V sobotu 2. listopadu proběhla mohutná oslava naší plnoletosti !!
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!

Dishonored 2

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
(+ Aktualizace)
(++)
Řádka 23: Řádka 23:
Větry, které vanou nad městem a do města, však způsobují, že se ve městě vyskytují prachové bouře, zejména v jeho důlní oblasti, kvůli nimž se mu začalo říkat "Prachová oblast". V době, kdy hra začíná, vedou v okrsku násilný konflikt dvě frakce, Howlerové a Dozorci, přičemž Howlerové se snaží postavit proti novému vévodovi a celé jeho rodině.
Větry, které vanou nad městem a do města, však způsobují, že se ve městě vyskytují prachové bouře, zejména v jeho důlní oblasti, kvůli nimž se mu začalo říkat "Prachová oblast". V době, kdy hra začíná, vedou v okrsku násilný konflikt dvě frakce, Howlerové a Dozorci, přičemž Howlerové se snaží postavit proti novému vévodovi a celé jeho rodině.
-
Dishonored 2 je akční adventura se stealth prvky, která se hraje z pohledu první osoby. Po hraní za císařovnu Emily Kaldwin během prologu, se hráči mohou rozhodnout, zda budou hrát za Emily, nebo za Corva Attana, hlavního hrdinu z předchozí hry Dishonored. Vedlejší mise odemykají alternativní metody vraždy, nesmrtící přístupy a cesty, jak projít hlavní misi. Obě postavy ovládají pistoli, kuši, výsuvnou čepel, granáty a miny – všechny tyto zbraně lze vylepšovat. Vylepšení lze zakoupit v obchodech na černém trhu, které se nacházejí v jednotlivých úrovních, a modré návody (blueprints) rozeseté po celém prostředí odemykají nová vylepšení. K nákupu těchto vylepšení jsou zapotřebí mince, které lze nalézt v úrovních nebo získat z jiných sběratelských předmětů, například z krádeží [[obraz]]ů.  
+
Dishonored 2 je akční adventura se stealth prvky, která se hraje z pohledu první osoby. Po hraní za císařovnu Emily Kaldwin během prologu, se hráči mohou rozhodnout, zda budou hrát za Emily, nebo za Corva Attana, hlavního hrdinu z předchozí hry Dishonored. Vedlejší mise odemykají alternativní metody vraždy, nesmrtící přístupy a cesty, jak projít hlavní misi. Obě postavy ovládají pistoli, kuši, výsuvnou čepel, granáty a miny – všechny tyto zbraně lze vylepšovat. Vylepšení lze zakoupit v obchodech na černém trhu, které se nacházejí v jednotlivých úrovních, a modré návody (blueprints) rozeseté po celém prostředí odemykají nová vylepšení. K nákupu těchto vylepšení jsou zapotřebí mince, které lze nalézt v úrovních nebo získat z jiných sběratelských předmětů, například z krádeží obrazů.  
Hráči si mohou vybrat, zda budou hrát skrytě, nebo ne, a mohou hru dokončit, aniž by přišli o život. Elixíry zdraví a spotřební materiál na jídlo obnoví zdraví, zatímco elixíry many doplní manu.
Hráči si mohou vybrat, zda budou hrát skrytě, nebo ne, a mohou hru dokončit, aniž by přišli o život. Elixíry zdraví a spotřební materiál na jídlo obnoví zdraví, zatímco elixíry many doplní manu.
-
Detekce nepřátel funguje na principu přímé viditelnosti, přičemž hráči mohou využívat krytí nebo vyvýšená místa mimo zorný kužel nepřátel, aby zůstali neodhaleni.
+
Detekce nepřátel funguje na principu přímé viditelnosti, přičemž hráči mohou využívat krytí nebo vyvýšená místa mimo zorný kužel nepřátel, aby zůstali neodhaleni. Tma může hráči pomoci zůstat skrytý, ale je účinná pouze na dálku. Měřiče výstrahy nepřátel a hudební signály dávají hráči vědět, zda byl spatřen. [[Hluk]] způsobí, že se nepřátelé vydají na průzkum, včetně hluku způsobeného rozbitými lahvemi nebo údery hráče mečem o [[zeď]]. Toho lze využít k záměrnému nalákání stráží do pastí nebo k narušení jejich hlídkové trasy.  
-
Tma může hráči pomoci zůstat skrytý, ale je účinná pouze na dálku. Měřiče výstrahy nepřátel a hudební signály dávají hráči vědět, zda byl spatřen.  
+
Hráči se mohou dívat klíčovými dírkami, které jim pomohou prozkoumat místnost před vstupem, a mohou se naklánět, aby se podívali z úkrytu, aniž by se zcela odhalili. Hráč může být odhalen, pokud příliš dlouho vykukuje zpoza zdi, což je vlastnost, která se v [[Dishonored]] nevyskytovala.
-
Hluk způsobí, že se nepřátelé vydají na průzkum, včetně hluku způsobeného rozbitými lahvemi nebo údery hráče mečem o zeď. Toho lze využít k záměrnému nalákání stráží do pastí nebo k narušení jejich hlídkové trasy.  
+
-
Hráči se mohou dívat klíčovými dírkami, které jim pomohou prozkoumat místnost před vstupem, a mohou se naklánět, aby se podívali z úkrytu, aniž by se zcela odhalili.  
+
-
Hráč může být odhalen, pokud příliš dlouho vykukuje zpoza zdi, což je vlastnost, která se v Dishonored 1 nevyskytovala.
+
-
Aby se hráč vyhnul odhalení, může lidi přiškrtit nebo jim podříznout hrdlo. Těla lze odnést a ukrýt. Alarmy lze vypnout, aby nepřátelé nebyli upozorněni na hráčovu přítomnost.
+
Aby se hráč vyhnul odhalení, může lidi přiškrtit nebo jim podříznout hrdlo. Těla lze odnést a ukrýt. Alarmy lze vypnout, aby nepřátelé nebyli upozorněni na hráčovu přítomnost. Světelné stěny, smrtící elektrické bariéry poháněné větrem nebo velrybím tukem, lze vypnout nebo přepojit tak, aby se při průchodu jimi zabíjeli pouze nepřátelé. Kanystry s velrybím olejem při větším nárazu explodují, a díky tomu je můžeme házet na nepřátele jako vysoce účinné [[Bomba|bomby]].
-
Světelné stěny, smrtící elektrické bariéry poháněné větrem nebo velrybím tukem, lze vypnout nebo přepojit tak, aby se při průchodu jimi zabíjeli pouze nepřátelé.  
+
-
Kanystry s velrybím olejem při větším nárazu explodují, a díky tomu je můžeme házet na nepřátele jako vysoce účinné bomby.
+
-
Ve hře Dishonored 2 se objevují nesmrtící bojové pohyby, které vyvedou člověka z rovnováhy nebo ho přivedou do bezvědomí - chvaty, bloky, tlaky, kopy, skluzy z podřepu, pády z výšky,  
+
Ve hře se objevují nesmrtící bojové pohyby, které vyvedou člověka z rovnováhy nebo ho přivedou do bezvědomí chvaty, bloky, tlaky, kopy, skluzy z podřepu, pády z výšky, uspávací šipky, omračující miny a různé nadpřirozené schopnosti. Dishonored 2 obsahuje pokročilý systém chaosu, který výrazně překonává první hru. Zabíjením postav získává hráč chaos představující destabilizaci světa a stále temnější konec hry.
-
uspávací šipky, omračující miny a různé nadpřirozené schopnosti - a obsahuje systém chaosu použitý v první hře.  
+
-
Hráč získává chaos zabíjením postav, což představuje destabilizaci světa.
+
Hra přidává do systému prvek, kdy je na začátku mise náhodným nehráčským postavám procedurálně přiřazen jeden ze tří stavů: sympatický, vinný a vražedný.  
Hra přidává do systému prvek, kdy je na začátku mise náhodným nehráčským postavám procedurálně přiřazen jeden ze tří stavů: sympatický, vinný a vražedný.  

Verze z 12. 7. 2022, 19:51

Hlavní menu hry
Loď Meagan Fosterové
Svět Dishonored 2

Dishonored 2 je akční adventura z roku 2016, kterou vyvinulo Arkane Studios a vydala Bethesda Softworks pro Microsoft Windows, PlayStation 4 a Xbox One. Jedná se o pokračování hry Dishonored z roku 2012. Poté, co je císařovna Emily Kaldwinová sesazena čarodějnicí Delilah Copperspoonovou, si hráč může vybrat, zda bude hrát za Emily, nebo za jejího královského ochránce a otce Corva Attana, který se snaží získat trůn zpět. Emily a Corvo využívají vlastní řadu nadpřirozených schopností, ačkoli hráč se může alternativně rozhodnout, že se těchto schopností zcela vzdá. Vzhledem k nelineární hratelnosti hry existuje mnoho způsobů, jak mise dokončit, od nesmrtícího plížení až po záměrně násilný konflikt.

Posunutí časové linie přinesl návrh na Emily Kaldwinovou, dítě ve hře Dishonored, jako hratelnou postavu. Estetika hry byla ovlivněna obrazy a sochami. Děj se odehrává ve fiktivním městě Karnaca a jeho historie byla vymyšlena během jednoho roku. Samotné město vycházelo z jihoevropských zemí, jako je Řecko, Itálie a Španělsko, a čerpalo z architektury, módy a technologií roku 1851.

Mezi hlasové herce hry patří Rosario Dawson, Sam Rockwell, Robin Lord Taylor, Jamie Hector, Pedro Pascal a Vincent D'Onofrio.

Hra Dishonored 2 se dočkala značně pozitivního přijetí. Chválena byla vylepšení, která byla provedena od první hry: náročnější stealth, přizpůsobivost schopností Emily a Corva oběma herním stylům, výtvarné vedení, kreativní design jednotlivých misí, realizace herního světa i znovuhratelnost a umělá inteligence.

Kritika směřovala k nedostatečnému zaměření zastřešujícího příběhu. Kromě toho byly nepříznivě přijaty technické chyby a také problémy s PC verzí při uvedení na trh, a kritizován byl i nedostatek obsahu při uvedení na trh. Aby se tyto problémy napravily, byla hra během svého životního cyklu mnohokrát aktualizována, a to pomocí režimu New Game Plus, funkce rychlého ukládání a rychlého načítání, černo-bílý režim a do hry byla přidána přizpůsobitelná obtížnost.

Hra Dishonored 2 získala ocenění za nejlepší akční/dobrodružnou hru na The Game Awards 2016 a za kostýmy na NAVGTR Awards 2017.

Obsah

Nastavení hry

Hráč sice začínají a končí hru v Dunwallu, ale velká většina příběhu se odehrává v pobřežním městě Karnaca, hlavním městě Serkonosu, které leží v jižní oblasti Ostrovní říše, jehož hlavním vývozním artiklem je stříbro. Na rozdíl od Dunwallu, který se spoléhal na energii z velrybího oleje, je Karnaca téměř výhradně poháněna větrnými turbínami, které jsou napájeny větrnými proudy vznikající u rozštěpené hory podél hranic města.

Větry, které vanou nad městem a do města, však způsobují, že se ve městě vyskytují prachové bouře, zejména v jeho důlní oblasti, kvůli nimž se mu začalo říkat "Prachová oblast". V době, kdy hra začíná, vedou v okrsku násilný konflikt dvě frakce, Howlerové a Dozorci, přičemž Howlerové se snaží postavit proti novému vévodovi a celé jeho rodině.

Dishonored 2 je akční adventura se stealth prvky, která se hraje z pohledu první osoby. Po hraní za císařovnu Emily Kaldwin během prologu, se hráči mohou rozhodnout, zda budou hrát za Emily, nebo za Corva Attana, hlavního hrdinu z předchozí hry Dishonored. Vedlejší mise odemykají alternativní metody vraždy, nesmrtící přístupy a cesty, jak projít hlavní misi. Obě postavy ovládají pistoli, kuši, výsuvnou čepel, granáty a miny – všechny tyto zbraně lze vylepšovat. Vylepšení lze zakoupit v obchodech na černém trhu, které se nacházejí v jednotlivých úrovních, a modré návody (blueprints) rozeseté po celém prostředí odemykají nová vylepšení. K nákupu těchto vylepšení jsou zapotřebí mince, které lze nalézt v úrovních nebo získat z jiných sběratelských předmětů, například z krádeží obrazů. Hráči si mohou vybrat, zda budou hrát skrytě, nebo ne, a mohou hru dokončit, aniž by přišli o život. Elixíry zdraví a spotřební materiál na jídlo obnoví zdraví, zatímco elixíry many doplní manu.

Detekce nepřátel funguje na principu přímé viditelnosti, přičemž hráči mohou využívat krytí nebo vyvýšená místa mimo zorný kužel nepřátel, aby zůstali neodhaleni. Tma může hráči pomoci zůstat skrytý, ale je účinná pouze na dálku. Měřiče výstrahy nepřátel a hudební signály dávají hráči vědět, zda byl spatřen. Hluk způsobí, že se nepřátelé vydají na průzkum, včetně hluku způsobeného rozbitými lahvemi nebo údery hráče mečem o zeď. Toho lze využít k záměrnému nalákání stráží do pastí nebo k narušení jejich hlídkové trasy. Hráči se mohou dívat klíčovými dírkami, které jim pomohou prozkoumat místnost před vstupem, a mohou se naklánět, aby se podívali z úkrytu, aniž by se zcela odhalili. Hráč může být odhalen, pokud příliš dlouho vykukuje zpoza zdi, což je vlastnost, která se v Dishonored nevyskytovala.

Aby se hráč vyhnul odhalení, může lidi přiškrtit nebo jim podříznout hrdlo. Těla lze odnést a ukrýt. Alarmy lze vypnout, aby nepřátelé nebyli upozorněni na hráčovu přítomnost. Světelné stěny, smrtící elektrické bariéry poháněné větrem nebo velrybím tukem, lze vypnout nebo přepojit tak, aby se při průchodu jimi zabíjeli pouze nepřátelé. Kanystry s velrybím olejem při větším nárazu explodují, a díky tomu je můžeme házet na nepřátele jako vysoce účinné bomby.

Ve hře se objevují nesmrtící bojové pohyby, které vyvedou člověka z rovnováhy nebo ho přivedou do bezvědomí – chvaty, bloky, tlaky, kopy, skluzy z podřepu, pády z výšky, uspávací šipky, omračující miny a různé nadpřirozené schopnosti. Dishonored 2 obsahuje pokročilý systém chaosu, který výrazně překonává první hru. Zabíjením postav získává hráč chaos představující destabilizaci světa a stále temnější konec hry.

Hra přidává do systému prvek, kdy je na začátku mise náhodným nehráčským postavám procedurálně přiřazen jeden ze tří stavů: sympatický, vinný a vražedný. Zabití "sympatické" postavy přináší hráči více chaosu než zabití ostatních, naopak zabití vraždící postavy přináší hráči menší množství chaosu. Množství nasbíraného chaosu ovlivňuje dialogy, které Emily a Corvo používají, a množství nepřátel přítomných v každé dané úrovni. Dále si hmyz zvaný krevní mouchy vytváří hnízda v mrtvolách, proto pokud je zabito mnoho lidí, dojde k nárůstu krevních much. V hnízdech lze nalézt kořist, kterou lze po jejich zničení získat. Bloodflies podobně vybízejí hráče, aby před nimi během mise schovával těla. Každá úroveň ve hře má mít jedinečné téma, ať už z hlediska fikce, nebo herních mechanismů.

V jedné úrovni je hráč konfrontován se dvěma frakcemi, z nichž každá má svůj vlastní cíl atentátu, a může využít opakující se prachové bouře v úrovni jako krytí. V jiné se objevuje zkreslení času, když hráč prochází opuštěným sídlem v troskách. Hráč dostane zařízení, které mu umožní nahlédnout tři roky do minulosti, kde je sídlo stále obydlené a potulují se v něm stráže, a může se mezi těmito dvěma časovými body posouvat tam a zpět.

Schopnosti a kouzla

Stejně jako v první hře má hráč přístup k nadpřirozeným schopnostem. Tyto schopnosti jsou volitelné a lze je odmítnout. Nezávisle na tom, zda jsou tyto nadpřirozené schopnosti odmítnuty, či nikoliv, získá hráč předmět srdce, který pomáhá při objevování kostěných kouzel a run. Ty poskytují pasivní perky, respektive dovednostní body; pokud nejsou schopnosti přijaty, runy se přemění na další mince. Srdce odhalí, zda jsou ti, na které hráč narazí, sympatičtí, vinní nebo vražední. Na rozdíl od první hry byl systém vylepšování změněn na strom dovedností s více cestami a více možnými vylepšeními. Síla může mít smrtící nebo nesmrtící vylepšení.

Každá postava má unikátní schopnosti. Schopnost "Temné vidění", která snáze identifikuje okolí hráče, včetně toho, kam nepřítel směřuje svůj pohled, je k dispozici oběma. Další strom dovedností, aplikovaný na obě hratelné postavy, odemyká další pasivní schopnosti, které nespotřebovávají manu, jako je schopnost rychleji běhat a skákat výš nebo schopnost vyrábět vlastní kostěné amulety.

Corvo si zachovává mnoho schopností dostupných v původní hře Dishonored.

  • "Mrknutí" ho teleportuje na vybrané místo, ale navíc jej lze vylepšit tak, že dokáže zmrazit čas nebo způsobit poškození při nárazu s hybností získanou teleportací.
  • Corvo může pomocí "Devouring Swarm" přivolat krysy, aby odklidil mrtvá těla dříve, než do nich krevní mouchy nakladou vajíčka. Zatímco jeho původní použití umožňovalo Corvovi posednout zvířata a lidi,
  • "Posedlost" je vylepšena tak, aby mohla ovládnout mrtvá těla i více hostitelů za sebou.
  • "Ohýbání času" lze použít ke zpomalení času, obejít nebezpečné kontrolní body nebo se nepozorovaně dostat k nepřátelům.
  • Schopnost "Windblast" umožňuje Corvovi vyvolat závan větru, který dokáže odrážet střely a shazovat nepřátele z říms.

Emily má nové schopnosti v sérii, včetně schopnosti "Far Reach", která jí umožňuje přitahovat k sobě předměty a nepřátele a cestovat bez fyzického pohybu tím, že se něčeho chytí.

  • Pomocí schopnosti "Mesmerize" dokáže odlákat pozornost nepřátel a uvést je do stavu sedace.
  • "Domino" umožňuje Emily spojit několik nepřátel dohromady tak, aby měli stejný výsledek.
  • Pomocí "Stínové chůze" se promění ve stínový oblak, který se rychle pohybuje a libovolně mění hmatatelnost.
  • "Doppelganger" vykouzlí klon Emily, aby zmátl její protivníky, a může fungovat společně s "Domino".

Verze hry

  • Aktuální verze hry: 1.77.9 (GOG.com)

Velká Galerie

YouTube

Dishonored – Definitive Edition
Full Game Walkthrough – No Commentary
Dishonored Easter Eggs And Secrets HD


Externí odkazy


Flickr.com nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
Dishonored 2