Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
Šablona:Článek dne/2014/21
Z Multimediaexpo.cz
(+ Masivní vylepšení) |
m (Stránka Multimediaexpo.cz:Článek dne/2014/21 přemístěna na stránku Šablona:Článek dne/2014/21) |
||
(Nejsou zobrazeny 2 mezilehlé verze.) | |||
Řádka 1: | Řádka 1: | ||
<!-- Zde bude umístěn článek platný pro daný rok a den. Každému dni náleží jiný článek. --> | <!-- Zde bude umístěn článek platný pro daný rok a den. Každému dni náleží jiný článek. --> | ||
[[Soubor:1991 Volkswagen Golf GTI.jpg|right|160px|Volkswagen Golf GTI v Sydney (2006)]] | [[Soubor:1991 Volkswagen Golf GTI.jpg|right|160px|Volkswagen Golf GTI v Sydney (2006)]] | ||
- | '''[[Volkswagen Golf]]''' je nejdůležitějším modelem německé automobilky Volkswagen a patří k celosvětově nejprodávanějším automobilům vůbec. Jeho jméno je odvozeno z německého označení pro [[Golfský proud]] | + | '''[[Volkswagen Golf]]''' je nejdůležitějším modelem německé automobilky Volkswagen a patří k celosvětově nejprodávanějším automobilům vůbec. Jeho jméno je odvozeno z německého označení pro [[Golfský proud]]. Ve [[Spojené státy americké|Spojených státech]] byla první a pátá řada prodávána pod názvem '''Rabbit'''. V [[Mexiko|Mexiku]] se první řada prodávala pod názvem '''Caribe''' a v [[Kanada|Kanadě]] a v [[Jihoafrická republika|Jihoafrické republice]] pod názvem '''City Golf'''. Pod tímto názvem se v [[Kanada|Kanadě]], [[Brazílie|Brazílii]] a [[Argentina|Argentině]] prodává i čtvrtá generace těchto automobilů. V současné době ([[2009]]) se vyrábí šestá generace. |
Golf patří do kategorie aut [[Nižší střední třída|nižší střední třídy]] a v Německu se podle něj tato třída také někdy nazývá „Golf-Klasse“. Navržen byl především jako rodinný automobil, ovšem díky [[Sportovní vůz|sportovním]] verzím, [[Kabriolet (automobil)|kabriolet]]ům, [[terénní vůz|terénním]] a [[Užitkový vůz|užitkovým]] provedením se stal oblíbeným i mezi mladými lidmi a mezi drobnými podnikateli. Díky své pověstné kvalitě je oblíben i u starších řidičů. V roce [[2007]] překročil počet vyrobených Golfů hranici 25 milionů. | Golf patří do kategorie aut [[Nižší střední třída|nižší střední třídy]] a v Německu se podle něj tato třída také někdy nazývá „Golf-Klasse“. Navržen byl především jako rodinný automobil, ovšem díky [[Sportovní vůz|sportovním]] verzím, [[Kabriolet (automobil)|kabriolet]]ům, [[terénní vůz|terénním]] a [[Užitkový vůz|užitkovým]] provedením se stal oblíbeným i mezi mladými lidmi a mezi drobnými podnikateli. Díky své pověstné kvalitě je oblíben i u starších řidičů. V roce [[2007]] překročil počet vyrobených Golfů hranici 25 milionů. | ||
Golf se vždy vyráběl jako třídveřový nebo pětidveřový [[hatchback]]. V třídveřovém provedení původně vznikala většina vozů. První a třetí generace byly vyráběny i jako [[kabriolet (automobil)|kabriolet]] (čtvrtá generace vycházela z třetí, jen byla opticky sladěna se čtvrtou generací), ale i druhá generace mohla být individuálně získána v této karosářské variantě, jejíž produkci zajišťovaly malosériově tuningové firmy. Od třetí generace je součástí nabídky karosérie [[kombi]] s obchodním označením Variant. K modelu Golf tradičně patří i sportovní verze GT a GTI s benzínovým motorem a GTD s [[Vznětový motor|dieselovým motorem]], časem se objevily i další sportovněji laděné modely jako VR6 nebo R32 s [[pohon všech kol|pohonem všech kol]]. Od roku [[1972]] byly tyto vozy montovány taktéž v dnešní [[Bosna a Hercegovina|Bosně a Hercegovině]]. Model páté generace s karosérií kabriolet se prodává pod názvem [[Volkswagen Eos|Eos]], na rozdíl od dřívějších kabrioletů má místo plátěné pevnou skládací střechu. Od páté generace jsou odvozeny i [[MPV]] Golf Plus a [[Sport utility vehicle|SUV]] Volkswagen Cross Golf. Od šesté generace je opět odvozen kabriolet s plátěnou střechou. Automobilka Volkswagen plánuje vyrábět současnou šestou generaci do konce roku 2011, kdy má být nahrazena novou generací... | Golf se vždy vyráběl jako třídveřový nebo pětidveřový [[hatchback]]. V třídveřovém provedení původně vznikala většina vozů. První a třetí generace byly vyráběny i jako [[kabriolet (automobil)|kabriolet]] (čtvrtá generace vycházela z třetí, jen byla opticky sladěna se čtvrtou generací), ale i druhá generace mohla být individuálně získána v této karosářské variantě, jejíž produkci zajišťovaly malosériově tuningové firmy. Od třetí generace je součástí nabídky karosérie [[kombi]] s obchodním označením Variant. K modelu Golf tradičně patří i sportovní verze GT a GTI s benzínovým motorem a GTD s [[Vznětový motor|dieselovým motorem]], časem se objevily i další sportovněji laděné modely jako VR6 nebo R32 s [[pohon všech kol|pohonem všech kol]]. Od roku [[1972]] byly tyto vozy montovány taktéž v dnešní [[Bosna a Hercegovina|Bosně a Hercegovině]]. Model páté generace s karosérií kabriolet se prodává pod názvem [[Volkswagen Eos|Eos]], na rozdíl od dřívějších kabrioletů má místo plátěné pevnou skládací střechu. Od páté generace jsou odvozeny i [[MPV]] Golf Plus a [[Sport utility vehicle|SUV]] Volkswagen Cross Golf. Od šesté generace je opět odvozen kabriolet s plátěnou střechou. Automobilka Volkswagen plánuje vyrábět současnou šestou generaci do konce roku 2011, kdy má být nahrazena novou generací... | ||
- | <noinclude>[[Kategorie: | + | <noinclude>[[Kategorie:Archiv Článků DNE]]</noinclude> |
Aktuální verze z 10. 1. 2018, 22:13
Volkswagen Golf je nejdůležitějším modelem německé automobilky Volkswagen a patří k celosvětově nejprodávanějším automobilům vůbec. Jeho jméno je odvozeno z německého označení pro Golfský proud. Ve Spojených státech byla první a pátá řada prodávána pod názvem Rabbit. V Mexiku se první řada prodávala pod názvem Caribe a v Kanadě a v Jihoafrické republice pod názvem City Golf. Pod tímto názvem se v Kanadě, Brazílii a Argentině prodává i čtvrtá generace těchto automobilů. V současné době (2009) se vyrábí šestá generace.
Golf patří do kategorie aut nižší střední třídy a v Německu se podle něj tato třída také někdy nazývá „Golf-Klasse“. Navržen byl především jako rodinný automobil, ovšem díky sportovním verzím, kabrioletům, terénním a užitkovým provedením se stal oblíbeným i mezi mladými lidmi a mezi drobnými podnikateli. Díky své pověstné kvalitě je oblíben i u starších řidičů. V roce 2007 překročil počet vyrobených Golfů hranici 25 milionů.
Golf se vždy vyráběl jako třídveřový nebo pětidveřový hatchback. V třídveřovém provedení původně vznikala většina vozů. První a třetí generace byly vyráběny i jako kabriolet (čtvrtá generace vycházela z třetí, jen byla opticky sladěna se čtvrtou generací), ale i druhá generace mohla být individuálně získána v této karosářské variantě, jejíž produkci zajišťovaly malosériově tuningové firmy. Od třetí generace je součástí nabídky karosérie kombi s obchodním označením Variant. K modelu Golf tradičně patří i sportovní verze GT a GTI s benzínovým motorem a GTD s dieselovým motorem, časem se objevily i další sportovněji laděné modely jako VR6 nebo R32 s pohonem všech kol. Od roku 1972 byly tyto vozy montovány taktéž v dnešní Bosně a Hercegovině. Model páté generace s karosérií kabriolet se prodává pod názvem Eos, na rozdíl od dřívějších kabrioletů má místo plátěné pevnou skládací střechu. Od páté generace jsou odvozeny i MPV Golf Plus a SUV Volkswagen Cross Golf. Od šesté generace je opět odvozen kabriolet s plátěnou střechou. Automobilka Volkswagen plánuje vyrábět současnou šestou generaci do konce roku 2011, kdy má být nahrazena novou generací...