V sobotu 2. listopadu proběhla mohutná oslava naší plnoletosti !!
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
V tiskové zprávě k 18. narozeninám brzy najdete nové a zásadní informace.

Messerschmitt Me 410

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
(+ Výrazné vylepšení...)
m (1 revizi)

Verze z 19. 8. 2013, 11:06

Me 410A-1/U2 v britském muzeu

Messerschmitt Me 410 Hornisse (sršeň) byl německý stíhací letoun, vyvinutý jako další následník typu Bf 110.

Letoun vycházel z mizerného typu Me 210, ale na rozdíl od něj měl silnější motory a delší trup. První stroje se k jednotkám dostaly v lednu 1943, kde nahrazovaly hlavně typy Do 217. Poprvé byly použity nad Anglií jako noční stíhače, poté sloužily ve středomoří a na východní frontě. Od roku 1944 začaly nahrazovat stroje Bf 110 v jednotkách Zerstörer, které byly určeny k obraně Německa před spojeneckými bombardéry.

Průzkumná verze měla kamery v pumovnici a žádnou výzbroj. Verze Me 410 A-1 sloužila jako bitevní letoun i lehký bombardér a verze A-1/U4 byla vyzbrojena 50mm kanónem. Od roku 1944 se používala výzbroj 210mm raket a některé typy měly v pumovnici šestihlavňovou raketnici. Celkově stroj svého předchůdce Bf 110 nijak zvýrazně nepřekonal a tak byla výroba roku 1944 ukončena, celkem vzniklo přes 1 100 kusů.

Obsah

Varianty

  • Me 410 A: první série
    • Me 410 A-1 (Schnellbomber)
      • Me 410 A-1/U1 (Behelfsaufklärer)
      • Me 410 A-1/U2 (Behelfszerstörer)
      • Me 410 A-1/U4 (Behelfszerstörer s kanónem BK5 (nur Umrüstungen))
    • Me 410 A-2 (Zerstörer, nevyráběn)
    • Me 410 A-3 (průzkumný letoun)
  • Me 410 B: Sériové provedení jako Me 410 A s kanónem MG 131 místo MG 17
    • Me 410 B-1 (Schnellbomber)
    • Me 410 B-2 (Zerstörer)
      • Me 410 B-2/U2 (Zerstörer)
      • Me 410 B-2/U4 (Zerstörer s kanónem BK 5)
    • Me 410 B-3 (průzkumný letoun)
    • Me 410 B-5 Nosič torpéd, nevyráběn sériově
    • Me 410 B-6 Zkoušen jako lovec ponorek
    • Me 410 B-7 Denní stíhač, jen prototyp
    • Me 410 B-8 Noční stíhač, jen prototyp

Specifikace (Me 410A-1)

Technické údaje

  • Osádka: 2
  • Rozpětí: 16,4 m
  • Délka: 12,48 m
  • Výška: 4,3 m
  • Nosná plocha: 36,2 m²
  • Hmotnost prázdného stroje: 7 520 kg
  • Vzletová hmotnost: 9 705 kg
  • Maximální vzletová hmotnost: 9 750 kg
  • Pohonné jednotky: 2× 12-ti válcový, vidlicový, invertní motor DB 603A, každý o výkonu 1 750 hp

Výkony

  • Maximální rychlost: 624 km/h v 6700 m
  • Dostup: 10 000 m
  • Bojový dolet: 1 690 km

Výzbroj

Externí odkazy