Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
Caudron C-714
Z Multimediaexpo.cz
m (1 revizi) |
(+ Výrazné vylepšení) |
||
Řádka 29: | Řádka 29: | ||
* '''Délka:''' 8,63 m | * '''Délka:''' 8,63 m | ||
* '''Výška:''' 2,87 m | * '''Výška:''' 2,87 m | ||
- | * '''Nosná plocha:''' 12,5 m | + | * '''Nosná plocha:''' 12,5 m<sup>2</sup> |
- | * '''Plošné zatížení:''' kg/m | + | * '''Plošné zatížení:''' kg/m<sup>2</sup> |
- | * '''Hmotnost prázdného letounu:''' | + | * '''Hmotnost prázdného letounu:''' 1 395 kg |
- | * '''Vzletová hmotnost :''' | + | * '''Vzletová hmotnost :''' 1 880 kg |
* '''Pohonná jednotka:''' 1x invertní, [[řadový motor|řadový]] [[válec (motor)|12válec]] do V [[Renault 12R|Renault 12R 03]] | * '''Pohonná jednotka:''' 1x invertní, [[řadový motor|řadový]] [[válec (motor)|12válec]] do V [[Renault 12R|Renault 12R 03]] | ||
* '''Výkon pohonné jednotky:''' 500 k (373 kW) | * '''Výkon pohonné jednotky:''' 500 k (373 kW) | ||
Řádka 38: | Řádka 38: | ||
===Výkony=== | ===Výkony=== | ||
* '''Maximální rychlost:''' 460 km/h ve výšce 5000 m | * '''Maximální rychlost:''' 460 km/h ve výšce 5000 m | ||
- | * '''Dostup:''' | + | * '''Dostup:''' 9 100 m |
* '''Stoupavost:''' 4000 m / 9 min 40 sec | * '''Stoupavost:''' 4000 m / 9 min 40 sec | ||
- | * '''Dolet:''' 900 | + | * '''Dolet:''' 900 km (486 [[Námořní míle|nmi]]) |
===Výzbroj=== | ===Výzbroj=== | ||
Řádka 50: | Řádka 50: | ||
- | {{Článek z Wikipedie}} | + | {{Commonscat|Caudron C.714}}{{Článek z Wikipedie}} |
[[Kategorie:Francouzská stíhací letadla]] | [[Kategorie:Francouzská stíhací letadla]] |
Aktuální verze z 5. 6. 2015, 19:16
Caudron C-714 | ||
Caudron C-714 ve finských službách | ||
Základní charakteristika | ||
---|---|---|
Určení | stíhací letoun | |
Výrobce | Caudron-Renault | |
Konstruktér | Marcel Riffard | |
První let | 18. července 1936 (C.710) | |
Zařazen | 1940 | |
Vyřazen | 1949 (Finsko) | |
Výroba | 1939-1940 | |
Vyrobeno | asi 90 kusů | |
Varianty | ||
Uživatel | Armee de l'Air | |
Finsko |
Caudron C-714 byl francouzský stíhací letoun, který byl užíván v nevelkém počtu v době 2. světové války. Jednalo se o koncepci letounu, který měl skořepinu sestavenou z dřevěných částí, přičemž stroj měl mít lehký drak a měl ho pohánět motor s menším výkonem. Prototyp s pevným podvozkem byl sestaven již roku 1936, s podvozkem zatahovacím v roce 1938. Ten se sériově vyráběl od roku 1939 s motorem Renault 12R 03 o síle 500 k a s výzbrojí 4 kulometů ráže 7,5 mm pod křídly. I když rychlost ve vodorovném letu byla dostatečná, kvůli slabému motoru typ hůře stoupal a zcela chyběla rezerva výkonu pro boj.
Celkem bylo objednáno 200 kusů, část z nich byla odeslána do Finska, část do Polska. Je zajímavé, že Poláci, kteří se s C-714 ocitli několikrát v boji, hodnotili Caudron C-714 výše než Morane Saulnier MS.406.
Obsah |
Specifikace
Data podle: The Complete Book of Fighters[1]
Technické údaje
- Osádka: 1 pilot
- Rozpětí: 8,97 m
- Délka: 8,63 m
- Výška: 2,87 m
- Nosná plocha: 12,5 m2
- Plošné zatížení: kg/m2
- Hmotnost prázdného letounu: 1 395 kg
- Vzletová hmotnost : 1 880 kg
- Pohonná jednotka: 1x invertní, řadový 12válec do V Renault 12R 03
- Výkon pohonné jednotky: 500 k (373 kW)
Výkony
- Maximální rychlost: 460 km/h ve výšce 5000 m
- Dostup: 9 100 m
- Stoupavost: 4000 m / 9 min 40 sec
- Dolet: 900 km (486 nmi)
Výzbroj
- 4x kulomet ráže 7,5 mm
Reference
- ↑ GREEN, William; SWANBOROUGH, Gordon. The Complete Book of Fighters. New York : Smithmark, 1994. ISBN 0-8317-3939-8.
Externí odkazy
|
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |