V sobotu 2. listopadu proběhla mohutná oslava naší plnoletosti !!
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!

Liebherr T 282B

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
m (1 revizi)
m (Nahrazení textu „Michelin“ textem „Michelin“)
 
Řádka 27: Řádka 27:
*Průměrná spotřeba: 174 litrů nafty za hodinu, což při běžném 24 hodinovém provozu znamená 4176 litrů denně
*Průměrná spotřeba: 174 litrů nafty za hodinu, což při běžném 24 hodinovém provozu znamená 4176 litrů denně
*Objem nádrže: 4730 litrů
*Objem nádrže: 4730 litrů
-
*Pneumatiky: radiální nízkoprofilové [[Michelin]] 56/80R63, průměr 4,11 m; hmotnost s diskem: 7,8 t
+
*Pneumatiky: radiální nízkoprofilové Michelin 56/80R63, průměr 4,11 m; hmotnost s diskem: 7,8 t
*Odpružení: dusíkovoolejové
*Odpružení: dusíkovoolejové
*Korba: hmotnost 30 t, ocelový plech síly více než 2 centimetry  
*Korba: hmotnost 30 t, ocelový plech síly více než 2 centimetry  

Aktuální verze z 1. 11. 2018, 10:57

T 282B

Liebherr T 282B je největší dvounápravový korbový sklápeč – dampr – na světě[1], vyráběný německou firmou Liebherr v závodě společnosti v americkém městě Newport News.

Stroj byl navržen v roce 2004, jako následník modelu T 282, kapacita korby je o 20 tun větší než u největšího modelu konkurenční společnosti Caterpillar Inc.

Liebherr T 282 B je poháněn systémem kombinujícím dieselový a elektrický pohon. Jeho pohonná jednotka váží v nejsilnější verzi 10 tun a poskytuje výkon 2722 kW (3650 koní). Přidružený alternátor poskytuje proud pro dva elektrické motory Liebherr/Siemens (SIMINE TR) pohánějící zadní nápravu.

Technické údaje

  • Rozměry:
    • délka 14,5 m
    • výška 7,4 m
    • šířka 8,8 m
    • rozvor 6,6 m
  • Pohotovostní hmotnost: 230 tun
  • Užitečné zatížení: do 363 tun, v závislosti na dodávané korbě
  • Maximální hmotnost: 592 tun
  • Pohonné jednotky (volitelné):
    • DDM/MTU
      • vznětový dvacetiválcový motor s objemem 90 litrů, 2722 kW (3650 koní)
      • šestnáctiválcový motor 65 litrů (2015 kW)
    • Cummins
      • šestnáctiválcový motor 60 litrů (2015 kW)
      • osmnáctiválcový motor 78 litrů (2610 kW)
  • Maximální rychlost: 64 km/h
  • Průměrná spotřeba: 174 litrů nafty za hodinu, což při běžném 24 hodinovém provozu znamená 4176 litrů denně
  • Objem nádrže: 4730 litrů
  • Pneumatiky: radiální nízkoprofilové Michelin 56/80R63, průměr 4,11 m; hmotnost s diskem: 7,8 t
  • Odpružení: dusíkovoolejové
  • Korba: hmotnost 30 t, ocelový plech síly více než 2 centimetry
  • Cena: 3,5 miliónu amerických dolarů

Motor pro T 282B byl vyvíjen firmami Detroit Diesel a MTU Friedrichshafen a dvě verze firmou Cummins. Jde o první použití elektromotoru (původně vyvíjeného pro lokomotivy) pro takto velký nákladní vůz.

Vozy jsou vyráběny v továrně v Newport News ve Virginii; současně je zde možno stavět čtyři stroje. Na přání je možno dodat CD přehrávač a klimatizaci. Společnost Liebherr podle předpokladů prodává několik desítek vozů ročně[2], hlavními odběrateli jsou společnosti zabývající se težbou uhlí, mědi, železa a zlata v USA, Chile, Indonésii, Jihoafrické republice a Austrálii.

Reference

  1. http://www.mining-power.de/ehome.html Žebříček největších strojů
  2. http://www.liebherr.cz/lh-cz/cs/94242_95500.asp Objednané vozy T282B

Externí odkazy


Commons nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
Liebherr T 282B