SdKfz 2
Z Multimediaexpo.cz
(+ Výrazné vylepšení) |
(+ Typo) |
||
Řádka 1: | Řádka 1: | ||
[[Soubor:Bundesarchiv_Bild_101I-725-0184-22,_Russland,_Soldaten_auf_Kettenkrad.jpg|thumb|250px|Kettenkrad v Rusku (zima 1943/1944)]] | [[Soubor:Bundesarchiv_Bild_101I-725-0184-22,_Russland,_Soldaten_auf_Kettenkrad.jpg|thumb|250px|Kettenkrad v Rusku (zima 1943/1944)]] | ||
[[Soubor:The British Army in Sicily 1943 NA4920.jpg|thumb|250px|Kořistní britský Kettenkrad (1943)]] | [[Soubor:The British Army in Sicily 1943 NA4920.jpg|thumb|250px|Kořistní britský Kettenkrad (1943)]] | ||
- | '''Kleines Kettenkraftrad Typ HK 101'''; vojenské označení u [[Wehrmacht]]u: '''Sonderkraftfahrzeug 2''' ('''Sd.Kfz. 2''') je lehké polopásové vozidlo zkonstruované a vyráběné firmou | + | '''Kleines Kettenkraftrad Typ HK 101'''; vojenské označení u [[Wehrmacht]]u: '''Sonderkraftfahrzeug 2''' ('''Sd.Kfz. 2''') je lehké polopásové vozidlo zkonstruované a vyráběné firmou NSU v [[Neckarsulm]]u. |
- | V továrně NSU v Neckarsulmu bylo během války vyrobeno přibližně 7 500 těchto vozidel, z toho 500 jako předsérie. Od roku 1943 vyráběla HK 101 v licenci firma | + | SdKfz 2 používal Wehrmacht v letech [[1940]] až [[1945]]. |
+ | |||
+ | V továrně NSU v Neckarsulmu bylo během války vyrobeno přibližně 7 500 těchto vozidel, z toho 500 jako předsérie. Od roku 1943 vyráběla HK 101 v licenci firma Stoewer ve [[Štětín|Štětíně]] (přibližně 1 300 kusů). Celkem bylo tedy vyrobeno přibližně 8 800 těchto vozidel. Nejvyšší produkce bylo dosaženo v roce [[1944]]. | ||
SdKfz 2 mohl vézt pouze dva muže, ale vyznačoval se vysokou rychlostí a vysokou průchodností terénem při dojezdu až 240 kilometrů. Původně byl vyvinut pro [[výsadkové jednotky]], postupně se však rozšířil do všech odvětví armády jako [[průzkum]]né vozidlo a vozidlo pro [[důstojník]]y pohybující se v polních podmínkách. | SdKfz 2 mohl vézt pouze dva muže, ale vyznačoval se vysokou rychlostí a vysokou průchodností terénem při dojezdu až 240 kilometrů. Původně byl vyvinut pro [[výsadkové jednotky]], postupně se však rozšířil do všech odvětví armády jako [[průzkum]]né vozidlo a vozidlo pro [[důstojník]]y pohybující se v polních podmínkách. | ||
Řádka 14: | Řádka 16: | ||
|- | |- | ||
|Délka:<br />Šířka<br />Výška: | |Délka:<br />Šířka<br />Výška: | ||
- | | | + | |3 000 mm<br />1 000 mm<br />1 200 mm |
|- | |- | ||
|Motor:||[[Over Head Valve|OHV–řadový]] | |Motor:||[[Over Head Valve|OHV–řadový]] |
Aktuální verze z 20. 11. 2015, 00:28
Kleines Kettenkraftrad Typ HK 101; vojenské označení u Wehrmachtu: Sonderkraftfahrzeug 2 (Sd.Kfz. 2) je lehké polopásové vozidlo zkonstruované a vyráběné firmou NSU v Neckarsulmu.
SdKfz 2 používal Wehrmacht v letech 1940 až 1945.
V továrně NSU v Neckarsulmu bylo během války vyrobeno přibližně 7 500 těchto vozidel, z toho 500 jako předsérie. Od roku 1943 vyráběla HK 101 v licenci firma Stoewer ve Štětíně (přibližně 1 300 kusů). Celkem bylo tedy vyrobeno přibližně 8 800 těchto vozidel. Nejvyšší produkce bylo dosaženo v roce 1944.
SdKfz 2 mohl vézt pouze dva muže, ale vyznačoval se vysokou rychlostí a vysokou průchodností terénem při dojezdu až 240 kilometrů. Původně byl vyvinut pro výsadkové jednotky, postupně se však rozšířil do všech odvětví armády jako průzkumné vozidlo a vozidlo pro důstojníky pohybující se v polních podmínkách.
Technické údaje
NSU Kettenkrad | |
---|---|
Délka: Šířka Výška: | 3 000 mm 1 000 mm 1 200 mm |
Motor: | OHV–řadový |
Objem: Vrtání × zdvih: | 1488 cm³ 80 mm × 74 mm |
Kompres. poměr: | 1:6 |
Výkon: | 36 k (26 kW) při 3400 1/min |
Maximální rychlost: | 70 km/h |
Celková hmotnost: | 1 560 kg |
Spojka: | jednokotoučová suchá třecí |
Spotřeba : Objem nádrží | 16–22 l/100 km – v terénu i více 2 × 21 litrů |
Karburátor: | SOLEX-Geländevergaser Typ 32 FJ-II |
Pneumatiky: | 3.50-19 |
Externí odkazy
- fanouškovské stránky o vozidle (německy a anglicky)
- Brigadyr.net – NSU HK-101"Kettenkrad" (SdKfz.2, česky)
|
|
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |