V sobotu 2. listopadu proběhla mohutná oslava naší plnoletosti !!
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
V tiskové zprávě k 18. narozeninám brzy najdete nové a zásadní informace.

Lavočkin La-200

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
m (Nahrazení textu „{{#widget:Google PlusOne|size=medium|lang=cs|count=true}}{{#widget:Tweet button}}<facelikebutton style="2" showsend="0"></facelikebutton><br /> {{#widget:AddThis |page_name={{PAGENAME}} |page_url={{fullurl:{{PAGENAME}}}} |account_id=my)
(+ Vylepšení)
 
Řádka 1: Řádka 1:
-
'''[[Lavočkin]] La-200''' bylo sovětské [[Stíhací letoun|stíhací letadlo]] pro každé počasí. Byl to celokovový letoun s rozměrným trupem a šípovým křídlem, který byl vybaven vůbec prvním sovětským leteckým [[radiolokátor]]em ''RP-1 Izumrud''. Poprvé vzlétl [[9. září]] [[1949]].
+
'''Lavočkin La-200''' bylo sovětské [[Stíhací letoun|stíhací letadlo]] pro každé počasí. Byl to celokovový letoun s rozměrným trupem a šípovým křídlem, který byl vybaven vůbec prvním sovětským leteckým [[radiolokátor]]em ''RP-1 Izumrud''. Poprvé vzlétl [[9. září]] [[1949]].
V polovině roku [[1951]] ho však osudově zasáhla změna strategické koncepce sovětského letectva, jenž ho zařadila do nové role dálkového stíhače. Kvůli tomu musela být vyvinuta nová verze La-200B s výkonnějším [[radiolokátor]]em ''RP-2 Izumrud'' a výkonnějšími motory. Nový [[radiolokátor]] vyžadoval výrazně mohutnější kryt antény, což nakonec dostalo letoun na samé hranice jeho možností. Navíc La-200B nedokázal vyhovět požadavku na předepsaný dolet dálkového stíhače - 3500 km.  
V polovině roku [[1951]] ho však osudově zasáhla změna strategické koncepce sovětského letectva, jenž ho zařadila do nové role dálkového stíhače. Kvůli tomu musela být vyvinuta nová verze La-200B s výkonnějším [[radiolokátor]]em ''RP-2 Izumrud'' a výkonnějšími motory. Nový [[radiolokátor]] vyžadoval výrazně mohutnější kryt antény, což nakonec dostalo letoun na samé hranice jeho možností. Navíc La-200B nedokázal vyhovět požadavku na předepsaný dolet dálkového stíhače - 3500 km.  
Řádka 27: Řádka 27:
=== Výzbroj ===
=== Výzbroj ===
* 3x 37 mm [[Letecký kanón|kanón]] [[NS-37]]
* 3x 37 mm [[Letecký kanón|kanón]] [[NS-37]]
-
 
-
== 290 sociálních sítí a dalších služeb (připojte se) ==
 
-
{{#widget:Google PlusOne|size=medium|lang=cs|count=true}}<br style="clear: both;" />
 
-
{{#widget:AddThis
 
-
|page_name={{PAGENAME}}
 
-
|page_url={{fullurl:{{PAGENAME}}}}
 
-
|account_id=my-account-id
 
-
|logo_url=
 
-
|logo_background=FFFFFF
 
-
|logo_color=FFFFFF
 
-
|brand=Multimediaexpo.cz
 
-
|options=favorites, facebook, twitter, email, more
 
-
|offset_top=0
 
-
|offset_left=0
 
-
}}
 
== Externí odkazy ==
== Externí odkazy ==
* [http://www.aviastar.org/air/russia/la-200.php Aviastar.org - Lavochkin La-200 (anglicky)]
* [http://www.aviastar.org/air/russia/la-200.php Aviastar.org - Lavochkin La-200 (anglicky)]
-
+
 
 +
 
 +
{{220 sociálních sítí}}
[[Kategorie:Letadla Lavočkin]]
[[Kategorie:Letadla Lavočkin]]
[[Kategorie:Sovětská a ruská stíhací letadla]]
[[Kategorie:Sovětská a ruská stíhací letadla]]
[[Kategorie:Originální články Multimediaexpo.cz]]
[[Kategorie:Originální články Multimediaexpo.cz]]

Aktuální verze z 31. 8. 2016, 09:17

Lavočkin La-200 bylo sovětské stíhací letadlo pro každé počasí. Byl to celokovový letoun s rozměrným trupem a šípovým křídlem, který byl vybaven vůbec prvním sovětským leteckým radiolokátorem RP-1 Izumrud. Poprvé vzlétl 9. září 1949.

V polovině roku 1951 ho však osudově zasáhla změna strategické koncepce sovětského letectva, jenž ho zařadila do nové role dálkového stíhače. Kvůli tomu musela být vyvinuta nová verze La-200B s výkonnějším radiolokátorem RP-2 Izumrud a výkonnějšími motory. Nový radiolokátor vyžadoval výrazně mohutnější kryt antény, což nakonec dostalo letoun na samé hranice jeho možností. Navíc La-200B nedokázal vyhovět požadavku na předepsaný dolet dálkového stíhače - 3500 km. Proto byl postaven pouze jediný prototyp.

Obsah

Specifikace (La-200B)

Technické údaje

  • Posádka: 2
  • Délka: 17,33 m
  • Rozpětí: 12,95 m
  • Výška:
  • Plocha křídel: 40 m2
  • Hmotnost (prázdný): 8 810 kg
  • Hmotnost (naložen): 11 560 kg
  • Maximální vzletová hmotnost: 16 244 kg
  • Pohonná jednotka: 2 × proudový motor Klimov VK-1A, každý o tahu 30,7 kN

Výkony

  • Maximální rychlost: 1 030 km/h ve výšce 5 000 m
  • Akční rádius: 960 km
  • Přeletový dolet: 2 800 km
  • Dostup: 14 200 m
  • Stoupavost: 23,81 m/s
  • Zátěž křídel: 289 kg/m2
  • Tah/Hmotnost:

Výzbroj

Externí odkazy


Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly.
Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás.
Náš FIO účet — 2500575897 / 2010