Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
Šablona:Článek dne/2016/02
Z Multimediaexpo.cz
(Doplnění textu) |
m (jen Civilizace) |
||
Řádka 1: | Řádka 1: | ||
<!-- Zde bude umístěn článek platný pro daný rok a den. Každému dni náleží jiný článek. --> | <!-- Zde bude umístěn článek platný pro daný rok a den. Každému dni náleží jiný článek. --> | ||
[[Soubor:Civilization-1-Win16-01.png|right|160px|Počáteční menu hry Civilization]] | [[Soubor:Civilization-1-Win16-01.png|right|160px|Počáteční menu hry Civilization]] | ||
- | '''[[Civilization|Sid Meier's Civilization]]''' (v češtině zvaná ''Civilizace | + | '''[[Civilization|Sid Meier's Civilization]]''' (v češtině zvaná ''Civilizace'') je prvním dílem úspěšné série [[Tahová strategie|tahových]] [[Strategická počítačová hra|strategických počítačových her]] typu [[4X]] od společnosti [[Civilization (série)|MicroProse]]. |
Byla vydána v roce [[1991]] pro [[MS-DOS]]. A díky mimořádnému úspěchu byla v roce [[1993]] portována do [[Windows 3.x|Windows 3.1]]. | Byla vydána v roce [[1991]] pro [[MS-DOS]]. A díky mimořádnému úspěchu byla v roce [[1993]] portována do [[Windows 3.x|Windows 3.1]]. |
Verze z 11. 1. 2016, 02:31
Sid Meier's Civilization (v češtině zvaná Civilizace) je prvním dílem úspěšné série tahových strategických počítačových her typu 4X od společnosti MicroProse.
Byla vydána v roce 1991 pro MS-DOS. A díky mimořádnému úspěchu byla v roce 1993 portována do Windows 3.1.
Pro svůj úspěch a oblíbenost měla velký vliv na podobu dalších strategických her. Vzniklo též několik jejích klonů, které převzaly většinu pravidel beze změny – například Freeciv a C-evo.
Civilizace má oproti jiným hrám široký záběr co do epochy, v níž se odehrává. Hra začíná v roce 4 000 před n. l. a hráč postupně vynalézá mnoho desítek technologií, jako železo, psaní, jízdu na koni, později střelný prach, železnici a spalovací motor a nakonec tanky, bombardéry, jadernou bombu a let do vesmíru.
Hráč začíná s jednou jednotkou osadníků. Z nich postaví město, které produkuje vojenské jednotky a další osadníky, nebo též budovy zvyšující produktivitu města. Podstatou hry je úspěšně řídit říši a moudře rozdělit prostředky mezi armádu, vědu, rozvoj měst, průzkum, zabírání nových území apod.
Hráč se při hře setkává s jinými civilizacemi, které jsou řízené počítačem. S nimi může soupeřit o zabrání území, bojovat pomocí vojenských jednotek, vyjednávat mír, nebo spolupracovat (například výměnou technologií).
Každé město spravuje v závislosti na své velikosti jistý počet políček. Různá pole generují různá množství výše uvedeného, například pastviny generují hodně jídla, lesy poskytují suroviny. Existují též bonusová políčka: například les se zvěří produkuje více jídla než běžný les.
Obyvatelé města jsou na počátku hry nespokojení a je nutné je změnit na spokojené nebo šťastné pomocí budov, vojenských jednotek ve městě, divů nebo luxusu. Pokud v některém městě je více nespokojených obyvatel než šťastných, dojde k revoltě a město přestane produkovat.