V sobotu 2. listopadu proběhla mohutná oslava naší plnoletosti !!
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
V tiskové zprávě k 18. narozeninám brzy najdete nové a zásadní informace.

Airbus A350

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
m (1 revizi)
(+ Masivní vylepšení)
 
Řádka 1: Řádka 1:
 +
'''Airbus A350 XWB''' je širokotrupý [[dopravní letoun]] na dlouhé vzdálenosti vyvíjený společností [[Airbus]]. A350 bude prvním Airbusem s trupem i křídly vyrobenými především z [[uhlík]]ových [[kompozit]]ů tj. [[Uhlíkové vlákno|uhlíkových vláken]] "slepených" polymerem. A350 bude převážet podle varianty 270 až 350 cestujících ve třech sedadlových třídách, počet cestujících může stoupnout v případě zhuštění sedadel u varianty A350-1000 dokonce až na 550. Typ je tedy přímým konkurentem letounů [[Boeing 787]] a větších [[Boeing 777]].
-
'''Airbus A350''' je [[dopravní letoun]] na dlouhé vzdálenosti vyvíjený společností [[Airbus]]. Bude přímým konkurentem letounů [[Boeing 777]] a [[Boeing 787]].
+
Projekt A350 je také ve skutečnosti odpovědí Airbusu na zahájení vývoje modelu [[Boeing 787|787]] u konkurenčního Boeingu. Původní A350 měl používat velké množství komponentů z již existujícího typu [[Airbus A330|A330]] (např. [[trup letadla|trup]]), ale velký úspěch zcela nového Boeingu 787 a reakce potenciálních zákazníků přinutily společnost Airbus změnit projekt A350 na od základu nový typ dopravního letounu. Airbus slibuje, že provozní náklady v současné podobě vyvíjeného A350, nyní prezentovaného jako A350 XWB (''extra wide body'') budou o 8% nižší než u hlavního konkurenčního typu [[Boeing 787]].
-
Projekt A350 je odpovědí Airbusu na zahájení vývoje modelu B787 u konkurenčního Boeingu. Původní A350 měl používat velké množství komponentů z již existujícího typu [[Airbus A330|A330]] (např. trup), ale velký úspěch zcela nového B787 a reakce potenciálních zákazníků přinutily společnost Airbus změnit projekt A350 na od základu nový typ dopravního letounu.
+
Prvním zákazníkem který si letoun závazně objednal byly Qatar Airways, ty objednaly 80 kusů napříč všemi třemi v současnosti vyvíjenými verzemi. Náklady na vývoj mají dosáhnout 12 miliard €. První letoun by měl být nasazen do provozu v první půli roku [[2014]]. K 17.ledna 2012 bylo podle oficiálního sdělení firmy Airbus evidováno celkem 814 objednávek.
 +
 
 +
== Typy ==
 +
Airbus A350 ma tři typy: 800, 900 a 1000.
 +
=== A350-800 ===
 +
Jeho dolet dosahuje 15 750 km.
 +
Vejde se do něj 270 lidí ve třech třídách, maximální konfigurace počítá s 440 sedadly.
 +
Maximální rychlost činí 0,85 mach.
 +
 
 +
=== A350-900 ===
 +
Jeho dolet dosahuje 15 540 km.
 +
Vejde se do něj 314 lidí ve třech třídách, maximální konfigurace počítá s 475 sedadly.
 +
Maximální rychlost činí 0,85 mach.
 +
 
 +
=== A350-1000 ===
 +
Jeho dolet dosahuje 15 360 km.
 +
Vejde se do něj 350 lidí ve třech třídách, maximální konfigurace počítá s 550 sedadly.
 +
Maximální rychlost činí 0,85 mach.
 +
 
 +
== Reference ==
 +
<references />
 +
== Externí odkazy ==
 +
* [http://www.airbus.com/aircraftfamilies/passengeraircraft/a350xwbfamily/ A350 na webu Airbusu]
 +
* [http://www.a350xwb.com/ Airbus A350 XWB]
{{Letouny Airbus}}
{{Letouny Airbus}}
-
{{Článek z Wikipedie}}
+
{{Commonscat}}{{Článek z Wikipedie}}
[[Kategorie:Dopravní letadla]]
[[Kategorie:Dopravní letadla]]
[[Kategorie:Letadla Airbus|A350]]
[[Kategorie:Letadla Airbus|A350]]

Aktuální verze z 20. 8. 2015, 11:01

Airbus A350 XWB je širokotrupý dopravní letoun na dlouhé vzdálenosti vyvíjený společností Airbus. A350 bude prvním Airbusem s trupem i křídly vyrobenými především z uhlíkových kompozitů tj. uhlíkových vláken "slepených" polymerem. A350 bude převážet podle varianty 270 až 350 cestujících ve třech sedadlových třídách, počet cestujících může stoupnout v případě zhuštění sedadel u varianty A350-1000 dokonce až na 550. Typ je tedy přímým konkurentem letounů Boeing 787 a větších Boeing 777.

Projekt A350 je také ve skutečnosti odpovědí Airbusu na zahájení vývoje modelu 787 u konkurenčního Boeingu. Původní A350 měl používat velké množství komponentů z již existujícího typu A330 (např. trup), ale velký úspěch zcela nového Boeingu 787 a reakce potenciálních zákazníků přinutily společnost Airbus změnit projekt A350 na od základu nový typ dopravního letounu. Airbus slibuje, že provozní náklady v současné podobě vyvíjeného A350, nyní prezentovaného jako A350 XWB (extra wide body) budou o 8% nižší než u hlavního konkurenčního typu Boeing 787.

Prvním zákazníkem který si letoun závazně objednal byly Qatar Airways, ty objednaly 80 kusů napříč všemi třemi v současnosti vyvíjenými verzemi. Náklady na vývoj mají dosáhnout 12 miliard €. První letoun by měl být nasazen do provozu v první půli roku 2014. K 17.ledna 2012 bylo podle oficiálního sdělení firmy Airbus evidováno celkem 814 objednávek.

Obsah

Typy

Airbus A350 ma tři typy: 800, 900 a 1000.

A350-800

Jeho dolet dosahuje 15 750 km. Vejde se do něj 270 lidí ve třech třídách, maximální konfigurace počítá s 440 sedadly. Maximální rychlost činí 0,85 mach.

A350-900

Jeho dolet dosahuje 15 540 km. Vejde se do něj 314 lidí ve třech třídách, maximální konfigurace počítá s 475 sedadly. Maximální rychlost činí 0,85 mach.

A350-1000

Jeho dolet dosahuje 15 360 km. Vejde se do něj 350 lidí ve třech třídách, maximální konfigurace počítá s 550 sedadly. Maximální rychlost činí 0,85 mach.

Reference

Externí odkazy



Commons nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
Airbus A350