V sobotu 2. listopadu proběhla mohutná oslava naší plnoletosti !!
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!

Škoda L (motor)

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
m (1 revizi)
m (+ Typo)
 
(Nejsou zobrazeny 2 mezilehlé verze.)
Řádka 1: Řádka 1:
-
'''Škoda L''' byl letecký motor vyvinutý a vyráběný plzeňskou firmou [[Škoda (firma)|Škoda]]. Motor vznikl na základě zkušeností z licenční výroby motorů Hispano-Suiza 8Fb (ve Škodovce vyráběný jako [[Škoda HS-300]]) a [[Lorraine-Dietrich 12E|Lorraine-Dietrich 12Eb]].
+
[[Soubor:Skoda L engine.jpg|thumb|220px|Letecký motor Škoda L s reduktorem Farman na motorové brzdě, před 1929]]
 +
'''Škoda L''' byl letecký motor vyvinutý a vyráběný plzeňskou firmou Škoda. Motor vznikl na základě zkušeností z licenční výroby motorů Hispano-Suiza 8Fb (ve Škodovce vyráběný jako [[Škoda HS-300]]) a [[Lorraine-Dietrich 12E|Lorraine-Dietrich 12Eb]].
Vznikl tak vodou chlazený třířadový dvanáctiválec o výkonu 500 k (367,75 kW), který poháněl stíhací letouny [[Avia BH-33|Avia Ba-33]]. Vznikl ve verzích ''Škoda L'' (motor s přímým náhonem vrtule z roku 1924) a reduktorové ''Škoda Lr'' (1929).
Vznikl tak vodou chlazený třířadový dvanáctiválec o výkonu 500 k (367,75 kW), který poháněl stíhací letouny [[Avia BH-33|Avia Ba-33]]. Vznikl ve verzích ''Škoda L'' (motor s přímým náhonem vrtule z roku 1924) a reduktorové ''Škoda Lr'' (1929).
Řádka 8: Řádka 9:
* '''Zdvih pístu''': 160 mm
* '''Zdvih pístu''': 160 mm
* '''Zdvihový poměr''': (''L÷D''): 1,143
* '''Zdvihový poměr''': (''L÷D''): 1,143
-
* '''Celková plocha pístů''': 1847 cm²
+
* '''Celková plocha pístů''': 1847 cm<sup>2</sup>
-
* '''Zdvihový objem motoru''': 29&nbsp;556&nbsp;cm&sup3;
+
* '''Zdvihový objem motoru''': 29&nbsp;556&nbsp;cm<sup>3</sup>
* '''Rozvod''' ventilový
* '''Rozvod''' ventilový
* '''Kompresní poměr''': 6,00
* '''Kompresní poměr''': 6,00
Řádka 15: Řádka 16:
* '''Hmotnost suchého motoru''' (tj. bez provozních náplní): 403 kg
* '''Hmotnost suchého motoru''' (tj. bez provozních náplní): 403 kg
* '''Výkony''':
* '''Výkony''':
-
** nominální: 500 k (367,75 kW) při 2000 ot/min
+
** nominální: 500 k (367,75 kW) při 2&nbsp;000 ot/min
{{Článek z Wikipedie}}
{{Článek z Wikipedie}}
[[Kategorie:Letecké motory]]
[[Kategorie:Letecké motory]]

Aktuální verze z 30. 7. 2015, 07:56

Letecký motor Škoda L s reduktorem Farman na motorové brzdě, před 1929

Škoda L byl letecký motor vyvinutý a vyráběný plzeňskou firmou Škoda. Motor vznikl na základě zkušeností z licenční výroby motorů Hispano-Suiza 8Fb (ve Škodovce vyráběný jako Škoda HS-300) a Lorraine-Dietrich 12Eb.

Vznikl tak vodou chlazený třířadový dvanáctiválec o výkonu 500 k (367,75 kW), který poháněl stíhací letouny Avia Ba-33. Vznikl ve verzích Škoda L (motor s přímým náhonem vrtule z roku 1924) a reduktorové Škoda Lr (1929).

Technická data (Škoda L)

  • Typ: pístový letecký motor s atmosferickým plněním, čtyřdobý zážehový vodou chlazený třířadý dvanáctiválec s válci do W, s přímým náhonem vrtule
  • Vrtání válce: 140 mm
  • Zdvih pístu: 160 mm
  • Zdvihový poměr: (L÷D): 1,143
  • Celková plocha pístů: 1847 cm2
  • Zdvihový objem motoru: 29 556 cm3
  • Rozvod ventilový
  • Kompresní poměr: 6,00
  • Mazání: oběžné, tlakové
  • Hmotnost suchého motoru (tj. bez provozních náplní): 403 kg
  • Výkony:
    • nominální: 500 k (367,75 kW) při 2 000 ot/min