V sobotu 2. listopadu proběhla mohutná oslava naší plnoletosti !!
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
Nabídka
Z Multimediaexpo.cz
(Rozdíly mezi verzemi)
m (Nahrazení textu) |
m (1 revizi) |
Aktuální verze z 23. 7. 2013, 14:34
Nabídka (značí se S, z anglického supply) je ekonomický pojem vyjadřující objem výstupu výroby, které chce vyrábějící subjekt na trhu prodat za určitou cenu. Rozlišujeme elastickou (pružnou) nabídku a neelastickou nabídku. Zákon rostoucí nabídky vysvětluje, že s rostoucí cenou roste nabízené množství tržních výstupů, toto platí i naopak. Toto se vysvětluje tím, že vysoké ceny zboží jsou pro nové a další výrobce stimulem, toto znamená, že vyšší výroba přinese vyšší zisk.
Obsah |
Dělení nabídky
- Agregátní – souhrn všech zamýšlených prodejů, se kterými přicházejí výrobci na trh, cenu určuje trh,
- individuální – nabídka jednoho výrobce, je určena objemem výroby tohoto jednotlivého výrobce a cenou jeho zboží,
- dílčí (tržní) – představující součet individuálních nabídek jednotlivých firem na určitém trhu, pouze jednoho druhu zboží.
Ovlivňující faktory
- Cena daného zboží,
- výrobní náklady, pokles nákladů umožňuje ze stejných zdrojů vyrobit více,
- ceny alternativních výrobků, které může výrobce produkovat se svými výrobními faktory
- počet výrobců či dodavatelů (včetně dovozu),
- specifické faktory – počasí v zemědělství, technické požadavky na výrobky,
- hospodářská politika státu v oblasti zahraničního obchodu,
- očekávání
Související články
Zdroje
- MACÁKOVÁ, Libuše, a kolektiv Mikroekonomie:základní kurs. Slaný : Melandrium, 2007. ISBN 978-80-86175-56-0. Kapitola Nabídka, s. 31-32.
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |