Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
Liebherr T 282B
Z Multimediaexpo.cz
m (Nahrazení textu) |
m (Nahrazení textu „Michelin“ textem „Michelin“) |
||
(Není zobrazena jedna mezilehlá verze.) | |||
Řádka 27: | Řádka 27: | ||
*Průměrná spotřeba: 174 litrů nafty za hodinu, což při běžném 24 hodinovém provozu znamená 4176 litrů denně | *Průměrná spotřeba: 174 litrů nafty za hodinu, což při běžném 24 hodinovém provozu znamená 4176 litrů denně | ||
*Objem nádrže: 4730 litrů | *Objem nádrže: 4730 litrů | ||
- | *Pneumatiky: radiální nízkoprofilové | + | *Pneumatiky: radiální nízkoprofilové Michelin 56/80R63, průměr 4,11 m; hmotnost s diskem: 7,8 t |
*Odpružení: dusíkovoolejové | *Odpružení: dusíkovoolejové | ||
*Korba: hmotnost 30 t, ocelový plech síly více než 2 centimetry | *Korba: hmotnost 30 t, ocelový plech síly více než 2 centimetry |
Aktuální verze z 1. 11. 2018, 10:57
Liebherr T 282B je největší dvounápravový korbový sklápeč – dampr – na světě[1], vyráběný německou firmou Liebherr v závodě společnosti v americkém městě Newport News.
Stroj byl navržen v roce 2004, jako následník modelu T 282, kapacita korby je o 20 tun větší než u největšího modelu konkurenční společnosti Caterpillar Inc.
Liebherr T 282 B je poháněn systémem kombinujícím dieselový a elektrický pohon. Jeho pohonná jednotka váží v nejsilnější verzi 10 tun a poskytuje výkon 2722 kW (3650 koní). Přidružený alternátor poskytuje proud pro dva elektrické motory Liebherr/Siemens (SIMINE TR) pohánějící zadní nápravu.
Technické údaje
- Rozměry:
- délka 14,5 m
- výška 7,4 m
- šířka 8,8 m
- rozvor 6,6 m
- Pohotovostní hmotnost: 230 tun
- Užitečné zatížení: do 363 tun, v závislosti na dodávané korbě
- Maximální hmotnost: 592 tun
- Pohonné jednotky (volitelné):
- DDM/MTU
- vznětový dvacetiválcový motor s objemem 90 litrů, 2722 kW (3650 koní)
- šestnáctiválcový motor 65 litrů (2015 kW)
- Cummins
- šestnáctiválcový motor 60 litrů (2015 kW)
- osmnáctiválcový motor 78 litrů (2610 kW)
- DDM/MTU
- Maximální rychlost: 64 km/h
- Průměrná spotřeba: 174 litrů nafty za hodinu, což při běžném 24 hodinovém provozu znamená 4176 litrů denně
- Objem nádrže: 4730 litrů
- Pneumatiky: radiální nízkoprofilové Michelin 56/80R63, průměr 4,11 m; hmotnost s diskem: 7,8 t
- Odpružení: dusíkovoolejové
- Korba: hmotnost 30 t, ocelový plech síly více než 2 centimetry
- Cena: 3,5 miliónu amerických dolarů
Motor pro T 282B byl vyvíjen firmami Detroit Diesel a MTU Friedrichshafen a dvě verze firmou Cummins. Jde o první použití elektromotoru (původně vyvíjeného pro lokomotivy) pro takto velký nákladní vůz.
Vozy jsou vyráběny v továrně v Newport News ve Virginii; současně je zde možno stavět čtyři stroje. Na přání je možno dodat CD přehrávač a klimatizaci. Společnost Liebherr podle předpokladů prodává několik desítek vozů ročně[2], hlavními odběrateli jsou společnosti zabývající se težbou uhlí, mědi, železa a zlata v USA, Chile, Indonésii, Jihoafrické republice a Austrálii.
Reference
- ↑ http://www.mining-power.de/ehome.html Žebříček největších strojů
- ↑ http://www.liebherr.cz/lh-cz/cs/94242_95500.asp Objednané vozy T282B
Externí odkazy
|
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |