V sobotu 2. listopadu proběhla mohutná oslava naší plnoletosti !!
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!

Šablona:Článek dne/2022/17

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
m (Stránka Multimediaexpo.cz:Článek dne/2017/113 přemístěna na stránku Šablona:Článek dne/2018/107: 2018)
(++)
 
(Není zobrazeno 7 mezilehlých verzí.)
Řádka 1: Řádka 1:
<!-- Zde bude umístěn článek platný pro daný rok a den. Každému dni náleží jiný článek. -->
<!-- Zde bude umístěn článek platný pro daný rok a den. Každému dni náleží jiný článek. -->
-
[[Soubor:SUN-Ultra40-2014-002.jpg|right|160px|Dvojice konektorů IEEE 1394a na předním panelu serveru SUN Ultra 40 M2.]]
+
[[Soubor:Dishonored-2-2022-001.png|right|160px|Dishonored 2 (GOG.com)]]
-
'''[[FireWire]]''' ('''IEEE 1394''') je standardní sériová [[sběrnice]] pro připojení periférií k [[počítač]]i. Díky své technické jednoduchosti a pořizovací ceně nahrazuje dříve používané způsoby připojení, především [[SCSI]].
+
'''<big>[[Dishonored 2]]</big>''' je [[steampunk]]ová [[Stealth videohra|stealth]] akční adventura z roku [[2016]], kterou vyvinulo Arkane Studios a vydala Bethesda Softworks pro Microsoft Windows, PlayStation 4 a Xbox One. Jedná se o pokračování hry [[Dishonored]] z roku 2012.
 +
Poté, co je císařovna Emily Kaldwinová sesazena čarodějnicí Delilah Copperspoonovou, si hráč může vybrat, zda bude hrát za Emily, nebo za jejího královského ochránce a otce Corva Attana,
 +
který se snaží získat trůn zpět. Emily a Corvo využívají vlastní řadu nadpřirozených schopností, ačkoli hráč se může alternativně rozhodnout, že se těchto schopností zcela vzdá.
 +
Vzhledem k nelineární hratelnosti hry existuje mnoho způsobů, jak mise dokončit, od nesmrtícího plížení až po záměrně násilný konflikt.
-
V současné době jsou k dispozici dvě verze FireWire: původní s šestipinovým kabelem označovaná dnes jako FireWire 400 neboli IEEE&nbsp;1394a s rychlostí 400 Mbit/s a FireWire 800 neboli IEEE&nbsp;1394b s rychlostí až 800&nbsp;Mbit/s a devítipinovým kabelem. Nyní se schvaluje nový&nbsp;standard IEEE 1394c s rychlostí až 3&nbsp;200&nbsp;Mbit/s. FireWire na rozdíl od USB není ale prozatím tak rozšířen a patrně už nikdy nebude. Dnes se používání tohoto rozhraní pro běžné uživatele zúžilo zejména k připojení digitálních videokamer, v profesionální sféře se používá k rychlému připojení externích disků a optických mechanik.
+
Posunutí časové linie přinesl návrh na Emily Kaldwinovou, dítě ve hře Dishonored, jako hratelnou postavu. Estetika hry byla ovlivněna obrazy a sochami. Děj se odehrává ve fiktivním městě Karnaca a jeho historie byla vymyšlena během jednoho roku. Samotné město vycházelo z&nbsp;jihoevropských zemí, jako je [[Řecko]], [[Itálie]] a [[Španělsko]], a čerpalo z architektury, módy a technologií roku 1851.
-
FireWire může spojit až 63 zařízení ve stromové nebo daisy chain topologii (na rozdíl od sběrnicové topologie paralelního SCSI). To umožňuje komunikaci zařízení na principu [[peer-to-peer]], například mezi [[Scanner|skenerem]] a [[Počítačová tiskárna|tiskárnou]], bez potřeby využití systémové paměti nebo [[Procesor|procesoru]] počítače. FireWire také podporuje více hostitelských zařízení na jedné sběrnici. USB potřebuje na stejnou funkci speciální čipset, což v praxi znamená, že potřebuje speciální drahý kabel, přičemž FireWire postačuje běžný kabel se správným počtem pinů (standardně šest). FireWire podporuje technologie [[plug-and-play]] a hot swapping. Měděný kabel, který je použit nejčastěji, může mít délku až 4,5 metru a je flexibilnější než většina kabelů pro paralelní SCSI. Kabel se šesti nebo devíti piny dokáže napájet port až 45 [[watt]]y a 30&nbsp;[[volt]]y, což umožňuje energeticky středně náročným zařízením pracovat bez samostatného napájecího zdroje.
+
Mezi hlasové herce hry patří [[Rosario Dawson]], Sam Rockwell, Robin Lord Taylor, [[Jamie Hector]], [[Pedro Pascal]] a [[Vincent D'Onofrio]].
-
Dodatek IEEE 1394a, vydaný v roce 2000, upřesnil a vylepšil původní specifikaci. Přidal podporu pro asynchronní&nbsp;streaming, rychlejší rekonfiguraci sběrnice, spojování paketů a úsporný režim spánku. IEEE 1394a nabízí několik výhod oproti IEEE 1394. 1394a je schopen rozhodčích zrychlení, což sběrnici umožňuje urychlit rozhodčí řízení cyklů, což vede ke zlepšení efektivity. To také umožňuje řídit krátký restart sběrnice, při kterém mohou být přidány nebo odebrány uzly, aniž by došlo k&nbsp;velkému poklesu v isochronním přenosu.
+
Hra Dishonored 2 se dočkala značně pozitivního přijetí. Chválena byla vylepšení, která byla provedena od první hry: náročnější stealth, přizpůsobivost schopností Emily a Corva oběma herním stylům, výtvarné vedení, kreativní design jednotlivých misí, realizace herního světa i&nbsp;znovuhratelnost a umělá inteligence.  
-
<noinclude>[[Kategorie:Článek DNE]]</noinclude>
+
 
 +
Kritika směřovala k nedostatečnému zaměření zastřešujícího příběhu. Kromě toho byly nepříznivě přijaty technické chyby a také problémy s PC verzí při uvedení na trh, a kritizován byl i nedostatek obsahu při uvedení na trh. Aby&nbsp;se&nbsp;tyto problémy napravily, byla hra během svého životního cyklu mnohokrát aktualizována, a to pomocí režimu New Game Plus, funkce rychlého ukládání a rychlého načítání, černo-bílého režimu a do hry byla přidána přizpůsobitelná obtížnost.
 +
 
 +
Hra Dishonored 2 získala ocenění za <u>nejlepší akční/dobrodružnou hru na The Game Awards 2016</u> a za <u>kostýmy na NAVGTR Awards 2017</u>.
 +
 
 +
Hráči sice začínají a končí hru v Dunwallu, ale velká většina příběhu se odehrává v pobřežním [[Město|městě]] Karnaca, hlavním městě Serkonosu, které leží v jižní oblasti Ostrovní říše, jehož hlavním vývozním artiklem je [[stříbro]]. Na rozdíl od Dunwallu, který se spoléhal na energii z&nbsp;velrybího oleje, je Karnaca téměř výhradně poháněna větrnými turbínami, které jsou napájeny větrnými proudy vznikající u rozštěpené hory podél hranic města.
 +
 
 +
Větry, které vanou nad městem a do města, však způsobují, že se ve městě vyskytují prachové bouře, zejména v jeho důlní oblasti, kvůli nimž se mu začalo říkat "Prachová&nbsp;oblast". V době, kdy hra začíná, vedou v okrsku násilný konflikt dvě frakce, Howlerové a Dozorci, přičemž Howlerové se snaží postavit proti novému vévodovi a celé jeho rodině.
 +
 
 +
Dishonored 2 je akční adventura se stealth prvky, která se hraje z pohledu první osoby. Po hraní za císařovnu Emily Kaldwin během prologu, se hráči mohou rozhodnout, zda budou hrát za Emily, nebo za Corva Attana, hlavního hrdinu z předchozí hry [[Dishonored]]. Vedlejší mise odemykají alternativní metody vraždy, nesmrtící přístupy a cesty, jak projít hlavní misi. Obě postavy ovládají pistoli, kuši, výsuvnou čepel, granáty a miny – všechny tyto zbraně lze vylepšovat. Vylepšení lze zakoupit v obchodech na černém trhu, které se nacházejí v&nbsp;jednotlivých úrovních, a modré návody (blueprints) rozeseté po celém prostředí odemykají nová vylepšení. K nákupu těchto vylepšení jsou zapotřebí mince, které lze nalézt v úrovních nebo získat z&nbsp;jiných sběratelských předmětů, například z&nbsp;krádeží obrazů. Hráči si mohou vybrat, zda budou hrát skrytě, nebo ne, a mohou hru dokončit, aniž by přišel o život jediný nepřítel.
 +
 
 +
Detekce nepřátel funguje na principu přímé viditelnosti, přičemž hráči mohou využívat krytí nebo vyvýšená místa mimo zorný kužel nepřátel, aby zůstali neodhaleni. Tma může hráči pomoci zůstat skrytý, ale je účinná pouze na dálku. Měřiče výstrahy nepřátel a hudební signály dávají hráči vědět, zda byl spatřen. [[Hluk]] způsobí, že se nepřátelé vydají na průzkum, včetně hluku způsobeného rozbitými lahvemi nebo údery hráče mečem o [[zeď]]. Toho lze využít k záměrnému nalákání stráží do pastí nebo k narušení jejich hlídkové trasy.
 +
Hráči se mohou dívat klíčovými dírkami, které jim pomohou prozkoumat místnost před vstupem, a mohou se naklánět, aby se podívali z úkrytu, aniž by se zcela odhalili. Hráč může být odhalen, pokud příliš dlouho vykukuje zpoza zdi, což je vlastnost, která se v&nbsp;[[Dishonored]] nevyskytovala.
 +
<noinclude>[[Kategorie:Archiv Článků DNE]]</noinclude>

Aktuální verze z 4. 1. 2024, 13:35

Dishonored 2 (GOG.com)

Dishonored 2 je steampunková stealth akční adventura z roku 2016, kterou vyvinulo Arkane Studios a vydala Bethesda Softworks pro Microsoft Windows, PlayStation 4 a Xbox One. Jedná se o pokračování hry Dishonored z roku 2012. Poté, co je císařovna Emily Kaldwinová sesazena čarodějnicí Delilah Copperspoonovou, si hráč může vybrat, zda bude hrát za Emily, nebo za jejího královského ochránce a otce Corva Attana, který se snaží získat trůn zpět. Emily a Corvo využívají vlastní řadu nadpřirozených schopností, ačkoli hráč se může alternativně rozhodnout, že se těchto schopností zcela vzdá. Vzhledem k nelineární hratelnosti hry existuje mnoho způsobů, jak mise dokončit, od nesmrtícího plížení až po záměrně násilný konflikt.

Posunutí časové linie přinesl návrh na Emily Kaldwinovou, dítě ve hře Dishonored, jako hratelnou postavu. Estetika hry byla ovlivněna obrazy a sochami. Děj se odehrává ve fiktivním městě Karnaca a jeho historie byla vymyšlena během jednoho roku. Samotné město vycházelo z jihoevropských zemí, jako je Řecko, Itálie a Španělsko, a čerpalo z architektury, módy a technologií roku 1851.

Mezi hlasové herce hry patří Rosario Dawson, Sam Rockwell, Robin Lord Taylor, Jamie Hector, Pedro Pascal a Vincent D'Onofrio.

Hra Dishonored 2 se dočkala značně pozitivního přijetí. Chválena byla vylepšení, která byla provedena od první hry: náročnější stealth, přizpůsobivost schopností Emily a Corva oběma herním stylům, výtvarné vedení, kreativní design jednotlivých misí, realizace herního světa i znovuhratelnost a umělá inteligence.

Kritika směřovala k nedostatečnému zaměření zastřešujícího příběhu. Kromě toho byly nepříznivě přijaty technické chyby a také problémy s PC verzí při uvedení na trh, a kritizován byl i nedostatek obsahu při uvedení na trh. Aby se tyto problémy napravily, byla hra během svého životního cyklu mnohokrát aktualizována, a to pomocí režimu New Game Plus, funkce rychlého ukládání a rychlého načítání, černo-bílého režimu a do hry byla přidána přizpůsobitelná obtížnost.

Hra Dishonored 2 získala ocenění za nejlepší akční/dobrodružnou hru na The Game Awards 2016 a za kostýmy na NAVGTR Awards 2017.

Hráči sice začínají a končí hru v Dunwallu, ale velká většina příběhu se odehrává v pobřežním městě Karnaca, hlavním městě Serkonosu, které leží v jižní oblasti Ostrovní říše, jehož hlavním vývozním artiklem je stříbro. Na rozdíl od Dunwallu, který se spoléhal na energii z velrybího oleje, je Karnaca téměř výhradně poháněna větrnými turbínami, které jsou napájeny větrnými proudy vznikající u rozštěpené hory podél hranic města.

Větry, které vanou nad městem a do města, však způsobují, že se ve městě vyskytují prachové bouře, zejména v jeho důlní oblasti, kvůli nimž se mu začalo říkat "Prachová oblast". V době, kdy hra začíná, vedou v okrsku násilný konflikt dvě frakce, Howlerové a Dozorci, přičemž Howlerové se snaží postavit proti novému vévodovi a celé jeho rodině.

Dishonored 2 je akční adventura se stealth prvky, která se hraje z pohledu první osoby. Po hraní za císařovnu Emily Kaldwin během prologu, se hráči mohou rozhodnout, zda budou hrát za Emily, nebo za Corva Attana, hlavního hrdinu z předchozí hry Dishonored. Vedlejší mise odemykají alternativní metody vraždy, nesmrtící přístupy a cesty, jak projít hlavní misi. Obě postavy ovládají pistoli, kuši, výsuvnou čepel, granáty a miny – všechny tyto zbraně lze vylepšovat. Vylepšení lze zakoupit v obchodech na černém trhu, které se nacházejí v jednotlivých úrovních, a modré návody (blueprints) rozeseté po celém prostředí odemykají nová vylepšení. K nákupu těchto vylepšení jsou zapotřebí mince, které lze nalézt v úrovních nebo získat z jiných sběratelských předmětů, například z krádeží obrazů. Hráči si mohou vybrat, zda budou hrát skrytě, nebo ne, a mohou hru dokončit, aniž by přišel o život jediný nepřítel.

Detekce nepřátel funguje na principu přímé viditelnosti, přičemž hráči mohou využívat krytí nebo vyvýšená místa mimo zorný kužel nepřátel, aby zůstali neodhaleni. Tma může hráči pomoci zůstat skrytý, ale je účinná pouze na dálku. Měřiče výstrahy nepřátel a hudební signály dávají hráči vědět, zda byl spatřen. Hluk způsobí, že se nepřátelé vydají na průzkum, včetně hluku způsobeného rozbitými lahvemi nebo údery hráče mečem o zeď. Toho lze využít k záměrnému nalákání stráží do pastí nebo k narušení jejich hlídkové trasy. Hráči se mohou dívat klíčovými dírkami, které jim pomohou prozkoumat místnost před vstupem, a mohou se naklánět, aby se podívali z úkrytu, aniž by se zcela odhalili. Hráč může být odhalen, pokud příliš dlouho vykukuje zpoza zdi, což je vlastnost, která se v Dishonored nevyskytovala.