Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
V tiskové zprávě k 18. narozeninám brzy najdete nové a zásadní informace.
Dodge Viper
Z Multimediaexpo.cz
m (Nahrazení textu) |
(+ Vylepšení) |
||
(Není zobrazena jedna mezilehlá verze.) | |||
Řádka 5: | Řádka 5: | ||
| popis2 = Logo Dodge Viper | | popis2 = Logo Dodge Viper | ||
| vyrobce = [[Dodge]] | | vyrobce = [[Dodge]] | ||
- | | koncern = | + | | koncern = Chrysler LLC |
| dalsinazvy = | | dalsinazvy = | ||
| produkce = 1992 — současnost | | produkce = 1992 — současnost | ||
Řádka 18: | Řádka 18: | ||
| designer = Tom Gale | | designer = Tom Gale | ||
| pribuznevozy = | | pribuznevozy = | ||
- | }} | + | }}'''Dodge Viper''' je sportovní auto s motorem [[Motor V10|V10]] od divize [[Dodge]] firmy Chrysler LLC. Výroba dvousedadlových automobilů začala roku 1992. |
- | '''Dodge Viper''' je sportovní auto s motorem [[Motor V10|V10]] od divize [[Dodge]] firmy | + | |
==První generace (1992–2002)== | ==První generace (1992–2002)== | ||
- | [[Soubor:Dodge Viper 2003-04-19.jpg|thumb|left|Viper RT/10]] | + | [[Soubor:Dodge Viper 2003-04-19.jpg|thumb|left|200px|Viper RT/10]] |
===Viper RT/10=== | ===Viper RT/10=== | ||
- | ''RT/10'' je [[roadster]]. Jeho první prototyp byl testovám v lednu 1989. Roku 1991 se poprvé uvedl jako [[safety car]] v závodu [[Indianapolis 500]] a jeho prodej začal v roce 1992. <br/> | + | ''RT/10'' je [[roadster]]. Jeho první prototyp byl testovám v lednu 1989. Roku 1991 se poprvé uvedl jako [[safety car]] v závodu [[Indianapolis 500]] a jeho prodej začal v roce 1992. <br /> |
Kromě chybějící střechy (k dispozici byla skládací plátěná) a postraních oken, nemělo auto ani vnější kliky u dveří. | Kromě chybějící střechy (k dispozici byla skládací plátěná) a postraních oken, nemělo auto ani vnější kliky u dveří. | ||
- | Vrcholem auta byl jeho [[motor s vnitřním spalováním]], který produkoval 400 koňských sil (298kW) při 4600 otáčkách za minutu. Ten byl ale nejprve moc těžký, a tak Lamborghini vyměnili původní [[litina|litinu]] za [[hliník]]ovou [[slitina|slitinu]]. Maximální rychlost byla 290 km/h. <br/> | + | Vrcholem auta byl jeho [[motor s vnitřním spalováním]], který produkoval 400 koňských sil (298kW) při 4600 otáčkách za minutu. Ten byl ale nejprve moc těžký, a tak Lamborghini vyměnili původní [[litina|litinu]] za [[hliník]]ovou [[slitina|slitinu]]. Maximální rychlost byla 290 km/h. <br /> |
Samotné auto bylo vyrobeno z trubkové oceli. | Samotné auto bylo vyrobeno z trubkové oceli. | ||
- | [[Soubor:Dodge Viper GTS (Red-white) at the Goodwood Breakfast Club.jpg|thumb|left|Viper GTS]] | + | [[Soubor:Dodge Viper GTS (Red-white) at the Goodwood Breakfast Club.jpg|thumb|left|200px|Viper GTS]] |
===Viper GTS=== | ===Viper GTS=== | ||
- | Uzavřené [[coupé]], nazývané ''Viper GTS'', následovalo v roce 1996. Stejně jako jeho předchůdce bylo vybráno jako safety car pro Indianapolis 500.<br/> | + | Uzavřené [[coupé]], nazývané ''Viper GTS'', následovalo v roce 1996. Stejně jako jeho předchůdce bylo vybráno jako safety car pro Indianapolis 500.<br /> |
Zajímavým rysem byla tzv. ''Double Bubble'' střecha - mírně zvednutá nad každým sedadlem. Dalším rozdílem byl např. silnější motor a kompletně přepracovaný podvozek, který byl o 27 kg lehčí. | Zajímavým rysem byla tzv. ''Double Bubble'' střecha - mírně zvednutá nad každým sedadlem. Dalším rozdílem byl např. silnější motor a kompletně přepracovaný podvozek, který byl o 27 kg lehčí. | ||
Po vylepšení výkonu přišel na řadu i luxus. Roku 1996 byly autu přidány dva přední airbagy. | Po vylepšení výkonu přišel na řadu i luxus. Roku 1996 byly autu přidány dva přední airbagy. | ||
- | V prvních šesti letech jich bylo prodáno asi 10 000. <br/> | + | V prvních šesti letech jich bylo prodáno asi 10 000. <br /> |
Roku 2002 byl oslaven konec druhé generace vyrobením 360 modelů z tzv. "Final Edition". Ty byly červené s bílými pruhy. | Roku 2002 byl oslaven konec druhé generace vyrobením 360 modelů z tzv. "Final Edition". Ty byly červené s bílými pruhy. | ||
==Druhá generace (2003 – současnost)== | ==Druhá generace (2003 – současnost)== | ||
- | [[Soubor:Dodge-Viper-SRT10.jpg|thumb|Viper SRT-10]] | + | [[Soubor:Dodge-Viper-SRT10.jpg|thumb|220px|Viper SRT-10]] |
- | [[Soubor:2006 Dodge Viper GTS.jpg|thumb|Viper SRT-10 Coupe]] | + | [[Soubor:2006 Dodge Viper GTS.jpg|thumb|220px|Viper SRT-10 Coupe]] |
- | Roku 2003 podstoupil Dodge Viper velkou změnu designu. Nový '''SRT-10''' měl ostřejší a šikmější karoserii a stal se z něj [[kabriolet]]. Jeho váha byla 230 kg a nový motor produkoval 500 koňských sil (370 kW). Podvozek byl pevnější a lehčí o 36 kg. <br/> | + | Roku 2003 podstoupil Dodge Viper velkou změnu designu. Nový '''SRT-10''' měl ostřejší a šikmější karoserii a stal se z něj [[kabriolet]]. Jeho váha byla 230 kg a nový motor produkoval 500 koňských sil (370 kW). Podvozek byl pevnější a lehčí o 36 kg. <br /> |
V roce 2004 oznámil Dodge edici Mamba. Tyto vozy měly černý interiér s červenými švy. Byly o 3000 dolarů dražší a vyrobeno jich bylo pouze 200. | V roce 2004 oznámil Dodge edici Mamba. Tyto vozy měly černý interiér s červenými švy. Byly o 3000 dolarů dražší a vyrobeno jich bylo pouze 200. | ||
Aktuální verze z 26. 3. 2019, 13:58
Dodge Viper | ||
Dodge Viper Logo.jpg | ||
Logo Dodge Viper | ||
Základní charakteristika | ||
---|---|---|
Výrobce | ||
Koncern | Chrysler LLC | |
Produkce | ||
Vyrobeno | ||
Místa výroby | ||
Karoserie | ||
Designér | Tom Gale | |
Třída | ||
Technické údaje | ||
Délka | ||
Šířka | ||
Výška | ||
Rozvor | ||
Hmotnost | ||
Objem nádrže | ||
Motor a převodovka | ||
Motor | ||
Objem | ||
Počet válců | ||
Výkon | ||
Převodovka | manuální šestistupňová |
Dodge Viper je sportovní auto s motorem V10 od divize Dodge firmy Chrysler LLC. Výroba dvousedadlových automobilů začala roku 1992.
Obsah |
První generace (1992–2002)
Viper RT/10
RT/10 je roadster. Jeho první prototyp byl testovám v lednu 1989. Roku 1991 se poprvé uvedl jako safety car v závodu Indianapolis 500 a jeho prodej začal v roce 1992.
Kromě chybějící střechy (k dispozici byla skládací plátěná) a postraních oken, nemělo auto ani vnější kliky u dveří.
Vrcholem auta byl jeho motor s vnitřním spalováním, který produkoval 400 koňských sil (298kW) při 4600 otáčkách za minutu. Ten byl ale nejprve moc těžký, a tak Lamborghini vyměnili původní litinu za hliníkovou slitinu. Maximální rychlost byla 290 km/h.
Samotné auto bylo vyrobeno z trubkové oceli.
Viper GTS
Uzavřené coupé, nazývané Viper GTS, následovalo v roce 1996. Stejně jako jeho předchůdce bylo vybráno jako safety car pro Indianapolis 500.
Zajímavým rysem byla tzv. Double Bubble střecha - mírně zvednutá nad každým sedadlem. Dalším rozdílem byl např. silnější motor a kompletně přepracovaný podvozek, který byl o 27 kg lehčí.
Po vylepšení výkonu přišel na řadu i luxus. Roku 1996 byly autu přidány dva přední airbagy.
V prvních šesti letech jich bylo prodáno asi 10 000.
Roku 2002 byl oslaven konec druhé generace vyrobením 360 modelů z tzv. "Final Edition". Ty byly červené s bílými pruhy.
Druhá generace (2003 – současnost)
Roku 2003 podstoupil Dodge Viper velkou změnu designu. Nový SRT-10 měl ostřejší a šikmější karoserii a stal se z něj kabriolet. Jeho váha byla 230 kg a nový motor produkoval 500 koňských sil (370 kW). Podvozek byl pevnější a lehčí o 36 kg.
V roce 2004 oznámil Dodge edici Mamba. Tyto vozy měly černý interiér s červenými švy. Byly o 3000 dolarů dražší a vyrobeno jich bylo pouze 200.
Roku 2005 byl představen nový Viper SRT-10 Coupe. Ten vypadal skoro stejně jako GTS a opět se u něj objevila Double Bubble střecha.
Externí odkazy
|
|
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |