Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
V tiskové zprávě k 18. narozeninám brzy najdete nové a zásadní informace.
Renault Fuego
Z Multimediaexpo.cz
m (1 revizi) |
(+ Výrazné vylepšení) |
||
Řádka 1: | Řádka 1: | ||
- | [[ | + | [[Soubor:1987 Renault Fuego GTX (11643018366).jpg|thumb|240px|Renault Fuego GTX]] |
+ | [[Soubor:1987 Renault Fuego GTX (11643243726).jpg|thumb|240px|Renault Fuego GTX]] | ||
'''Renault Fuego''' byl sportovněji laděným vozem francouzské automobilky Renault. V evropě se vyráběl pouhých 5 let, jeho výroba pokračovala v [[Argentina|Argentině]]. V současné době se plánuje představení jeho nástupce. Automobil nezískal nikdy značnou popularitu, přestože šlo o první automobil vybavený centrálním zamykáním. | '''Renault Fuego''' byl sportovněji laděným vozem francouzské automobilky Renault. V evropě se vyráběl pouhých 5 let, jeho výroba pokračovala v [[Argentina|Argentině]]. V současné době se plánuje představení jeho nástupce. Automobil nezískal nikdy značnou popularitu, přestože šlo o první automobil vybavený centrálním zamykáním. | ||
== Historie == | == Historie == | ||
- | Objevil se v únoru [[1980]], výroba byla ukončena v roce [[1985]], v | + | Objevil se v únoru [[1980]], výroba byla ukončena v roce [[1985]], v [[Argentina|Argentině]] až v roce [[1992]] pod názvem '''Fuego GTA Max'''. Nahradil dosavadní sportovní modely [[Renault 15]] a [[Renault 17]]. Celkem bylo vyrobeno 250 016 kusů. Design vozu měl na svědomí Robert Oprom (Citroën SM). Automobil charakterizovalo prosklené zadní okno a černé pruhy na bocích karoserie. Po skončení krátké výroby vzrostla cena ojetých exemplářů. V roce [[1983]] se vozidlo začalo dodávat s centrálním zamykáním jako první automobil vůbec. Automobil si zahrál ve filmu [[Absolutně Scary]]. |
== Technická data == | == Technická data == | ||
Automobil dlouhý 4.4 m vycházel z vozu [[Renault 18]]. [[Motor]] byl uložen podélně a poháněl přední nápravu. Zpočátku byly nabízeny zážehové čtyřválce 1397 ccm (46 [[kW]]), 1647 ccm (69 kW) a 1995 ccm (80 kW). V září [[1982]] prošlo Fuego faceliftem. V rámci modernizace se objevil přeplňovaný turbo diesel 2068 ccm (66 kW). Pro [[Spojené státy americké|americké]] trhy se objevil motor 1565 ccm (97 kW, 200 [[km/h]]). ten se na evropském trhu objevil až v roce [[1983]]. Pro změnu byl z nabídky stažen dvoulitrový agregát. V roce [[1984]] byla ukončena varianta s dieselovým motorem. Podvozek většinou výkonným motorům nestačil. Karoserie automobilu je velmi náchylná ke korozi. | Automobil dlouhý 4.4 m vycházel z vozu [[Renault 18]]. [[Motor]] byl uložen podélně a poháněl přední nápravu. Zpočátku byly nabízeny zážehové čtyřválce 1397 ccm (46 [[kW]]), 1647 ccm (69 kW) a 1995 ccm (80 kW). V září [[1982]] prošlo Fuego faceliftem. V rámci modernizace se objevil přeplňovaný turbo diesel 2068 ccm (66 kW). Pro [[Spojené státy americké|americké]] trhy se objevil motor 1565 ccm (97 kW, 200 [[km/h]]). ten se na evropském trhu objevil až v roce [[1983]]. Pro změnu byl z nabídky stažen dvoulitrový agregát. V roce [[1984]] byla ukončena varianta s dieselovým motorem. Podvozek většinou výkonným motorům nestačil. Karoserie automobilu je velmi náchylná ke korozi. | ||
- | |||
- | |||
- | |||
== Externí odkazy == | == Externí odkazy == | ||
- | *[http:// | + | * [http://auto.idnes.cz/renault-fuego-ohen-ktery-nikdo-nerozfoukal-fe0-/auto_ojetiny.aspx?c=A050214_175758_auto_ojetiny_fdv Renault Fuego: oheň, který nikdo nerozfoukal (česky)] |
- | + | ||
- | {{Článek z Wikipedie}} | + | {{Flickr|Renault+Fuego}}{{Commonscat|Renault Fuego}}{{Článek z Wikipedie}} |
[[Kategorie:Sportovní automobily]] | [[Kategorie:Sportovní automobily]] | ||
[[Kategorie:Automobily Renault|Fuego]] | [[Kategorie:Automobily Renault|Fuego]] |
Aktuální verze z 28. 7. 2017, 11:10
Renault Fuego byl sportovněji laděným vozem francouzské automobilky Renault. V evropě se vyráběl pouhých 5 let, jeho výroba pokračovala v Argentině. V současné době se plánuje představení jeho nástupce. Automobil nezískal nikdy značnou popularitu, přestože šlo o první automobil vybavený centrálním zamykáním.
Historie
Objevil se v únoru 1980, výroba byla ukončena v roce 1985, v Argentině až v roce 1992 pod názvem Fuego GTA Max. Nahradil dosavadní sportovní modely Renault 15 a Renault 17. Celkem bylo vyrobeno 250 016 kusů. Design vozu měl na svědomí Robert Oprom (Citroën SM). Automobil charakterizovalo prosklené zadní okno a černé pruhy na bocích karoserie. Po skončení krátké výroby vzrostla cena ojetých exemplářů. V roce 1983 se vozidlo začalo dodávat s centrálním zamykáním jako první automobil vůbec. Automobil si zahrál ve filmu Absolutně Scary.
Technická data
Automobil dlouhý 4.4 m vycházel z vozu Renault 18. Motor byl uložen podélně a poháněl přední nápravu. Zpočátku byly nabízeny zážehové čtyřválce 1397 ccm (46 kW), 1647 ccm (69 kW) a 1995 ccm (80 kW). V září 1982 prošlo Fuego faceliftem. V rámci modernizace se objevil přeplňovaný turbo diesel 2068 ccm (66 kW). Pro americké trhy se objevil motor 1565 ccm (97 kW, 200 km/h). ten se na evropském trhu objevil až v roce 1983. Pro změnu byl z nabídky stažen dvoulitrový agregát. V roce 1984 byla ukončena varianta s dieselovým motorem. Podvozek většinou výkonným motorům nestačil. Karoserie automobilu je velmi náchylná ke korozi.
Externí odkazy
|
|
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |