SdKfz 2

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
(+ šablona FLICKR)
(+ Typo)
 
(Není zobrazena jedna mezilehlá verze.)
Řádka 1: Řádka 1:
[[Soubor:Bundesarchiv_Bild_101I-725-0184-22,_Russland,_Soldaten_auf_Kettenkrad.jpg|thumb|250px|Kettenkrad v Rusku (zima 1943/1944)]]
[[Soubor:Bundesarchiv_Bild_101I-725-0184-22,_Russland,_Soldaten_auf_Kettenkrad.jpg|thumb|250px|Kettenkrad v Rusku (zima 1943/1944)]]
-
'''Kleines Kettenkraftrad Typ HK 101'''; vojenské označení u [[Wehrmacht]]u: '''Sonderkraftfahrzeug 2''' ('''Sd.Kfz. 2''') je lehké polopásové vozidlo zkonstruované a vyráběné firmou [[NSU]] v [[Neckarsulm]]u. SdKfz 2 používal Wehrmacht v letech [[1940]] až [[1945]].
+
[[Soubor:The British Army in Sicily 1943 NA4920.jpg|thumb|250px|Kořistní britský Kettenkrad (1943)]]
 +
'''Kleines Kettenkraftrad Typ HK 101'''; vojenské označení u [[Wehrmacht]]u: '''Sonderkraftfahrzeug 2''' ('''Sd.Kfz. 2''') je lehké polopásové vozidlo zkonstruované a vyráběné firmou NSU v [[Neckarsulm]]u.  
-
V továrně NSU v Neckarsulmu bylo během války vyrobeno přibližně 7 500 těchto vozidel, z toho 500 jako předsérie. Od roku 1943 vyráběla HK 101 v licenci firma [[Stoewer]] ve [[Štětín|Štětíně]] (přibližně 1300 kusů). Celkem bylo tedy vyrobeno přibližně 8 800 těchto vozidel. Nejvyšší produkce bylo dosaženo v roce [[1944]].
+
SdKfz 2 používal Wehrmacht v letech [[1940]] až [[1945]].
 +
 
 +
V továrně NSU v Neckarsulmu bylo během války vyrobeno přibližně 7 500 těchto vozidel, z toho 500 jako předsérie. Od roku 1943 vyráběla HK 101 v licenci firma Stoewer ve [[Štětín|Štětíně]] (přibližně 1 300 kusů). Celkem bylo tedy vyrobeno přibližně 8 800 těchto vozidel. Nejvyšší produkce bylo dosaženo v roce [[1944]].
SdKfz 2 mohl vézt pouze dva muže, ale vyznačoval se vysokou rychlostí a vysokou průchodností terénem při dojezdu až 240 kilometrů. Původně byl vyvinut pro [[výsadkové jednotky]], postupně se však rozšířil do všech odvětví armády jako [[průzkum]]né vozidlo a vozidlo pro [[důstojník]]y pohybující se v polních podmínkách.  
SdKfz 2 mohl vézt pouze dva muže, ale vyznačoval se vysokou rychlostí a vysokou průchodností terénem při dojezdu až 240 kilometrů. Původně byl vyvinut pro [[výsadkové jednotky]], postupně se však rozšířil do všech odvětví armády jako [[průzkum]]né vozidlo a vozidlo pro [[důstojník]]y pohybující se v polních podmínkách.  
== Technické údaje ==
== Technické údaje ==
-
[[Soubor:NSU Kettenkrad 36PS 1943.JPG|thumb|250px|NSU Kettenkrad 36PS (1943)]]
+
[[Soubor:NSU Kettenkrad HK101, WH-1046032.JPG|thumb|250px|NSU Kettenkrad HK101 (červenec 2010)]]
{| class="wikitable" width="440"
{| class="wikitable" width="440"
|-
|-
Řádka 13: Řádka 16:
|-
|-
|Délka:<br />Šířka<br />Výška:
|Délka:<br />Šířka<br />Výška:
-
|3000 mm<br />1000 mm<br />1200 mm
+
|3 000 mm<br />1 000 mm<br />1 200 mm
|-
|-
-
|Motor:||[[OHV]]-řadový 
+
|Motor:||[[Over Head Valve|OHV–řadový]]
|-
|-
|Objem: <br />Vrtání × zdvih:
|Objem: <br />Vrtání × zdvih:

Aktuální verze z 20. 11. 2015, 00:28

Kettenkrad v Rusku (zima 1943/1944)
Kořistní britský Kettenkrad (1943)

Kleines Kettenkraftrad Typ HK 101; vojenské označení u Wehrmachtu: Sonderkraftfahrzeug 2 (Sd.Kfz. 2) je lehké polopásové vozidlo zkonstruované a vyráběné firmou NSU v Neckarsulmu.

SdKfz 2 používal Wehrmacht v letech 19401945.

V továrně NSU v Neckarsulmu bylo během války vyrobeno přibližně 7 500 těchto vozidel, z toho 500 jako předsérie. Od roku 1943 vyráběla HK 101 v licenci firma Stoewer ve Štětíně (přibližně 1 300 kusů). Celkem bylo tedy vyrobeno přibližně 8 800 těchto vozidel. Nejvyšší produkce bylo dosaženo v roce 1944.

SdKfz 2 mohl vézt pouze dva muže, ale vyznačoval se vysokou rychlostí a vysokou průchodností terénem při dojezdu až 240 kilometrů. Původně byl vyvinut pro výsadkové jednotky, postupně se však rozšířil do všech odvětví armády jako průzkumné vozidlo a vozidlo pro důstojníky pohybující se v polních podmínkách.

Technické údaje

NSU Kettenkrad HK101 (červenec 2010)
NSU Kettenkrad
Délka:
Šířka
Výška:
3 000 mm
1 000 mm
1 200 mm
Motor:OHV–řadový
Objem:
Vrtání × zdvih:
1488 cm³
80 mm × 74 mm
Kompres. poměr: 1:6
Výkon: 36 k (26 kW) při 3400 1/min
Maximální rychlost: 70 km/h
Celková hmotnost: 1 560 kg
Spojka: jednokotoučová suchá třecí
Spotřeba :
Objem nádrží
16–22 l/100 km – v terénu i více
2 × 21 litrů
Karburátor: SOLEX-Geländevergaser Typ 32 FJ-II
Pneumatiky: 3.50-19

Externí odkazy


Flickr.com nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
SdKfz 2
Commons nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
SdKfz 2