V pondělí 16. září 2024 začala naše další
nová soutěž o nejlepší webovou stránku !!
Proto neváhejte a začněte rychle soutěžit o lákavé ceny !!

Železniční trať Heidenau - Altenberg

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
m (1 revizi)
(++)
 
Řádka 1: Řádka 1:
-
[[File:Müglitztalbahn streckenskizze (1).jpg|right|thumb|Schematická mapka]]
+
[[Soubor:Map Mueglitztalbahn.png|thumb|240px|Schéma vedení trati (1902)]]
-
[[File:Glashütte nach dem Hochwasser 1927.jpg|right|thumb|Stanice [[Glashütte]] po povodních v roce 1927]]
+
[[File:Glashütte nach dem Hochwasser 1927.jpg|thumb|240px|Stanice [[Glashütte]] po povodních v roce 1927]]
'''Železniční trať Heidenau - Altenberg''', známá též jako '''Müglitztalbahn''' (Mohelnická dráha), je vedlejší trať stoupající z [[Heidenau]] (dříve Mügeln) údolím Mohelnice (Müglitz) do města [[Altenberg]] v [[Krušné hory|Krušných horách]]. Odbočuje z hlavní trati [[Železniční trať Drážďany - Děčín|Drážďany - Děčín]] v údolí [[Labe]] a na 38 kilometrech délky překoná převýšení 637 metrů. 17. listopadu 1890 byl otevřen úsek do města [[Geising]], vybudovaný jako úzkorozchodná trať. Zbývající úsek do Altenbergu byl otevřen až o desítky let později. Na konci 30. let dvacátého století byla trať přebudována na normální rozchod. Trať byla několikrát poškozena povodněmi, naposledy v roce 2002. Osobní doprava je od roku 2002 zajišťována motorovými jednotkami Siemens Desiro.
'''Železniční trať Heidenau - Altenberg''', známá též jako '''Müglitztalbahn''' (Mohelnická dráha), je vedlejší trať stoupající z [[Heidenau]] (dříve Mügeln) údolím Mohelnice (Müglitz) do města [[Altenberg]] v [[Krušné hory|Krušných horách]]. Odbočuje z hlavní trati [[Železniční trať Drážďany - Děčín|Drážďany - Děčín]] v údolí [[Labe]] a na 38 kilometrech délky překoná převýšení 637 metrů. 17. listopadu 1890 byl otevřen úsek do města [[Geising]], vybudovaný jako úzkorozchodná trať. Zbývající úsek do Altenbergu byl otevřen až o desítky let později. Na konci 30. let dvacátého století byla trať přebudována na normální rozchod. Trať byla několikrát poškozena povodněmi, naposledy v roce 2002. Osobní doprava je od roku 2002 zajišťována motorovými jednotkami Siemens Desiro.

Aktuální verze z 23. 5. 2021, 20:14

Schéma vedení trati (1902)
Stanice Glashütte po povodních v roce 1927

Železniční trať Heidenau - Altenberg, známá též jako Müglitztalbahn (Mohelnická dráha), je vedlejší trať stoupající z Heidenau (dříve Mügeln) údolím Mohelnice (Müglitz) do města Altenberg v Krušných horách. Odbočuje z hlavní trati Drážďany - Děčín v údolí Labe a na 38 kilometrech délky překoná převýšení 637 metrů. 17. listopadu 1890 byl otevřen úsek do města Geising, vybudovaný jako úzkorozchodná trať. Zbývající úsek do Altenbergu byl otevřen až o desítky let později. Na konci 30. let dvacátého století byla trať přebudována na normální rozchod. Trať byla několikrát poškozena povodněmi, naposledy v roce 2002. Osobní doprava je od roku 2002 zajišťována motorovými jednotkami Siemens Desiro.

Externí odkazy


Commons nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
Železniční trať Heidenau - Altenberg