V sobotu 2. listopadu proběhla mohutná oslava naší plnoletosti !!
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
Škoda L (motor)
Z Multimediaexpo.cz
(Rozdíly mezi verzemi)
m (1 revizi) |
m (+ Typo) |
||
(Nejsou zobrazeny 2 mezilehlé verze.) | |||
Řádka 1: | Řádka 1: | ||
- | '''Škoda L''' byl letecký motor vyvinutý a vyráběný plzeňskou firmou | + | [[Soubor:Skoda L engine.jpg|thumb|220px|Letecký motor Škoda L s reduktorem Farman na motorové brzdě, před 1929]] |
+ | '''Škoda L''' byl letecký motor vyvinutý a vyráběný plzeňskou firmou Škoda. Motor vznikl na základě zkušeností z licenční výroby motorů Hispano-Suiza 8Fb (ve Škodovce vyráběný jako [[Škoda HS-300]]) a [[Lorraine-Dietrich 12E|Lorraine-Dietrich 12Eb]]. | ||
Vznikl tak vodou chlazený třířadový dvanáctiválec o výkonu 500 k (367,75 kW), který poháněl stíhací letouny [[Avia BH-33|Avia Ba-33]]. Vznikl ve verzích ''Škoda L'' (motor s přímým náhonem vrtule z roku 1924) a reduktorové ''Škoda Lr'' (1929). | Vznikl tak vodou chlazený třířadový dvanáctiválec o výkonu 500 k (367,75 kW), který poháněl stíhací letouny [[Avia BH-33|Avia Ba-33]]. Vznikl ve verzích ''Škoda L'' (motor s přímým náhonem vrtule z roku 1924) a reduktorové ''Škoda Lr'' (1929). | ||
Řádka 8: | Řádka 9: | ||
* '''Zdvih pístu''': 160 mm | * '''Zdvih pístu''': 160 mm | ||
* '''Zdvihový poměr''': (''L÷D''): 1,143 | * '''Zdvihový poměr''': (''L÷D''): 1,143 | ||
- | * '''Celková plocha pístů''': 1847 cm | + | * '''Celková plocha pístů''': 1847 cm<sup>2</sup> |
- | * '''Zdvihový objem motoru''': 29 556 cm | + | * '''Zdvihový objem motoru''': 29 556 cm<sup>3</sup> |
* '''Rozvod''' ventilový | * '''Rozvod''' ventilový | ||
* '''Kompresní poměr''': 6,00 | * '''Kompresní poměr''': 6,00 | ||
Řádka 15: | Řádka 16: | ||
* '''Hmotnost suchého motoru''' (tj. bez provozních náplní): 403 kg | * '''Hmotnost suchého motoru''' (tj. bez provozních náplní): 403 kg | ||
* '''Výkony''': | * '''Výkony''': | ||
- | ** nominální: 500 k (367,75 kW) při | + | ** nominální: 500 k (367,75 kW) při 2 000 ot/min |
{{Článek z Wikipedie}} | {{Článek z Wikipedie}} | ||
[[Kategorie:Letecké motory]] | [[Kategorie:Letecké motory]] |
Aktuální verze z 30. 7. 2015, 07:56
Škoda L byl letecký motor vyvinutý a vyráběný plzeňskou firmou Škoda. Motor vznikl na základě zkušeností z licenční výroby motorů Hispano-Suiza 8Fb (ve Škodovce vyráběný jako Škoda HS-300) a Lorraine-Dietrich 12Eb.
Vznikl tak vodou chlazený třířadový dvanáctiválec o výkonu 500 k (367,75 kW), který poháněl stíhací letouny Avia Ba-33. Vznikl ve verzích Škoda L (motor s přímým náhonem vrtule z roku 1924) a reduktorové Škoda Lr (1929).
Technická data (Škoda L)
- Typ: pístový letecký motor s atmosferickým plněním, čtyřdobý zážehový vodou chlazený třířadý dvanáctiválec s válci do W, s přímým náhonem vrtule
- Vrtání válce: 140 mm
- Zdvih pístu: 160 mm
- Zdvihový poměr: (L÷D): 1,143
- Celková plocha pístů: 1847 cm2
- Zdvihový objem motoru: 29 556 cm3
- Rozvod ventilový
- Kompresní poměr: 6,00
- Mazání: oběžné, tlakové
- Hmotnost suchého motoru (tj. bez provozních náplní): 403 kg
- Výkony:
- nominální: 500 k (367,75 kW) při 2 000 ot/min
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |