.cz www. | + | * [http://www.partaj.cz/index.php/encyklopedie-klasickych-vozu/334-veteran-saab Partaj.cz – Encyklopedie klasických aut] |
+ | * [http://www.saab96.unas.cz Saab96.unas.cz] | ||
- | {{Článek z Wikipedie}} | + | {{commonscat|Saab 96}}{{Článek z Wikipedie}} |
[[Kategorie:Osobní automobily]] | [[Kategorie:Osobní automobily]] | ||
[[Kategorie:Automobily Saab|96]] | [[Kategorie:Automobily Saab|96]] |
Aktuální verze z 26. 2. 2018, 12:15
Saab 96 byl osobní automobil vyráběný firmou Saab od roku 1960 až do ledna 1980. Během dvaceti let bylo vyrobeno více než 540 000 vozů všech verzí. Vozy se proslavily v závodech rallye.
Saab 96 byl s malými změnami nástupcem Saabu 93. Až do roku 1966 byl osazován osvědčeným dvoutaktním tříválcovým motorem s objemem 841 cm³, od roku 1969 byl dodáván pouze s čtyřválcovým motorem do V Ford s objemem 1,5 l. Během tří let se sedany Saab 96 a kombi typu 95 dodávaly s dvoudobými i čtyřdobými motory.
Kořeny modelu 96 sahají až k vozu s označením 92 z roku 1945, který byl zkonstruován v souvislosti se snahou koncernu Saab rozšířit svou výrobní činnost v oblasti leteckého průmyslu v letech 1950 až 1956. Díky tomu vůz dostal aerodynamickou karoserii. Typ 93, který po něm následoval měl výkon 55 koní.
V roce 1960 byl uveden typ 96, který po svých předchůdcích zdědil podobnou karoserii na které bylo pozměněno pouze zadní sklo. Vůz dostal nový dvoudobý tříválec (841 cm³) o výkonu 38 koní. Maximální rychlost dosahovala 125 km/h. Existovaly také modely Sport a Monte Carlo s čtyřstupňovou převodovkou, předními kotoučovými brzdami nebo tlakovým mazáním, které skoncovalo s nutností vytvářet směs oleje a benzinu při tankování. Maximální rychlost se zvýšila na necelých 150 km/h. S tímto provedení vozu vítězil Erik Carlson v závodech rallye.
V roce 1968 byl nahrazen dvoudobý tříválec výkonnějším vidlicovým čtyřválcem Ford. Výkon vzrostl na 65 PS. Existovala také varianta Saab 95 s karoserií kombi. Vůz se stal oblíbeným díky dobrým jízdním vlastnostem a solidnímu dílenskému zpracování.
Externí odkazy
|
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |